Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 May 2010, 16:14
kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?


Tuning the best 2T bike made !
https://www.hondacaminotuning.be/forum/
https://www.hondacaminotuning.be/forum/viewtopic.php?t=10293
Nope...Cederik wrote:kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?
hoeveel is dat ongeveer in prijs?clio-tuning wrote:Nope...Cederik wrote:kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?
Je zou wel uw originele uitlaat kunnen open slijpen en alles eruit halen en terug toelassen, maar dat kost je ook een beetje aan materiaal hé...
Je kan uw cilinder wat bewerken, maar aangezien dit niet voor een beginneling/niet tuner is, kost dit ook geld.
Een 2dehands uitlaatje is nu toch ook weer niet de grote kost hé?
Ik heb een 3tal maand geleden een spiksplinternieuwe Proma circuit gekocht voor 75€.Cederik wrote:hoeveel is dat ongeveer in prijs?clio-tuning wrote:Nope...Cederik wrote:kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?
Je zou wel uw originele uitlaat kunnen open slijpen en alles eruit halen en terug toelassen, maar dat kost je ook een beetje aan materiaal hé...
Je kan uw cilinder wat bewerken, maar aangezien dit niet voor een beginneling/niet tuner is, kost dit ook geld.
Een 2dehands uitlaatje is nu toch ook weer niet de grote kost hé?
Fkes herposten, om de zichtbaarheid van mijn reply te verduidelijkenSpEtZah wrote: @ Clio => ontsteking afstellen...Da's met die vis platinées (vergeef mij de spelling)...?
Nog nooit zelf aan geprutst, heb die honda-cover van mijn ontsteking er es afgehaald, ziet er allemaal nog spiksplinternieuw uit, aan de schroefjes van de vis platinées is er ook nog nooit geschroeft geweest...Ben er vrij van overtuigd dat dit dus nog volledig origineel staat.
Maar nogmaals, de camino draait lekker hé, hij valt enkel gewoon stil als ik geen gas geef...
Moest er iets mis zijn met de onsteking, zou de motor toch niet soepel draaien dacht ik?
Alvast bedankt!
grtz
Onder he rolanti vijs zie je een zilver vijsje dat je met platte schroevendraaien moet losdraaien, voor dit vijsje te demonteren moet je eerst je rolanti vijs eruit halen.SpEtZah wrote:Een klein vraagje => Ik heb mijn originele camino (met mono-overbrenging) een beetje aangepast => heb er een DR 65 op gemonteerd & een proma circuit pijp + kleine poullie achteraan. Heb mijn carburator helemaal uitgekuist (handleiding vanop forum hier gevolgd + met compresseur de kanalen uitgespoten), heb carburator ook mooi afgesteld = koffiebruine bougie.
Mijn caminootje draait lekker, MAAR, hij valt altijd stil als ik geen gas geef!
De ralenti-schroef bijstellen heeft geen zin, ik heb al proberen bijregelen, maar heb de indruk dat er niks verandert.
Uiteraard regel ik die ralenti-schroef als de camino warm staat & draait.
Wat kan de reden zijn van dit stilvallen (wetende dat de carbu helemaal proper staat & dat hij goed is afgeregeld), en vooral, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij stationair wel blijft draaien ?
Indien deze vraag in foute topic gepost, gelieve mij erop te wijzen waar ik ze wel moet stellen.
Thanks!
Groeten,
Stijn
aha, dat vijsje is me niet direct opgevallen...voor zover ik weet zit daar enkel de rolanti & de luchtstelschroef...sander wrote:
Onder he rolanti vijs zie je een zilver vijsje dat je met platte schroevendraaien moet losdraaien, voor dit vijsje te demonteren moet je eerst je rolanti vijs eruit halen.
Zie je dat vijsje ?