Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
heb dit gevonden op het internet willen ze nu echt zeggen dat als ik met een snorfiets vanuit nederland naar belgie rijd dat ik in belgie een helm op moet
dat ga je toch niet menen zeker
Bromfiets klasse A
Een snorfiets wordt in België aangeduid als bromfiets klasse A. Ook daarvoor is een helm sinds 2002 verplicht. Voor een bromfiets klasse A is geen rijbewijs nodig. Hij is te herkennen aan een geel verzekeringsplaatje, meestal op het achterste spatbord.
Doordat een helm niet verplicht is voor de bestuurder van een snorfiets in Nederland, rijden veel Nederlanders zonder helm naar België. Ze zijn in België echter onderworpen aan de Belgische verkeerswetgeving, volgens welke een helm wel degelijk verplicht is voor bestuurders van de bromfiets klasse A
dat ga je toch niet menen zeker
Bromfiets klasse A
Een snorfiets wordt in België aangeduid als bromfiets klasse A. Ook daarvoor is een helm sinds 2002 verplicht. Voor een bromfiets klasse A is geen rijbewijs nodig. Hij is te herkennen aan een geel verzekeringsplaatje, meestal op het achterste spatbord.
Doordat een helm niet verplicht is voor de bestuurder van een snorfiets in Nederland, rijden veel Nederlanders zonder helm naar België. Ze zijn in België echter onderworpen aan de Belgische verkeerswetgeving, volgens welke een helm wel degelijk verplicht is voor bestuurders van de bromfiets klasse A
HONDA the power of dreams
Ik vindt het maar logisch dat je helm ophebt, ik heb nog niet zo lang geleden een ongeval gehad en moest ik men helm niet aanhebben, dan had ik iets serieus voor aan men hoofd...
ik heb eengoede oplossing, koop een b klasse 

-
- -= Advanced Member =-
Ik vind dat ook redelijk logisch.. Moest iedereen de wetten uit zijn land mogen meenemen, tzou ier ook schoon zijn.
Vrouwen stenigen en mensen ophangen! joepie
Vrouwen stenigen en mensen ophangen! joepie
- camino_expert
- -= Moderator =-
gtikleinen wrote:Mijn ervaring is DR met leovinci en dellorto 19mm ging ni vooruit in vergelijking met ne malossi, polini, fast arrow, ik reed altijd met 4% castrol TTS, soms zelf met A747, altijd rustig warm rijden en als em warm stond gas open, zelfs kms aan een stuk, bij demontage zat de DR vol krassen, zowel zuiger als cilinder. De fast arrow ging veel sneller, is aluminium met chroomwand, 1 zuigerveer, duizenden kms met gereden en bij demontage geen krasje in. Het klopt wel dat je 4 voetpakkingen moest gebruiken anders kwam de zuiger tegen de cilinderkop.
Die zuigers van Meteor zijn kwalitatief veel minder, in polini cilinder steek je zuiger van polini, in malossi cilinder steek je zuiger van malossi, ik heb ooit malossi cilinder gehad met Meteor zuiger 46.4mm, probleem was de cilinder zette meer uit dan de zuiger.
polini dr en malossi hebben org een asso werke pistong dus van dezelfde fabriek polini past in dr en vice versa en ne polini gaat ook op ne malossi mits aanpassing
kwalitatief iets beter dan de meteor
die org in een zeta en parma zit nieuw en gebruikt word voor overmaten
kost 30 a 35 euro
en aw das een ander verhaal die int blauw polini doosje is nen aw zit gewoon in een polini doosje
heb je niet onder de 50 euro org prijzen
das dat er hier nog zijn als er een onderdeel in een honda zakske zit dat dan van honda is

ja een ding ge betaald de honda erbij

een voorbeel neiman stuursloten
rigida of grimeca sterwielen
ulo pinkers en achterlichten
allemaal bedrijven dat stukken leverden voor honda
ma nen fa cilinder of de kopij ervan beter als polini of andere laat me niet

het zit em ook int prijsverschil he ne replika fa kost iet van een 70 euro
ne polini nief 125 ne malossi tis te zien wa ge die koopt en nen dr ook
ma iets uit taiwan beter als italie komaan he

honda camino forever
-
- -= Member =-
Kan je soms zien aan een cilinder welke het juist is, staat het er soms ergens op ?
Er staan 75 op, meer zie ik niet staan
Heb er een foto van gemaakt, mss zien jullie dit zo wel

Er staan 75 op, meer zie ik niet staan
Heb er een foto van gemaakt, mss zien jullie dit zo wel

- camino_expert
- -= Moderator =-
metrakit inderdaad de koelvinnen zijn op eenzelfde manier afgewerkt alsmede dat er bovenin maar 2 poorten zitten
-
- -= Member =-
@camino expert, ik heb nooit beweerd dat ne fast arrow cilinder beter is dan ne polini cilinder, ik beweer wel dat het beter is dan ne DR en mijn ervaring is ook dat het sneller is en ik er nooit problemen met heb gehad. Of je het nu gelooft of niet dat is u probleem maar als er iem tegen mij over nen DR begint moe ik spontaan lachen en zeker als ze beweren dat ze er 95 km/u met rijden. In mijnen tijd reden al de opgedreven caminos 120 km/u en toch ging ik sneller met mijn camino die eigenlijk maar 85 km/u reed.
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Das toch overal, van elke tijd. Boor 2 gaten in je uitlaat, 3 in uw cilinder, eentje in uw sproeier en je rijd ze er allemaal af met een snelheid van 135km/h! 

Trasforma il meglio in 'massimo'
killingsnake wrote:Das toch overal, van elke tijd. Boor 2 gaten in je uitlaat, 3 in uw cilinder, eentje in uw sproeier en je rijd ze er allemaal af met een snelheid van 135km/h!
je vergeet dat gat in je hoofd, let wel te boren met het bijgeleverde malossi boortje.
-
- -= Member =-
camino_expert wrote:lijkt op metrakit
Oke van metrakit, is dit een goede cilinder en hoeveel cc is deze,als je dat kunt zien zo ?Remko wrote:metrakit inderdaad de koelvinnen zijn op eenzelfde manier afgewerkt alsmede dat er bovenin maar 2 poorten zitten
Heb hier nog een cilinder die vanonder men mino komt die begon te ratellen ( de motor )
weet iemand welke deze cilinder is, en of dat ik er nog een pakking van kan vinden ?
er zat aleen een ijzeren plaatje tussen geen pakking, kan dit dat ratelen veroorzaaken ?
Het lekken van de motor zal wel aan de geen pakking ligen, hopelijk het ratellen ook

Kan je de diameter niet meten met een schuifmaat ?
Wat staat er opzij op de cilinder ?
Wat staat er opzij op de cilinder ?