Page 3 of 5
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 10 Nov 2010, 20:43
by oldie
@ metsinsons : Mag ik je eens een poulie komen geven dat je die op school zou kunnen dichtpersen
jij hebt er al ervaring mee en ik met 2 plankskes en 7 bouten pilrecht
Voor uw truc met de voorvario moet je dus die moer lossen tot de riem gans beneden ligt
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 11 Nov 2010, 13:10
by metsinsons
ja das geen enkel probleem oldie

da duurt 2minuten
neenee je moet je moer aandraaien tot de riem niet meer doorslipt, als je je poulie komt geven dan zal ik het je laten tonen

Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 11 Nov 2010, 15:41
by oldie
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 12 Nov 2010, 13:53
by metsinsons
Sgraag gedaan ze
ma ik dacht dat iedereen dit deed omdat dit mij ook zeer logisch leek
niet vaster dan het nodig is..
maar moest je nu straffere trekveren hebben kan het zijn dat je hem ietsjes vaster moet draaien. maar hiervoor heb ik een truukje. ik zal dit nekeer filmen voor jullie

het kan wel zijn dat ge wa borgmiddel op die grote moer moet doen want die kwam bij mij 1keer om de 2 weken losser, met gevolg dat men riem slipte bij het in gang duwen...
maar met mijn tips en tricks kunde da vastzetten in NOTIME en zonder gereedschap
en ik zie dat er ne las op uw klok zit.. ik hoop dat ge de poulie dan nog los krijgt van uw klok om dicht te persen..
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 12 Nov 2010, 15:28
by oldie
Ik zet meestal alles vast gelek ne zot
kem hier nog enkele klokken liggen in menne brol
Kem gisteren menne bout van't achterwiel kapot gekregen
kwou em nog e kwarttoer aanspannen en nu draait em zot (zowel los als vast nog nooit meegemaakt met ne bout en moer) kan sebiet met t boormachien proberen de kop eraf te krijgen

Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 12 Nov 2010, 16:08
by clio-tuning
Blijven draaien tot se afbreekt is in dat geval natuurlijk ook een optie...

Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 12 Nov 2010, 16:21
by oldie
clio-tuning wrote:Blijven draaien tot se afbreekt is in dat geval natuurlijk ook een optie...

Ik kan draaien tot morgenvroeg ze komt nemee los of vast de mo****fu**er
khad er beter afgebleven hij stond al goe vast ma kem last van ne rotte tik ik wil altijd nog een kwart toerke proberen vaster te zetten,
tis den diene da onder naast de riem (die met lang ovaal gat om te regelen

Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 12 Nov 2010, 16:31
by clio-tuning
Met een dremel de kop van de bout eraf slijpen zak het gemakkelijkste werken denk ik.
Ofwel de poullie demonteren en de slijpschijf erin zetten.
Een M8 bout moet je maar aantrekken met 20-25Nm
Een overzichtje:
M5: 4-7Nm
M6: 5-12Nm
M8: 20-25Nm
M10: 30-40Nm
M14: 60-80Nm
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 12 Nov 2010, 16:39
by oldie
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 12 Nov 2010, 20:09
by oldie
voila na 20 (k)cut dremelschijfkes kopke der af en alles terug vast nu nog droog weer en we zijn terug eweg

Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 17 Nov 2010, 22:36
by Lucifer
over die "truc" van metsinsons ofzo. kan je geen kleine rondel maken die ja dan voor u varioster steekt? zodat ge die moer toch volledig aanspant? want die moer daar zo losjes op laten zitten vind ik maar niks
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 17 Nov 2010, 22:51
by oldie
Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 17 Nov 2010, 23:01
by Sander
²

Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 17 Nov 2010, 23:26
by clio-tuning
Enkel opletten dat je van uw variohuis geen stalen paasei maakt...
@ lucifer: rondel tussen steken heeft geenz in, want dan wordt ge vario terug samen gedrukt.
Beter investeren in een overrange scootersetje en passend (laten) maken.

Re: camino-sprinter clio-tuning
Posted: 17 Nov 2010, 23:34
by oldie
clio-tuning wrote:Enkel opletten dat je van uw variohuis geen stalen paasei maakt...
@ lucifer: rondel tussen steken heeft geenz in, want dan wordt ge vario terug samen gedrukt.
Beter investeren in een overrange scootersetje en passend (laten) maken.

maar ge hebt gemakkelijker een zaag in de hand dan een draaibank en voorvarios vind je genoeg aan dumpingprijzen