Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Jun 2010, 17:04
Orginele veren = 280mm zeggen ze altijdjasper wauters wrote:kan iemand eens de afstand van oog tot oog opmeten van originele veren?

Tuning the best 2T bike made !
https://www.hondacaminotuning.be/forum/
https://www.hondacaminotuning.be/forum/viewtopic.php?t=10293
Orginele veren = 280mm zeggen ze altijdjasper wauters wrote:kan iemand eens de afstand van oog tot oog opmeten van originele veren?
http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/17099killingsnake wrote:welke veren?
probeer eens wanneer het blokje gemonteerd is met een hamer op de krukaseinden te slaan (doe er wel de moer op gelijk met het topvlak van de schroefdraad anders kun je deze zo vervormen dat er niks meer op past.)MeXe wrote:Ik heb krukas geplaatst in school met warmstoken, maar nu zit hij gewoon klem.
hoe komt dit?
dit papje is waarschijnlijk roest bezinksel?Cederik wrote:kheb en klein probleempje , aan bijn benzine kraan hant dat kleine witte potje (naftfilter denk ik) daar hangt elke keer nadat ik heb gereden , geen benzine aan maar een rood papje , ik denk dat het ook wat op men celinder druppelt , wat is er mis?
en wat kan ik hier aan doen?
jha dat lukt niet, heb halve toer losgedraaid en nu perfect, moet ik aan 2kanten die vloeibare pakking smeren?killingsnake wrote:probeer eens wanneer het blokje gemonteerd is met een hamer op de krukaseinden te slaan (doe er wel de moer op gelijk met het topvlak van de schroefdraad anders kun je deze zo vervormen dat er niks meer op past.)MeXe wrote:Ik heb krukas geplaatst in school met warmstoken, maar nu zit hij gewoon klem.
hoe komt dit?
Op deze manier zet de krukas zich naar het blok en zal hij waarschijnlijk loskomen.
Ik heb ooit eens gehad dat ik een krukas plaatste met enkel vloeibare pakking tussen de carters. De maten van de carters houden rekening met de dikte van de pakking en de krukas kwam helemaal klem te zitten. Met slaan bleef dit stroef gaan.
ik ga er blauwe loctite tussen doen, maar waar vind ik die?MeXe wrote:jha dat lukt niet, heb halve toer losgedraaid en nu perfect, moet ik aan 2kanten die vloeibare pakking smeren?killingsnake wrote:probeer eens wanneer het blokje gemonteerd is met een hamer op de krukaseinden te slaan (doe er wel de moer op gelijk met het topvlak van de schroefdraad anders kun je deze zo vervormen dat er niks meer op past.)MeXe wrote:Ik heb krukas geplaatst in school met warmstoken, maar nu zit hij gewoon klem.
hoe komt dit?
Op deze manier zet de krukas zich naar het blok en zal hij waarschijnlijk loskomen.
Ik heb ooit eens gehad dat ik een krukas plaatste met enkel vloeibare pakking tussen de carters. De maten van de carters houden rekening met de dikte van de pakking en de krukas kwam helemaal klem te zitten. Met slaan bleef dit stroef gaan.
Het is niet de bedoeling om vloeibare pakking te gebruiken. Je moet echt een pakking gebruiken die een bepaalde dikte heeft anders komt alles klem..MeXe wrote:jha dat lukt niet, heb halve toer losgedraaid en nu perfect, moet ik aan 2kanten die vloeibare pakking smeren?killingsnake wrote:probeer eens wanneer het blokje gemonteerd is met een hamer op de krukaseinden te slaan (doe er wel de moer op gelijk met het topvlak van de schroefdraad anders kun je deze zo vervormen dat er niks meer op past.)MeXe wrote:Ik heb krukas geplaatst in school met warmstoken, maar nu zit hij gewoon klem.
hoe komt dit?
Op deze manier zet de krukas zich naar het blok en zal hij waarschijnlijk loskomen.
Ik heb ooit eens gehad dat ik een krukas plaatste met enkel vloeibare pakking tussen de carters. De maten van de carters houden rekening met de dikte van de pakking en de krukas kwam helemaal klem te zitten. Met slaan bleef dit stroef gaan.
jha dat lukt niet, heb halve toer losgedraaid en nu perfect, moet ik aan 2kanten die vloeibare pakking smeren?[/quote]kristof caminolover wrote:probeer eens wanneer het blokje gemonteerd is met een hamer op de krukaseinden te slaan (doe er wel de moer op gelijk met het topvlak van de schroefdraad anders kun je deze zo vervormen dat er niks meer op past.)
Op deze manier zet de krukas zich naar het blok en zal hij waarschijnlijk loskomen.
Ik heb ooit eens gehad dat ik een krukas plaatste met enkel vloeibare pakking tussen de carters. De maten van de carters houden rekening met de dikte van de pakking en de krukas kwam helemaal klem te zitten. Met slaan bleef dit stroef gaan.