Page 144 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 12:56
by camino_expert
CaminoTime wrote:Welke is een goede gashandvat voor op camino.
Heb momenteel lusito.
de gasmagnet van lusito is goed als alles nog in goede staat is
bvb
de afdichting van de kabel bij de meeste oranje hard plastic
nadeel die breken rap
en als u ook de remgrijpers ervan heeft in goede staat
de remgrijpers hebben zelfs een betere grip als de org van magura

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 19:33
by Sander
camino_expert wrote:
CaminoTime wrote:Welke is een goede gashandvat voor op camino.
Heb momenteel lusito.
de gasmagnet van lusito is goed als alles nog in goede staat is
bvb
de afdichting van de kabel bij de meeste oranje hard plastic
nadeel die breken rap
en als u ook de remgrijpers ervan heeft in goede staat
de remgrijpers hebben zelfs een betere grip als de org van magura
Idd Lusito heb ik ook en ben er tevreden van en als je dat plastiek kapje niet te vast zet breekt dat niet zo snel :) De remhendels zijn ook aan te raden, zeer degelijk zoals den expert al zei :wink: :)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 19:55
by M-art_BE
wat hij zegt kan dat?

http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 5&start=21

..door een kant en klare met Malossi tandwielen getunede achterblok te plaatsen. Wanneer je motorblokje is uitgerust met een cilinder met originele boring verkrijg je dan een mooie aanvaardbare snelheid met een laag toerental, weinig lawaai en minder verbruik! In combinatie met een 65 of 70cc cilinder zoals Polini of Malossi daarentegen verandert je Camino in een raket. Zonder je krukas zwaar te belasten haal je er gerust 15km/hr meer snelheid uit dan met originele vertanding, zelfs 20km/hr wanneer je motorblok zich in een prima staat bevindt!M.a.w. je speed zal rond de 100km/hr hangen ;-)
Ik heb zo enkele achterblokjes gereviseerd met o.a. nieuwe lagers, dichting en keerringen en natuurlijk die Malossi-vertanding dan. Voor diegenen die al lang op zoek waren, grijp deze unieke kans!Op=op! Voor freaks die toch liever zelf die Malossi-tandwielen steken, ik wil je gerust zo'n setje aan de hand doen voor 145euro.


zo op 2ehands gevonden

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 19:59
by Sander
M-art_BE wrote:wat hij zegt kan dat?

http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 5&start=21

..door een kant en klare met Malossi tandwielen getunede achterblok te plaatsen. Wanneer je motorblokje is uitgerust met een cilinder met originele boring verkrijg je dan een mooie aanvaardbare snelheid met een laag toerental, weinig lawaai en minder verbruik! In combinatie met een 65 of 70cc cilinder zoals Polini of Malossi daarentegen verandert je Camino in een raket. Zonder je krukas zwaar te belasten haal je er gerust 15km/hr meer snelheid uit dan met originele vertanding, zelfs 20km/hr wanneer je motorblok zich in een prima staat bevindt!M.a.w. je speed zal rond de 100km/hr hangen ;-)
Ik heb zo enkele achterblokjes gereviseerd met o.a. nieuwe lagers, dichting en keerringen en natuurlijk die Malossi-vertanding dan. Voor diegenen die al lang op zoek waren, grijp deze unieke kans!Op=op! Voor freaks die toch liever zelf die Malossi-tandwielen steken, ik wil je gerust zo'n setje aan de hand doen voor 145euro.


zo op 2ehands gevonden
Het levert inderdaad snelheidswinst op, hoeveel exact weet ik niet had eens 10 km/u gelezen...

Maar de vraag is natuurlijk of er wel echt een Malossi vertanding in die achterklokken zit he :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 20:03
by M-art_BE
Sander wrote:
M-art_BE wrote:wat hij zegt kan dat?

http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 5&start=21

..door een kant en klare met Malossi tandwielen getunede achterblok te plaatsen. Wanneer je motorblokje is uitgerust met een cilinder met originele boring verkrijg je dan een mooie aanvaardbare snelheid met een laag toerental, weinig lawaai en minder verbruik! In combinatie met een 65 of 70cc cilinder zoals Polini of Malossi daarentegen verandert je Camino in een raket. Zonder je krukas zwaar te belasten haal je er gerust 15km/hr meer snelheid uit dan met originele vertanding, zelfs 20km/hr wanneer je motorblok zich in een prima staat bevindt!M.a.w. je speed zal rond de 100km/hr hangen ;-)
Ik heb zo enkele achterblokjes gereviseerd met o.a. nieuwe lagers, dichting en keerringen en natuurlijk die Malossi-vertanding dan. Voor diegenen die al lang op zoek waren, grijp deze unieke kans!Op=op! Voor freaks die toch liever zelf die Malossi-tandwielen steken, ik wil je gerust zo'n setje aan de hand doen voor 145euro.


zo op 2ehands gevonden
Het levert inderdaad snelheidswinst op, hoeveel exact weet ik niet had eens 10 km/u gelezen...

Maar de vraag is natuurlijk of er wel echt een Malossi vertanding in die achterklokken zit he :wink:
maar als het echt die 10 tot 20 km/h extra zou oplever alles origineel alleen andere vertanding ga ik da toch ooit is kope ze :p

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 20:52
by gtikleinen
De winst hangt af van het maximum toerental en de kracht die de cilinder heeft. En dat er malossi tandwielen inzitten dat hoor je goed, die maken juist meer lawaai door de rechte vertanding, je hoort ze fluiten.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 22:04
by metsinsons
als er geen olie inzit durven de standaard ook wel fluiten, dus als ze fluiten, moet je der ni vanuit gaan da je een zware vertanding hebt. het kan wel :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 22:12
by Kakkernest
camino_expert wrote:
bartev wrote:
camino_expert wrote: voor het beste optrek effect
een sitopotje :wink:
Oké geen proma uitlaatje ofzo, gewoon een simpel sito potjen :)
als u alleen het optrekken verkiest is een sitopot het beste :wink:
Een sitopotje trekt beter op dan een proma circuit?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 22:20
by jasper wauters
M-art_BE wrote:wat hij zegt kan dat?

http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 5&start=21

..door een kant en klare met Malossi tandwielen getunede achterblok te plaatsen. Wanneer je motorblokje is uitgerust met een cilinder met originele boring verkrijg je dan een mooie aanvaardbare snelheid met een laag toerental, weinig lawaai en minder verbruik! In combinatie met een 65 of 70cc cilinder zoals Polini of Malossi daarentegen verandert je Camino in een raket. Zonder je krukas zwaar te belasten haal je er gerust 15km/hr meer snelheid uit dan met originele vertanding, zelfs 20km/hr wanneer je motorblok zich in een prima staat bevindt!M.a.w. je speed zal rond de 100km/hr hangen ;-)
Ik heb zo enkele achterblokjes gereviseerd met o.a. nieuwe lagers, dichting en keerringen en natuurlijk die Malossi-vertanding dan. Voor diegenen die al lang op zoek waren, grijp deze unieke kans!Op=op! Voor freaks die toch liever zelf die Malossi-tandwielen steken, ik wil je gerust zo'n setje aan de hand doen voor 145euro.



zo op 2ehands gevonden
Ge gaat nie zuiniger rijden.
Ge moet meer gas geven om dezelfde snelheid te rijden, weliswaar aan een lager toerental.
Volgens mij ga je zelfs meer verbruiken.
Even een voorbeeld: tegen 30 per uur met de auto ga je minder verbruiken in 2e versnelling dan in e versnelling, omdat de 2e versnelling veeeel meer rendement heeft op hoge toeren, dan je 6e versnelling op heeel lage toeren.
Als een originele over zijn optimaal rendement rijdt tegen 45 per uur, is het wss beter voor mallosi vertanding te steken.
Maar helaas is dit niet zo, de originele cilinder zit op zijn maximaal rendement wanneer de maximale toegestane snelheid rijd met je brommer.

Een standaard setup is denk ik ook niet in staat om die mallosi vertanding rond te krijgen met tegenwind.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 22:30
by gtikleinen
@metsinsons, ik ga er van uit dat je met olie rijdt. Origineel is het een schuine vertanding en de malossi heeft rechte vertanding, je kan ook het aantal toeren tellen dat de vario moet draaien voor je wiel 1 toer te laten draaien en vergelijken met je originele vertanding.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 09 May 2011, 23:24
by camino_expert
@kakkernest
vo just op te trekken is ne sito beter als ne proma

ma ne sito is ni zo ne rappe

op ne org honda 6 bil vario met dr of polini iets van een 55 per u
met een fa ster ongv 60 a 65 per u

me ne proma en dr en of polini minstens 75per u :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 10 May 2011, 13:58
by jeroen206
Welk merk vervanging rollen voor in de Vario zijn er allemaal te koop ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 10 May 2011, 15:29
by Sander
jeroen206 wrote:Welk merk vervanging rollen voor in de Vario zijn er allemaal te koop ?
Metrakit 3,5 gr en 5 gr te bestellen bij http://www.espower.nl :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 10 May 2011, 22:58
by tomder
zou 2t olie voor motorboten die 7 à 8 jr oud is (we gebruikten het voor een zodiac) goe zijn om in een camino te gebruiken?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 10 May 2011, 23:16
by mhrfreak
zal nog wel smeren maar is natuurlijk geen aanrader(wanneer het minerale olie is zou ik het niet doen)