Page 14 of 14

Re: roderen

Posted: 02 Sep 2008, 22:37
by druandbayze
zal ik doen :-D

morgenavond begin ik aan de montage van m'n nieuwe cilinder, als ze klaar is zal ik is wat foto's
van haar opt forum zetten :)

Re: roderen

Posted: 10 Sep 2008, 23:21
by druandbayze
foto's komen binnenkort hoor :-D
heb nu al een goei 150km gedaan, en je voelt gwn dat ze meer kan
ma nog ff wachten hé :mad2:

Re: roderen

Posted: 16 Nov 2008, 15:25
by Jenze
ik heb eens gehoord dat je bij gietijzeren cilinder bevels moet aanbrengen als je niet lang wilt rodeeren ...
hoe gaat dit dan in zijn werk ?
wat zijn bevels precies ?
met welk materiaal doe je dit best?

Re: roderen

Posted: 16 Nov 2008, 19:18
by clio-tuning
Jenze wrote:wat zijn bevels precies?
Scherpe kant van de poorten doen...

Re: roderen

Posted: 23 Dec 2008, 16:00
by Wittee
Weet iemand mss hoeveel naftbakken 500 km ongeveer is?

want navenand ik geen teller heb is dat nie makkelijk :tetten:


mvg

Re: roderen

Posted: 23 Dec 2008, 16:34
by clio-tuning
Wittee wrote:Weet iemand mss hoeveel naftbakken 500 km ongeveer is?

want navenand ik geen teller heb is dat nie makkelijk :tetten:


mvg
5-6 volle nafttanken leegrijden

Re: roderen

Posted: 20 Oct 2012, 20:47
by YaMaGa
maakt het eigenlijk uit of je lange of korte toeren rijdt als je rodeerd?
Want ik moet elke dag naar school -> 15 km gaan en 15 km keren ...

Re: roderen

Posted: 20 Oct 2012, 21:08
by Sander
Niet echt, gewoon zorgen dat hij niet te warm komt, maar zal op 15 km niet gebeuren.

Re: roderen

Posted: 20 Oct 2012, 21:13
by YaMaGa
ok bedankt

Re: roderen

Posted: 24 Aug 2013, 00:44
by vario@max
clio-tuning wrote:
Wittee wrote:Weet iemand mss hoeveel naftbakken 500 km ongeveer is?

want navenand ik geen teller heb is dat nie makkelijk :tetten:


mvg
5-6 volle nafttanken leegrijden
met een nieuwe opzet,verbruik je zeker en vast meer dan normaal,ook omdat deze een 65 cc zijn...
zeker 8-10 naftbakjes...je maakt 60km met een volle bak...

en wat als je cilinder te nauw geboord is ? dus te veel wrijving...
dat loopt zowiezo slecht af...iedereen heeft wel zijn theorie over roderen...mezelf doe het
rustig aan met potje,zeker met gietijzer zo'n 500 km op een dezelfde snelheid : 30 km/h...
na deze 500km een uitlaat (proma,leovinci...) en een bekeken en een verstandige set-up
plaatsen,goed warm rijden...als alles vertrouwelijk verloopt kan je een volledige bekrachtiging maken
en vegen maar !!!!
een chrome-kit is een ander verhaal...een chrome kit is gemaakt van aluminium en zet meer uit dan een gietijzer
cilinder-kit,niet volle gas roderen,in begin rustig rijden,dit 1/3 van de capaciteit,30-40 km/h
doe dit een 100 km en het kan normaal al wel om een expancie-pijp te plaatsen...
een chrome-cilinder zal niet in vorm uitslijten (roderen) van de segmenten...HET MEEST BELANGRIJKE IS RUSTIG RIJDEN,
DE PISTON MAG NIET TE ZEER UITZETTEN DOOR TE VEEL GAS TE GEVEN,DAN KAN JE EEN VASTLOPER KRIJGEN,ZEKER IN HET BEGIN...DE PISTON MOET ZIJN JUISTE VORM KRIJGEN, DUS B.GAAI HET A.U.B. NIET !!!!!