Page 152 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 11:41
by Sir_Michiel
Hij moet natuurlijk op open staan als je ermee gaat rijden he
En reserve is denk ik voor als je benzine op is, dan moet je hem op reserve zetten en dan kun je nog een klein eindje verder.
Als je er een tijdje niet me gaat rijden moet je hem wrs best op gesloten zetten.
Eigenlijk is dit nogal logisch

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 11:42
by Sir_Michiel
Ik heb ook nog een vraagje. Bestaan er motorblokjes (voor een vario) die expres begrenst zijn? Bijvoorbeeld voor een A-klasse?
Zo ja, hoe kun je die dan 'ontgrenzen'
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 12:37
by Sander
Sir_Michiel wrote:Ik heb ook nog een vraagje. Bestaan er motorblokjes (voor een vario) die expres begrenst zijn? Bijvoorbeeld voor een A-klasse?
Zo ja, hoe kun je die dan 'ontgrenzen'
Nja, niet echt, cilinder, vario ster daar zijn begrenzingen en binnenin het carter van een A-klasse, zorgt ervoor dat je geen originele B-klasse cilinder kan plaatsen maar denk niet dat da begrenst

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 13:49
by Benneth
Hoi
2 vraagjes:
-Mijn luchtfilter is uitgepoetst, nu is mijn snelheid plots 10km/u meer. Als ik er meer 2takt op doe, zakt mijn snelheid dan terug? Het vreemde is dat alles origineel is, en toch gaat hij naar de 40km/u. Als ik een nieuwe dichtingsring steek, origineel voor potje honda camino 50cc, is er dan kans dat hij gewoon 25 a 30 loopt?
-Mijn bougie is nat met olie, of ik nu mijn luchtstelschroef meer open of dicht draai er veranderd niks... Heeft dit ook te maken met mijn luchtfilter die is uitgekuist?
grts Benneth
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 15:31
by MeXe
hoii
onlangs een 65cc geplaatst maar nu krijgt hij de compressie niet overwonnen..
ligt dit aan de startschoenen of de koppeling?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 17:25
by Sander
MeXe wrote:hoii
onlangs een 65cc geplaatst maar nu krijgt hij de compressie niet overwonnen..
ligt dit aan de startschoenen of de koppeling?
Bij het starten bedoel je dan ? Gebruik je decompressiehendel ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 20:48
by MeXe
Sander wrote:MeXe wrote:hoii
onlangs een 65cc geplaatst maar nu krijgt hij de compressie niet overwonnen..
ligt dit aan de startschoenen of de koppeling?
Bij het starten bedoel je dan ? Gebruik je decompressiehendel ?
ja bij het starten.. en wat bedoel je? je hoeft deze toch niet te gebruiken voor te starten?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 21:47
by Sander
MeXe wrote:Sander wrote:MeXe wrote:hoii
onlangs een 65cc geplaatst maar nu krijgt hij de compressie niet overwonnen..
ligt dit aan de startschoenen of de koppeling?
Bij het starten bedoel je dan ? Gebruik je decompressiehendel ?
ja bij het starten.. en wat bedoel je? je hoeft deze toch niet te gebruiken voor te starten?
Je kan hem gebruiken bij het starten, start hij makkelijker

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 22:04
by andy1979
inderdaad gaat makkelijker , maar wat gebeurd er draait je achterwiel niet rond ? ( dan heb je een compresiebeestje gemaakt) of draait het wel rond maar lukt het niet? dan kan je riem door slippen door de vele compressie.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 05 Jun 2011, 22:44
by MeXe
andy1979 wrote:inderdaad gaat makkelijker , maar wat gebeurd er draait je achterwiel niet rond ? ( dan heb je een compresiebeestje gemaakt) of draait het wel rond maar lukt het niet? dan kan je riem door slippen door de vele compressie.
dat van dat makkelijker starten snap ik niet? maar het gaat toch niet want deze is niet aangesloten opdat het wringde met het stuur..
euhm jah het achterwiel draait moeilijker rond als eerst, maar draait toch goed genoeg nrml maar het is precies of dat de koppeling/startschoenen de krukas niet willen laten draaien.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Jun 2011, 00:02
by Gioooom
Sir_Michiel wrote:Hij moet natuurlijk op open staan als je ermee gaat rijden he
En reserve is denk ik voor als je benzine op is, dan moet je hem op reserve zetten en dan kun je nog een klein eindje verder.
Als je er een tijdje niet me gaat rijden moet je hem wrs best op gesloten zetten.
Eigenlijk is dit nogal logisch

jha heb ik vernomen maar , wat is nu weer open , is het naar boven of juist naar beneden?xd ik heb nog een orginele
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Jun 2011, 00:17
by Sander
Naar beneden, verticaal

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Jun 2011, 00:22
by Gioooom
en horizontaal is gesloten??

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Jun 2011, 08:18
by Sir_Michiel
Als je de kleine 'c' kunt lezen, dan is hij closed, dus dicht. Je kunt ook langs de andere kant horizontaal zetten en dan zieje de 'r' staan van reserve.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Jun 2011, 16:13
by Gioooom
dankjewel , en wat gebeurt er als je hem naar boven zet?:p