Page 141 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 May 2011, 22:39
by Lucamino
Mijn camino a klasse,helemaal orgineel wil niet lekker lopen.
Hij is voledig orgineel met een sito potje en 75 sproeier ngk b5... bougie.

Wanneer ik volgas rij en draai dan het gas dicht voor bijvoorbeeld een bocht te maken,maakt hij een bwoap geluid wanneer ik het gas weer open doe. Hij wil dan niet lekker meer op toeren komen.

Carburateur is al helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt/ doorgespoten,contactpunten afgestelf op 0,35,bougie op 0,7,luchtfilter er in of er uit maakt geen verschil.

Na volgas te rijden is de bougie lichtgrijs,te arm dus.
Zou het kunnen zijn dat er een krukaskeerring lek is,de camino is namelijk al 21 jaar oud en naar mijn weten is het blokje nog nooit open geweest. Of komt dit niet voor? En hoe halen jullie de keerringen eruit?

Hopelijk heeft iemand een idee?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 May 2011, 22:52
by gtikleinen
Zit je luchtfilter en de plastieken aanzuigbuis met 3 ronde gaten er nog in, en ik zou met bougie 6 rijden.
Keerringen haal ik er uit met schroevendraaier en een hamer.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 May 2011, 22:57
by Sander
Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?

Ik zou ook een NKG B6HS monteren :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 May 2011, 23:06
by d-HuNtEd_1
metsinsons wrote:
clio-tuning wrote:Natuurlijk is het belangrijk dat ze mooi rond zijn...
da moet niet persé rond zijn hé :) de rollen van dr. pulley bvb
gij kijkt ook veel op http://www.treatland.tv/ zekers :p

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 04 May 2011, 14:37
by anton-camino
zijn de jaarlijkse belastingen van een b klasse hoger?
wat is de prijs van de belastingen?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 04 May 2011, 18:08
by mhrfreak
verzekeringen?
is +-150(hangt van verzekeringen af )

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 04 May 2011, 18:20
by Sander
anton-camino wrote:zijn de jaarlijkse belastingen van een b klasse hoger?
wat is de prijs van de belastingen?
Camino heeft geen belasting, wegentaks of wat dan ook :wink:

Enkel verzekering en die kost tussen de €150 en €170 zoals mhrke al zei :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 04 May 2011, 19:12
by jasper wauters
of je gaat bij ethias en je btaald 125 euro per jaar

PS: Nog twee posts te gaan :d

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 04 May 2011, 21:50
by Lucamino
Lucamino wrote:Mijn camino a klasse,helemaal orgineel wil niet lekker lopen.
Hij is voledig orgineel met een sito potje en 75 sproeier ngk b5... bougie.

Wanneer ik volgas rij en draai dan het gas dicht voor bijvoorbeeld een bocht te maken,maakt hij een bwoap geluid wanneer ik het gas weer open doe. Hij wil dan niet lekker meer op toeren komen.

Carburateur is al helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt/ doorgespoten,contactpunten afgestelf op 0,35,bougie op 0,7,luchtfilter er in of er uit maakt geen verschil.

Na volgas te rijden is de bougie lichtgrijs,te arm dus.
Zou het kunnen zijn dat er een krukaskeerring lek is,de camino is namelijk al 21 jaar oud en naar mijn weten is het blokje nog nooit open geweest. Of komt dit niet voor? En hoe halen jullie de keerringen eruit?

Hopelijk heeft iemand een idee?
Update:

Vandaag een nieuwe bougie ngk b6 gemonteerd,maar maakte geen verschil.
Toen een ander membraam geprobeerd,ook zonder succes.
Ik had nog een andere carburateur liggen en deze werkt stukken beter!
Probleem zat dus in de carburateur,maar hoe kan dat nu hij was echt goed schoon en heeft nog geen 5000 km gelopen?
Zou er vuil achter een zilvere ronde plaatje aan de zijkant kunnen zitten?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 May 2011, 21:58
by da_culio
hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 May 2011, 22:21
by CaminoTime
da_culio wrote:hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
Citroenzuur of azijn is beter denk ik

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 07 May 2011, 00:30
by mhrfreak
CaminoTime wrote:
da_culio wrote:hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
Citroenzuur of azijn is beter denk ik
dit help maar als het heel erg geroest is helpt dit niet en kan je eventueel een tanksealer set kopen .

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 07 May 2011, 13:40
by Sir_Michiel
Sander wrote:Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?
Ik heb een probleempje met het afstellen van mijn carburator. Ik zou dus willen weten hoeveel toeren de luchtstelschroef normaal gezien uitgedraaid moet zijn... En 1 draai = +- 360° of 180°?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 07 May 2011, 14:20
by Sander
Sir_Michiel wrote:
Sander wrote:Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?
Ik heb een probleempje met het afstellen van mijn carburator. Ik zou dus willen weten hoeveel toeren de luchtstelschroef normaal gezien uitgedraaid moet zijn... En 1 draai = +- 360° of 180°?
1 toer is 360°, 2,5 toeren is origineel dacht ik of 1,5 :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 07 May 2011, 15:06
by jasper wauters
1 toer is 180°, is toch zo in alle handleidingen :d
in in mijn termen is het 3 toeren, dat ben ik ook zeker =p