Page 16 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Jun 2010, 21:49
by raskin_mauro
hallo,
kan ik door een uitlaat die groter is dan mijn vorigen harder rijden/optrekken

groetjes Mauro

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Jun 2010, 22:43
by Sander
raskin_mauro wrote:hallo,
kan ik door een uitlaat die groter is dan mijn vorigen harder rijden/optrekken

groetjes Mauro
Ja, welke uitlaat had je in gedachten ?

En wat is je huidige setup ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Jun 2010, 19:20
by MeXe
hallo, ik zou mijn blokje willen testen zonder hem te monteren (met behulp van boormachine)
maar ik heb geen vario, maakt dat uit?? en iemand ng tips wat ik zeker moet doen?

mvg

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Jun 2010, 19:22
by clio-tuning
Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...

Een camino blokje onder een camino is toch niet zo bijzonder lang werk hé...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Jun 2010, 19:32
by MeXe
clio-tuning wrote:Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...

Een camino blokje onder een camino is toch niet zo bijzonder lang werk hé...
nee dat niet, maar hij ligt voledig uit elkaar ;)
en wat moet ik juist aansluiten en waar van de bobijn etc?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Jun 2010, 19:37
by clio-tuning
MeXe wrote:
clio-tuning wrote:Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...

Een camino blokje onder een camino is toch niet zo bijzonder lang werk hé...
nee dat niet, maar hij ligt voledig uit elkaar ;)
en wat moet ik juist aansluiten en waar van de bobijn etc?
Je monteert de benzinetank boven de carburator, zodat de naft dus zeker in de carburator loopt.
Je kan uw motorblok in de achterbrug bevestigen (slechts 4 bouten!) en dan kan je daarop ook uw bobijn monteren. Uw bobijn heeft namelijk een massa nodig. Doordat je het blokje in de achterbrug monteert is ook uw luchtfilter aangesloten.

Meer hoef je niet te doen...
Gas kan je geven door met de hand de gasklep te bedienen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Jun 2010, 21:29
by killingsnake
Wel opletten dat je niet start zonder koppelingshuis met een koppeling gemonteerd. Anders rekken uw veren te veel uit, en grijpt uw koppeling vast in carter... Geen idee wat er gebeurd maar zou het niet uittesten als ik u was..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Jun 2010, 21:30
by MeXe
clio-tuning wrote:
MeXe wrote:
clio-tuning wrote:Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...

Een camino blokje onder een camino is toch niet zo bijzonder lang werk hé...
nee dat niet, maar hij ligt voledig uit elkaar ;)
en wat moet ik juist aansluiten en waar van de bobijn etc?
Je monteert de benzinetank boven de carburator, zodat de naft dus zeker in de carburator loopt.
Je kan uw motorblok in de achterbrug bevestigen (slechts 4 bouten!) en dan kan je daarop ook uw bobijn monteren. Uw bobijn heeft namelijk een massa nodig. Doordat je het blokje in de achterbrug monteert is ook uw luchtfilter aangesloten.

Meer hoef je niet te doen...
Gas kan je geven door met de hand de gasklep te bedienen.
ok ;) ik ga nu een poging doen :-D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Jun 2010, 21:38
by camino cheezer!!!
welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes :lol:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Jun 2010, 02:23
by Jenze
camino cheezer!!! wrote:welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes :lol:
je snelheid vergroot niet door je gewichten :wink:
het verschil is het optrekken naar uw top
en Testen is het beste elke mino is anders ...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Jun 2010, 08:12
by oldie
Jenze wrote:
camino cheezer!!! wrote:welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes :lol:
je snelheid vergroot niet door je gewichten :wink:
het verschil is het optrekken naar uw top
en Testen is het beste elke mino is anders ...
met 3 x 3.5gr en 3 x 5gr kwam mijn overgang maar aan 55 km/h waardoor hij soms bleef hangen soms ging hij door haalde dan 70km/h
met 6 x 5gr kwam mijn overgang aan 40 km/h gaat perfect en haalt maar 60 km/h
iedere camino reageert anders staar u dus niet blind op mijn geg. pak dit als basis ik heb gehoord dat ori gewichten in nieuwe camino b 4.7 gr waren (gehoord niet bewezen)
ik heb een malossi 45.5mm en proma uitlaat

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Jun 2010, 10:19
by jasper wauters
gewichten kunnen de snelheid wel beinvloeden, als je te lichte gewichten hebt, kan het zijn dat je motor nooit genoeg toeren haalt om je vario dicht te doen gaan

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Jun 2010, 21:15
by camino cheezer!!!
oldie wrote:
Jenze wrote:
camino cheezer!!! wrote:welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes :lol:
je snelheid vergroot niet door je gewichten :wink:
het verschil is het optrekken naar uw top
en Testen is het beste elke mino is anders ...
met 3 x 3.5gr en 3 x 5gr kwam mijn overgang maar aan 55 km/h waardoor hij soms bleef hangen soms ging hij door haalde dan 70km/h
met 6 x 5gr kwam mijn overgang aan 40 km/h gaat perfect en haalt maar 60 km/h
iedere camino reageert anders staar u dus niet blind op mijn geg. pak dit als basis ik heb gehoord dat ori gewichten in nieuwe camino b 4.7 gr waren (gehoord niet bewezen)
ik heb een malossi 45.5mm en proma uitlaat
ja oldie maar ik rij met een ori setup en met een sitoke kheb hier echt totaal geen ervaring mee ehn.... dus zoeken zeker
wanneer kies je voor zwaardere en wanneer voor lichtere gewichtjes??? mvg :-D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 01 Jul 2010, 12:03
by oldie
da kunde moeilijk zeggen met te lichte gewichten kan het zijn dat u motor teveel toeren maakt en da u voorvario niet voledig toe is waardoor je niet aan max top geraakt omdat zoals bij een fiets op uwen middelste pignon blijft zitten.
Met te zware gewichten kan het zijn da ze te vroeg word toegesmeten het effect zoals da ge op uwen grootste pignon zou willen vertrekken met de fiets.waardoor ge ook u top niet zult halen.
Daarvoor moet je elke motor apart bekijken.Uw motor is zoals u hart dat uw fietske moet voorstoempen.Tom boonen zal ook iets zwaarder rijden dan jij bvb of ge moe goe bloed gehad emme :d :d :d :-D
mijn voorbeeld nu :
eerst 3 x 3.5 + 3 x 5 = 25.5gr is bij mij iets te licht overgang komt vrij laat 55km/h top 70km/h en komt er soms niet over blijft 55 rijden met onmenselijk toerental
dan 6x 5 gr = 30 gr is beter maar reeds net iets te zwaar want top is 60 km/h het ideale gewicht zal hier ergens tussen liggen pakt 27gr die 27gr moet je dan verdeelt zien te krijgen over uw 6 rollen
Ik doe dat niet omdat het blokske nog open moet en dan zal het weer anders zijn.
hopelijk ben je iets wijzer geworden nu

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Jul 2010, 09:38
by camino cheezer!!!
oldie wrote:da kunde moeilijk zeggen met te lichte gewichten kan het zijn dat u motor teveel toeren maakt en da u voorvario niet voledig toe is waardoor je niet aan max top geraakt omdat zoals bij een fiets op uwen middelste pignon blijft zitten.
Met te zware gewichten kan het zijn da ze te vroeg word toegesmeten het effect zoals da ge op uwen grootste pignon zou willen vertrekken met de fiets.waardoor ge ook u top niet zult halen.
Daarvoor moet je elke motor apart bekijken.Uw motor is zoals u hart dat uw fietske moet voorstoempen.Tom boonen zal ook iets zwaarder rijden dan jij bvb of ge moe goe bloed gehad emme :d :d :d :-D
mijn voorbeeld nu :
eerst 3 x 3.5 + 3 x 5 = 25.5gr is bij mij iets te licht overgang komt vrij laat 55km/h top 70km/h en komt er soms niet over blijft 55 rijden met onmenselijk toerental
dan 6x 5 gr = 30 gr is beter maar reeds net iets te zwaar want top is 60 km/h het ideale gewicht zal hier ergens tussen liggen pakt 27gr die 27gr moet je dan verdeelt zien te krijgen over uw 6 rollen
Ik doe dat niet omdat het blokske nog open moet en dan zal het weer anders zijn.
hopelijk ben je iets wijzer geworden nu
ja thx oldie :-D het wordy dus zieken en uitproberen om de ideale verhouding te vinden dus ,tom boonen :lol: ,hoe kun je je camino nog sneller laten bollen "onopvallend" ??? geen leovince uitlaat steken ofzo ..... grz hanny 8)