Page 121 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 11:18
by mhrfreak
soms zie je het zo,maar als je bv.van plan bent om het kader te lakken of te laten poederlakken kan het soms handig zijn om te kijken of het perfekt recht is,want zou zonde zijn als je er daarna moest achterkomen dat het krom is :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 14:09
by caniggia / spider 20
vraagjes : prijscheck

iemand die een motorblok kan reviseren ( vario ).

SKF lagers zou ik al hebben van mij op het werk.

wat vragen jullie ?

lamp voor custom licht 12v of 6v ( zo één met een kraagje ). wat betalen jullie daarvoor ?


en graag ook iemand die me een eenvoudig schema kan doorgeven om je lichten aan te sluiten ( basic ) voor en achterlicht.

alvast bedankt ;)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 14:48
by Kakkernest
caniggia / spider 20 wrote:vraagjes : prijscheck

iemand die een motorblok kan reviseren ( vario ).

SKF lagers zou ik al hebben van mij op het werk.

wat vragen jullie ?

lamp voor custom licht 12v of 6v ( zo één met een kraagje ). wat betalen jullie daarvoor ?


en graag ook iemand die me een eenvoudig schema kan doorgeven om je lichten aan te sluiten ( basic ) voor en achterlicht.

alvast bedankt ;)
Ik kan u enkel helpen met een electriciteitsschema'ke:
http://www.camino-tuning.be/opknappen-o ... 10136.html

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 15:39
by jasper wauters
caniggia / spider 20 wrote:vraagjes : prijscheck

iemand die een motorblok kan reviseren ( vario ).

SKF lagers zou ik al hebben van mij op het werk.

wat vragen jullie ?

lamp voor custom licht 12v of 6v ( zo één met een kraagje ). wat betalen jullie daarvoor ?


en graag ook iemand die me een eenvoudig schema kan doorgeven om je lichten aan te sluiten ( basic ) voor en achterlicht.

alvast bedankt ;)
zonder nieuwe krukas, 30 euro
Met nieuwe krukas; 110 euro

dat is rekening gehouden me da jij zelf u lagers meeneemt e :)
als je wilt, kan dat gedaan worden terwijl je kijkt. Wel liefst maken dat je carters iet of wat proper zijn, zodat het nog leuk werken blijft.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 16:07
by camino_expert
beste welke type krukas neemt u?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 20:37
by anton-camino
Kan je van een A klasse camino, een B klasse maken?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 20:59
by Kakkernest
anton-camino wrote:Kan je van een A klasse camino, een B klasse maken?
Als je een 2dehands B-klasse kader koopt en dat eronder zet, ja.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 21:15
by Kakkernest
Heb je voor een bloklicht te monteren een speciale fourchedriehoek nodig?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 22:34
by Remko
ja een vlakke

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 05 Apr 2011, 22:44
by jasper wauters
maar een bloklicht lukt ook met de andere.
En om motorisch van een a-klasse een b-klasse te maken, kan je oftwel een andere krukas steken, oftewel de lagers in je koppelinghuis veranderen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Apr 2011, 07:22
by Remko
jasper wauters wrote:maar een bloklicht lukt ook met de andere.
En om motorisch van een a-klasse een b-klasse te maken, kan je oftwel een andere krukas steken, oftewel de lagers in je koppelinghuis veranderen.
Jasper je vergist je --> om een bloklicht te monteren zul je eerst zo een aluminium beugeltje moeten monteren op je driehoek, dat ding is vlak en dus moet je driehoek ook vlak zijn.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Apr 2011, 08:43
by camino_expert
Kakkernest wrote:Heb je voor een bloklicht te monteren een speciale fourchedriehoek nodig?
dat gaat met de gewone of met dat van andere modellen zonder bloklicht aan van stuur ook
het enige verschil is dat je onderaan met rondellen en schroeven moet werken
maar een van custom of sport is niet echt nodig :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Apr 2011, 08:47
by camino_expert
Remko wrote:
jasper wauters wrote:maar een bloklicht lukt ook met de andere.
En om motorisch van een a-klasse een b-klasse te maken, kan je oftwel een andere krukas steken, oftewel de lagers in je koppelinghuis veranderen.
Jasper je vergist je --> om een bloklicht te monteren zul je eerst zo een aluminium beugeltje moeten monteren op je driehoek, dat ding is vlak en dus moet je driehoek ook vlak zijn.
dat dat vlak is speelt geen rol
toch gaat het hoor en makkelijk
de bloklichtbeugels passen even goed op een gewone stuurdriehoek
je moet gewoon met rondellen en schroeven werken onderaan en kruislings aandraaien
al 100denxen gedaan :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Apr 2011, 08:55
by camino_expert
jasper wauters wrote:maar een bloklicht lukt ook met de andere.
En om motorisch van een a-klasse een b-klasse te maken, kan je oftwel een andere krukas steken, oftewel de lagers in je koppelinghuis veranderen.
de lagers in je koppelings huis veranderen ???

ofwel als je van mono a naar mono kl b gaat
is het een mono kl b krukas met verval steken
die bestaan ook en de grote monokop vooraan en de 1 cm kleinere poulie achteraan

met vario is eender welke vario krukas
is nu een kl a of b
het a en b gedoe ligt gewoon in de ster en de gewichtjes en is bij beide aanpasbaar
zeker de ster org honda kl b 2 platte kanten
kan afgewerkt worden dat die over een k la kop gaat kl b gewichtjes en je hebt een kl b

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Apr 2011, 08:59
by camino_expert
mhrfreak wrote:soms zie je het zo,maar als je bv.van plan bent om het kader te lakken of te laten poederlakken kan het soms handig zijn om te kijken of het perfekt recht is,want zou zonde zijn als je er daarna moest achterkomen dat het krom is :wink:
correct 8) :wink: