Page 14 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 15 Jun 2010, 00:45
by killingsnake
Ik zou eerder die problemen oplossen zodat je je carter volledig kunt inspannen ipv je bouten niet goed vast te maken en gewoon je schroeven vast te plakken met blauwe loctite.
Als je hier om hulp vraagt zou het ook vriendelijk zijn om te antwoorden op die vragen anders is het ook maar tijdsverspilling voor mij om hier te posten..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 15 Jun 2010, 12:44
by Jenze
zijn er hier mensen die aleens een orgineel spruitstuk hebben aangepast voor 19mm carbu ?
ik ben aan het probeeren mijn spruitstuk aan te passen ,
nu heb ik gezien dat er (gietfoutjes) inzitten , doordat ik materiaal heb weggehaald zitten op een paar plaatsjes
"gaatjes" of "puttjes" waar wrss een luchtbel zat , kan dit veel kwaad ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 15 Jun 2010, 22:31
by MeXe
nou heb ik gdvrdmme me piston late vallen :S stukje uit gans kut.
het was van een 65cc dr cilinder iemand idee war ik dit kan vindden(piston) en hoeveel dit kost.
gelieve in de buurt van hasselt
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 16 Jun 2010, 14:18
by clio-tuning
MeXe wrote:nou heb ik gdvrdmme me piston late vallen :S stukje uit gans kut.
het was van een 65cc dr cilinder iemand idee war ik dit kan vindden(piston) en hoeveel dit kost.
gelieve in de buurt van hasselt
http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/13319
Is van het merk Meteor, wat prijs/kwaliteit wel goed is.
Betrouwbare online winkel!
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 16 Jun 2010, 15:16
by the skullkid
owkey! iets raars aan de hand me de mijne! ik was hier op de koer wat aan het rijden opeens valt hij stil... Ik loop hem opnieuw aan, loopt voor een 5 meter, dan valt die uit, dit 5 of 6 keer na elkaar... Ik kijk alles na, zie ik dat m'n benzine kraantje dicht stond, geen probleem open gezet, terug aan de gang gelopen, Net hetzelfde! bougie vonkt, volle benzinebak, Ik heb ook effe gewacht zodat de vlotterkamer zeker vol zat... Iemand een idee?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 16 Jun 2010, 16:08
by jasper wauters
krijgt em nafte?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 16 Jun 2010, 16:33
by the skullkid
jasper wauters wrote:krijgt em nafte?
ja want als em in toeren aant zakken is en ik zet de choke op blijft em heel rustig bollen, dan blijft em ook op rolantie bollen en ik kan ik tegen 5km/h rijden... Ik denk ne verstopte sproeier... Omda die et onderste uit de bak heeft getrokke wss...Of zit ik mis?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 16 Jun 2010, 16:57
by clio-tuning
Inderdaad, beginnen met de carburator eens grondig uit te kuisen.
Vermoedelijk zal het probleem wel van de baan zijn dan.

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 16 Jun 2010, 17:54
by killingsnake
Jenze wrote:zijn er hier mensen die aleens een orgineel spruitstuk hebben aangepast voor 19mm carbu ?
ik ben aan het probeeren mijn spruitstuk aan te passen ,
nu heb ik gezien dat er (gietfoutjes) inzitten , doordat ik materiaal heb weggehaald zitten op een paar plaatsjes
"gaatjes" of "puttjes" waar wrss een luchtbel zat , kan dit veel kwaad ?
Nee, kan niet veel kwaad. Als je het wilt perfectioneren kun je het opvullen met een soort vloeibare aluminium. Niet dat je het gaat merken..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jun 2010, 12:15
by the skullkid
hallo!
In de zomer ga ik beginnen met m'n blok eens wat te tunen, het is mijn eerste x dat ik dat ga doen! Ik heb enkele vragen hierover..
Op het moment heb ik een dr65, heeft het nut als ik die uitlaatpoort verbreed of niet?
Ik heb ook een ori carbu, Ik wil mijn spruitstuk en membraam 'tunen', waar moet ik zoal op letten als ik dit doe?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jun 2010, 21:32
by Lucamino
Kan iemand mij vertellen wat de orginele sproeier maten zijn van een a klasse en een b klasse en hoeveel slagen de luchtschroef open moet staan ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jun 2010, 22:16
by killingsnake
the skullkid wrote:hallo!
In de zomer ga ik beginnen met m'n blok eens wat te tunen, het is mijn eerste x dat ik dat ga doen! Ik heb enkele vragen hierover..
Op het moment heb ik een dr65, heeft het nut als ik die uitlaatpoort verbreed of niet?
Ik heb ook een ori carbu, Ik wil mijn spruitstuk en membraam 'tunen', waar moet ik zoal op letten als ik dit doe?
verbreden geeft meer kracht (uitlaatgas kan sneller weg), doet niet veel aan de top, als je sneller rijd is omdat hij wat meer vermogen kan leveren.
Is het gewoon om wat te leren wat aanpassingen doen, of is het de bedoeling om zeer snel te gaan? een dr cilinder is in het laatste geval geen goede basis, weet waar je aan begint en ga overal wat zitten rondlezen. Zie ook dat je je cilinderpoorten mooi afwerkt wanneer je klaar bent, bevelen dus..
Bij je membraan en spruitstuk (overal eigenlijk langs de inlaatweg) gewoon zien dat je zo weinig mogelijk scherpe hoeken maakt en zo veel mogelijk lang genoeg afronden..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jun 2010, 22:23
by the skullkid
killingsnake wrote:the skullkid wrote:hallo!
In de zomer ga ik beginnen met m'n blok eens wat te tunen, het is mijn eerste x dat ik dat ga doen! Ik heb enkele vragen hierover..
Op het moment heb ik een dr65, heeft het nut als ik die uitlaatpoort verbreed of niet?
Ik heb ook een ori carbu, Ik wil mijn spruitstuk en membraam 'tunen', waar moet ik zoal op letten als ik dit doe?
verbreden geeft meer kracht (uitlaatgas kan sneller weg), doet niet veel aan de top, als je sneller rijd is omdat hij wat meer vermogen kan leveren.
Is het gewoon om wat te leren wat aanpassingen doen, of is het de bedoeling om zeer snel te gaan? een dr cilinder is in het laatste geval geen goede basis, weet waar je aan begint en ga overal wat zitten rondlezen. Zie ook dat je je cilinderpoorten mooi afwerkt wanneer je klaar bent, bevelen dus..
Bij je membraan en spruitstuk (overal eigenlijk langs de inlaatweg) gewoon zien dat je zo weinig mogelijk scherpe hoeken maakt en zo veel mogelijk lang genoeg afronden..
het is om te leren en te spelen

ik ben van plan om een nieuw spruit en membraam te kopen en dan het oude 'tunen' dan kan ik het verschil merken

de cilinder tunen ben ik nog niet echt van plan omdat ik (nog) geen echte dremel heb... Enkel een om glas te graveren maar ik heb als getest op gietijzer en da ging eig vrij goed!
Nog een vraag! Mijn mino vertoont dus alle verschijnselen van een te kleine sproeier... Toch is de inlaatkant ori... Zou dit kunnen?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jun 2010, 22:57
by killingsnake
welke zijn deze verschijnselen? En al eens gedacht aan valse lucht? Is een héél simpele verklaring die ook heel aannemelijk is..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jun 2010, 23:00
by the skullkid
killingsnake wrote:welke zijn deze verschijnselen? En al eens gedacht aan valse lucht? Is een héél simpele verklaring die ook heel aannemelijk is..
heb ik ook al aan gedacht

deo test doet niets... en hij blijft in toeren hangen, houdt in op top, luchtstelschroef doet niets af, kan enkel 'afstellen' door de inlaat te blokkeren...