Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Heb je uw carburator al eens gereinigd ?
- klainstain
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1377
- Joined: 19 Oct 2008, 00:06
- Location: Wingene
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Dus uw carbu is helemaal gekuist?
Al eens een andere geprobeerd?
Zeker de vernevelaar (buisje onder je sproeier) en kanaaltje onder je luchtstelschroef vrij maken !
Al eens een andere geprobeerd?
Zeker de vernevelaar (buisje onder je sproeier) en kanaaltje onder je luchtstelschroef vrij maken !
♥Daily♥ http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 24434.html
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
-
- -= Newbie =-
- Posts: 6
- Joined: 10 Oct 2009, 10:48
- Location: Oostkamp
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
heb hem al 4x gereinigd maar geen effect, heb er al aangedacht om eens een andere carbu op te steken maar ik heb er geen. Kan je misschien eens een foto bijvoegen van het kanaaltje onder de luchtstelschroef, want ik zie niets zitten.
alvast bedankt om te helpen é
alvast bedankt om te helpen é
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Ik zou eens een andere carburator steken, die vind je wel op 2dehands.be of kapaza voor weinig geld... 

- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Met het kanaal 'onder de luchtstelschroef' bedoelt met een kanaal waarin de naald van het luchtstelschroefje prikt.. Je moet dus de schroef er helemaal uitdraaien, en binnenin gaat er een héééél fijn kanaaltje zitten. Met een naainaald geraak je er nog niet in, je moet er eens in prikken met een kopspeld, of iets dat zo fijn is alleszins..
Trasforma il meglio in 'massimo'
- jan de bandeman
- -= Advanced Member =-
- Posts: 191
- Joined: 14 Sep 2009, 15:41
- Location: hoogeveen (Nederland)
- Contact:
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Ik heb een P3 44mm cilinder, orgineel carbrateur, sproeier 0.80, leovinci,
nu wil hij niet stationear lopen en als ik gas geef dan smoort hij,
als in dan de choke inhoud dan loopt hij wel door en trekt hij ook goed.
maar dan wordt de bougie zwart (dus teveel bezine of teweinig lucht)
wat kan dit zijn?
nu wil hij niet stationear lopen en als ik gas geef dan smoort hij,
als in dan de choke inhoud dan loopt hij wel door en trekt hij ook goed.
maar dan wordt de bougie zwart (dus teveel bezine of teweinig lucht)
wat kan dit zijn?
- 70cc Athena
- 21mm dellorto
- dmp krukas
- Leovinci
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 25096.html
- 21mm dellorto
- dmp krukas
- Leovinci
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 25096.html
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
controleer eens goed of ie niet ergens valse lucht trekt.....heb zoiets ook al eens gezien en toen was het valse lucht in combinatie met een vervuiling in de carburateur. Gaf exact dezelfde mankementen als die jij nu omschrijft....
Carbu schoonmaken: controleer ook of je vlotternaald wel goed inveert.
alle pakkingen juist gemonteerd?
Carbu schoonmaken: controleer ook of je vlotternaald wel goed inveert.
alle pakkingen juist gemonteerd?
- jan de bandeman
- -= Advanced Member =-
- Posts: 191
- Joined: 14 Sep 2009, 15:41
- Location: hoogeveen (Nederland)
- Contact:
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Carbu is schoongemaakt in een trilbadje, alle pakkingen zijn goed...Remko wrote:controleer eens goed of ie niet ergens valse lucht trekt.....heb zoiets ook al eens gezien en toen was het valse lucht in combinatie met een vervuiling in de carburateur. Gaf exact dezelfde mankementen als die jij nu omschrijft....
Carbu schoonmaken: controleer ook of je vlotternaald wel goed inveert.
alle pakkingen juist gemonteerd?
@ hoe kun je contoleren of ie valse lucht trekt?
- 70cc Athena
- 21mm dellorto
- dmp krukas
- Leovinci
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 25096.html
- 21mm dellorto
- dmp krukas
- Leovinci
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 25096.html
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
tja das lastig, bij die camino kwamen er belletjes langs de pakkingen uit toen ik de carbu doorblies met mijn compressor.....schroefjes eruit en dan zoals hier ook al in een handleiding staat die gaatjes doorblazen. Dan heb je kans dat je ergens belletjes ziet komen.
Welke kleur heeft je bougie?
Ow ja ik herinner me ook nog dat er iets bijzonders was met die camino en dat gaf toen de doorslag. Het benzinekraantje liet te weinig benzine door waar door die brommer wel stationair liep met de choke erop en niet meer als de choke eraf ging. Te weinig toevoer van benzine (naft voor de belgen onder ons) geeft symtomen zoals bij valse lucht.
Trek eens je benzineslang los bij de tank en draai dan kraantje open. Er hoort dan een fiks straaltje uit te lopen en niet een klein pisstraaltje. We hebben toen het kraantje vervangen en het was gepiept.
Welke kleur heeft je bougie?
Ow ja ik herinner me ook nog dat er iets bijzonders was met die camino en dat gaf toen de doorslag. Het benzinekraantje liet te weinig benzine door waar door die brommer wel stationair liep met de choke erop en niet meer als de choke eraf ging. Te weinig toevoer van benzine (naft voor de belgen onder ons) geeft symtomen zoals bij valse lucht.
Trek eens je benzineslang los bij de tank en draai dan kraantje open. Er hoort dan een fiks straaltje uit te lopen en niet een klein pisstraaltje. We hebben toen het kraantje vervangen en het was gepiept.
- jan de bandeman
- -= Advanced Member =-
- Posts: 191
- Joined: 14 Sep 2009, 15:41
- Location: hoogeveen (Nederland)
- Contact:
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Hij loopt nu stationear en trekt goed, heb andere carbu erop gezet.
bedankt voor alle reactie's


bedankt voor alle reactie's



- 70cc Athena
- 21mm dellorto
- dmp krukas
- Leovinci
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 25096.html
- 21mm dellorto
- dmp krukas
- Leovinci
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 25096.html
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Sommige carburators kunnen op zo'n bepaalde manier verstoppen dat je ze nooit meer aan de praat krijgt 

Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Advanced Member =-
- Posts: 178
- Joined: 23 Dec 2009, 23:47
- Location: bree belgië
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
tip voor de mensen die mensen die willen weten of hun camino valse lucht trekt (op school geleerd):
Pak een bus deo of iets dat beter brandt dan naft, Spuit het rond je blok (voornamlijk je carbu) maar NIET op je luchtinlaat, wanneer je motor meer toeren gaat maken terwijl je dit doet trekt die valse lucht omdat het brandbare gas in de cilinder komt
Ik hoop dat ik hiermee toch weer een paar mensen geholpen heb!
Pak een bus deo of iets dat beter brandt dan naft, Spuit het rond je blok (voornamlijk je carbu) maar NIET op je luchtinlaat, wanneer je motor meer toeren gaat maken terwijl je dit doet trekt die valse lucht omdat het brandbare gas in de cilinder komt

When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left, and could say, "I used everything you gave me".
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Hallo,
Ik heb net een DR65 gemonteerd op een mono-blok met kleine achterpoullie.
Het is een nieuwe cylinder, dus ik moet 500km roderen.
Mijn vraag is de volgende = is deze techniek met het kleur van de bougie ook van toepassing als je aan het roderen bent ? Of geldt de regel enkel als je normaal rijdt ?
Groeten,
Stijn
Ik heb net een DR65 gemonteerd op een mono-blok met kleine achterpoullie.
Het is een nieuwe cylinder, dus ik moet 500km roderen.
Mijn vraag is de volgende = is deze techniek met het kleur van de bougie ook van toepassing als je aan het roderen bent ? Of geldt de regel enkel als je normaal rijdt ?
Groeten,
Stijn
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Geld ook voor wanneer je aan het roderen bent.SpEtZah wrote:Hallo,
Ik heb net een DR65 gemonteerd op een mono-blok met kleine achterpoullie.
Het is een nieuwe cylinder, dus ik moet 500km roderen.
Mijn vraag is de volgende = is deze techniek met het kleur van de bougie ook van toepassing als je aan het roderen bent ? Of geldt de regel enkel als je normaal rijdt ?
Groeten,
Stijn

#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Ten eerste WelkomRemko wrote:ik herinner me ook nog dat er iets bijzonders was met die camino en dat gaf toen de doorslag. Het benzinekraantje liet te weinig benzine door waar door die brommer wel stationair liep met de choke erop en niet meer als de choke eraf ging. Te weinig toevoer van benzine (naft voor de belgen onder ons) geeft symtomen zoals bij valse lucht.
Trek eens je benzineslang los bij de tank en draai dan kraantje open. Er hoort dan een fiks straaltje uit te lopen en niet een klein pisstraaltje. We hebben toen het kraantje vervangen en het was gepiept.

Mocht de benzinekraan vervuild zijn gaat die dan wel volgas?
Ik heb namelijk een heelm wazig probleem..
Camino 65CC Malossi en originele carb.
De brommer heeft altijd goed gelopen tot een paar dagen geleden.
Hij wil niet meer stationair draaien..

Alleen volgas of met het gas spelen laag in toeren hoe je steeds dat ie smoort in de lucht.
De choke dicht laat hem weer stationair lopen,wel met wat gas geven.
Heb nergens aangezetten hij begon hier spontaan mee.
Inmiddels al wel alle delen zowat vervangen(met dank aan Jan de bandenman voor de spare-parts

Vandaag de volgende dingen geprobeert zonder effect:
-andere ontsteking,bobine
-andere spruitstuk,membraam,carbu,andere afstelling carbu en diverse malen schoonmaken
-Grotere sproeier
-kompleet ander blok
Hoe belangrijk is de benzinekraan aangezien ik wel wat roest in de tank heb zitten?
Iemand nog tips?
Gr Richard