Re: kleine vraagjes topic
Posted: Wed 19 Oct 2011, 20:22
rondel in de uitlaatC4M1N0 wrote:weet iemand hoe ik mijn camino best kan begrenzen tot 25km/u?
hij gaat nu 40-45, origineel..
het is maar voor 2 dagen.
thx
Tuning the best 2T bike made !
https://www.hondacaminotuning.be/forum/
https://www.hondacaminotuning.be/forum/viewtopic.php?t=10293
rondel in de uitlaatC4M1N0 wrote:weet iemand hoe ik mijn camino best kan begrenzen tot 25km/u?
hij gaat nu 40-45, origineel..
het is maar voor 2 dagen.
thx
Eerst draai je aan de poulie van één waarvan je zeker weet dat het ne standaard is en telt de toeren die het wiel doet. Vervolgens draai je aan de poulie waar je denkt dat een speciale vertanding inzit en telt weer het aantal omwentelingen van het wiel. Als er een malossi vertanding inzit zou bij deze het wiel meer omwentelingen moeten maken.d-HuNtEd_1 wrote:ik heb daarnet mijn achterpoulies eens bekeken
en ik heb het sterk vermoeden dat er eentje tussen zat met een polini of mallossi vertanding
hoe heb ik dit gemerkt ik draaide ermee en ze ratelde ook kreeg ik het fietsstand hendeltje niet naar beneden.
mijn vraag is nu dus hoe kan ik met zekerheid weten dat dit zo een vertanding is zonder deze uit elkaar te halen ?
ik heb namelijk geen 2 beenpoulietrekken om de poulie eraf te halen anders gooide ik ze uit elkaar.
denk dage best es rondkijkt op www.brommerforum.nljeroen206 wrote:Kan iemand mij vertellen , wat de steek is van de cilindertapeinden van een peugeot 103 (rcx).
Moet carters van camino toch bewerken op CNC machine , zodat ik een Malossi Lc van peugeot kan plaatsen.
mhrfreak wrote:is maar een klein beetje verschil als je wil meet ik het even vanavond(kan laat in de avond zijn)
heb hier nog wel een paar cilindertjes liggen ervoor/van
de tapeinden zelf zijn M 7 metrisch gewoon
wat wil je juist doen de tapeinden herzetten?
want als er plaats is kan je eventueel ook gewoon de gaten klein beetje groter boren en dan passen ze normaal ook
dan busjes in de zuiger of camino zuiger, poorten cilinder iets aanpassen(verhouding slag)of wallaroo krukkas is maar wat je wilt![]()
ook is het best dat je het carter een beetje oplast om meer plaats te hebben voor je spoelers(+afvlakken natuurlijk)
weet ik niet,ik draai ze als ik ze nodig heb zelf of pers er een andere drijfstang in of gebruik andere krukkasjeroen206 wrote:mhrfreak wrote:is maar een klein beetje verschil als je wil meet ik het even vanavond(kan laat in de avond zijn)
heb hier nog wel een paar cilindertjes liggen ervoor/van
de tapeinden zelf zijn M 7 metrisch gewoon
wat wil je juist doen de tapeinden herzetten?
want als er plaats is kan je eventueel ook gewoon de gaten klein beetje groter boren en dan passen ze normaal ook
dan busjes in de zuiger of camino zuiger, poorten cilinder iets aanpassen(verhouding slag)of wallaroo krukkas is maar wat je wilt![]()
ook is het best dat je het carter een beetje oplast om meer plaats te hebben voor je spoelers(+afvlakken natuurlijk)
Ik wil de gaten herzetten op de juiste steek , en dat weer M6 tapeinden plaatsen.
Waar zijn die busjes te verkrijgen van 12 naar 10mm ?
Heb ze wel vaker op forums gezien , zoals de vespa ciao mannen vaak gebruiken.
Waarom vloeibare pakking op je carburator smeren ?Benneth wrote:Hoi
Iemand een idee waar ik vloeibare pakking kan kopen voor m'n carburateur?
Kan dat gewoon in de hubo? Of dien ik daarvoor naar bromfietswinkel te gaan?
Grts