Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
motorblok revisie (engine overhaul)
Moderator: -Camino Crew-
Re: motorblok reviseren
als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel


- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: motorblok reviseren
Dan gaat er zich druppelvorming vormen... wat dan ook weer niet goed is.miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel
Parelstralen lijkt mij perfect.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Niellez
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1103
- Joined: 29 Jul 2006, 17:08
- Location: Koersel-Beringen
- Contact:
Re: motorblok reviseren
miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel
da's kennelijk zelfs slecht, glad oppervlak: Druppelvorming.
als je de binnezijde zand/parel -straalt gaan de olie een laagje in die putjes vormen zodat er eig. een betere flow komt.
Wait for it, Wait for it... LEGENDARY!
Prestige? Anyone?
Prestige? Anyone?
Re: motorblok reviseren
normaal moet je skf lagers nie in het huis plaatsen maar op de krukass is veel beter
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: motorblok reviseren
Is slechter!mathii wrote:normaal moet je skf lagers nie in het huis plaatsen maar op de krukass is veel beter

#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: motorblok reviseren
kammeraad heeft opleiding gehad bij skf zelf daar zeggen ze dat je eerst op krukass moet persen maarja ieder zijn eigen mannier 

Re: motorblok reviseren
ik heb van mijn leraar gehoord dat je je carters juist wel moet polieren en hij zegt dat druppel vorming aleen voorkomt bij een koude motorNiellez wrote:miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel
da's kennelijk zelfs slecht, glad oppervlak: Druppelvorming.
als je de binnezijde zand/parel -straalt gaan de olie een laagje in die putjes vormen zodat er eig. een betere flow komt.
- crazycamino
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1312
- Joined: 31 Dec 2004, 17:37
Re: motorblok reviseren
iedereen heeft zo zijn eigen mening,voor de ene is het goed,voor de andere slecht,zelf testen is de boodschapglennetje wrote:ik heb van mijn leraar gehoord dat je je carters juist wel moet polieren en hij zegt dat druppel vorming aleen voorkomt bij een koude motorNiellez wrote:miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel
da's kennelijk zelfs slecht, glad oppervlak: Druppelvorming.
als je de binnezijde zand/parel -straalt gaan de olie een laagje in die putjes vormen zodat er eig. een betere flow komt.


Re: motorblok revisie (engine overhaul)
Het moet zijn dat je het nergens merkt hé, anders zouden we al lang uitsluitsel gekregen hebben wat er best is 

Re: motorblok revisie (engine overhaul)
Kunt ge eig vloeibare pakking gebruiken? Of gaat dit problemen opleveren bij de montage nadien
Re: motorblok revisie (engine overhaul)
Vloeibare werkt perfect, alleen genoeg durven op smeren
Re: motorblok revisie (engine overhaul)
Heb vandaag m'n PX blok gereviseert. Keerkringen en lagers vervangen, toe gedaan met vloeibare pakking
Als ge nog foto's kunt gebruiken voor de FAQ, de motorblok van Camino en PX zijn vrijwel hetzelfde.


+/- 20 minuten gestookt. De lagers zitten al enkele uren in de vriezer. Als het monteren van de lagers wat stroef gaat, op de buitenste ring van de lager een dop van je moersleutels leggen en dan met een hamer op de dop tikken tot alles goed zit.

lagers en keerkringen zitten er in. Krukas heeft een nachtje in de vriezer gezeten. De gebruikte vloeibare pakking moet 15 Ã 20 minuten drogen

krukas ertussen en het blokje mag toe. Daarna draai je de 6 schroeven kruisgewijs vast

nog even tikken met de kunststof hamer op beide kanten van de krukas om ze te schrikken en zo spanning los te laten. In het begin draait de krukas vaak stroef en dit verhelpt dit ook een beetje, maar rijd rustig de eerste kilometers
Als ge nog foto's kunt gebruiken voor de FAQ, de motorblok van Camino en PX zijn vrijwel hetzelfde.


+/- 20 minuten gestookt. De lagers zitten al enkele uren in de vriezer. Als het monteren van de lagers wat stroef gaat, op de buitenste ring van de lager een dop van je moersleutels leggen en dan met een hamer op de dop tikken tot alles goed zit.

lagers en keerkringen zitten er in. Krukas heeft een nachtje in de vriezer gezeten. De gebruikte vloeibare pakking moet 15 Ã 20 minuten drogen

krukas ertussen en het blokje mag toe. Daarna draai je de 6 schroeven kruisgewijs vast

nog even tikken met de kunststof hamer op beide kanten van de krukas om ze te schrikken en zo spanning los te laten. In het begin draait de krukas vaak stroef en dit verhelpt dit ook een beetje, maar rijd rustig de eerste kilometers
Re: motorblok revisie (engine overhaul)
dubbelpost 

Re: motorblok revisie (engine overhaul)
20 minuten stoken man 
Ik warm één carterhelft op in 2 minuten ofzo

Ik warm één carterhelft op in 2 minuten ofzo

Re: motorblok revisie (engine overhaul)
ja dat kan,
maari k ga u er wel op wijzen dat wat gij zeg tvan die vloeibare pakking echt slecht is.
daar moet gewoon een flinter dun laagje worden aangelegd op beide delen, en dan ff laten liggen en dan netjes op elkaar zetten. met teveel pakking loopt dat overal tussen, in de oliekanaaltjes etc...
en dan achteraf janken dat de lagers zijn vastgelopen enz...
nog zoiets, met het stralen van u blok, let erop dat de lagerpassingen niet meer worden gastraald aub...
of beter nog, laat het zoals het is
maari k ga u er wel op wijzen dat wat gij zeg tvan die vloeibare pakking echt slecht is.
daar moet gewoon een flinter dun laagje worden aangelegd op beide delen, en dan ff laten liggen en dan netjes op elkaar zetten. met teveel pakking loopt dat overal tussen, in de oliekanaaltjes etc...
en dan achteraf janken dat de lagers zijn vastgelopen enz...
nog zoiets, met het stralen van u blok, let erop dat de lagerpassingen niet meer worden gastraald aub...
of beter nog, laat het zoals het is
