Re: Vliegwiel draait niet mee
Posted: 14 Sep 2013, 13:46
er is iets wat uw brommer tegen houd,kan ook zoals besproken de grote naaldlager zijn...
segmentjes kunnen achter het uitlaatgat zijn blijven hangen,een paar brokkeltjes tussen de carter en krukas
really i don't know for shore...dat is al een heel erge veronderstelling...
als uw rollementen te weinig olie toegevoerd hebben gekregen,zijn ze op hoger toerental zonder smering
gekomen...dat kan de dood zijn voor uw rollementen (ik veronderstel) dit bemoeilijkt het in gang krijgen
als de camino dan toch in gang gaat,heeft hij er geen zin in en dat zouden de rollementen kunnen zijn...
demonteer alles van de motor (koppelinghuis) voor de startschoentjes...check en terug monteren
als je een polietrekker hebt zeker ook de koppeling nakijken...1 veertje over kan ook bad @ss problemen zijn
en dan gaat het ook niet meer als een vinill plaat...3 dezelfde veertjes monteren...oke cool
vliegwiel afdraaien ,platinnekes kijken staan ze vast ? ontsteking kijken VAST...
nu alles is nageken en afgewerkt en nog rare geluiden maakt,
gaan we de motor als het ware onder het mes nemen...uitlaat demonteren,ook de kop en cilinder,die is het niet
die is in orde...ik sluit 2 dingen niet uit,speling op de drijfstang (versleten of droog gereden) en/of rollementen ook d'r aan
om deze problemen te verhelpen,nieuwe rollementen als ook een vervangende goede staat vario krukas...
ikzelf heb eens een volledige naftbak zonder olie gereden,en veel geluk gehad,geen brokken gereden...
zag dat de scooters dat rechtstreeks in hun machine kieperden,was zo dom om het niet te weten,echt waar !!!
ja nou nieuwe rollementen plaatsen is ook niet iets dat je veel vervangen moet...niet met een hamer te werk gaan ...
er zijn hier op't forum handleidingen bij how to and sticky's...
ik vermoed dat het geen klein probleemke is met uwe machine...ik hoop niet dat je de krukas moet vervangen...
mijn raad een revisie van een andere krukas + rollementen alle onderdelen terug fresh monteren
je kan nog lang sleutelen,maar als de motor weer gereviseerd is moet jij je geen zorgen maken
dan rijd die weer als een klok
ja veel uitleg,voor niet zo interesante mededeling...
mvg brett
segmentjes kunnen achter het uitlaatgat zijn blijven hangen,een paar brokkeltjes tussen de carter en krukas
really i don't know for shore...dat is al een heel erge veronderstelling...
als uw rollementen te weinig olie toegevoerd hebben gekregen,zijn ze op hoger toerental zonder smering
gekomen...dat kan de dood zijn voor uw rollementen (ik veronderstel) dit bemoeilijkt het in gang krijgen
als de camino dan toch in gang gaat,heeft hij er geen zin in en dat zouden de rollementen kunnen zijn...
demonteer alles van de motor (koppelinghuis) voor de startschoentjes...check en terug monteren
als je een polietrekker hebt zeker ook de koppeling nakijken...1 veertje over kan ook bad @ss problemen zijn
en dan gaat het ook niet meer als een vinill plaat...3 dezelfde veertjes monteren...oke cool
vliegwiel afdraaien ,platinnekes kijken staan ze vast ? ontsteking kijken VAST...
nu alles is nageken en afgewerkt en nog rare geluiden maakt,
gaan we de motor als het ware onder het mes nemen...uitlaat demonteren,ook de kop en cilinder,die is het niet
die is in orde...ik sluit 2 dingen niet uit,speling op de drijfstang (versleten of droog gereden) en/of rollementen ook d'r aan
om deze problemen te verhelpen,nieuwe rollementen als ook een vervangende goede staat vario krukas...
ikzelf heb eens een volledige naftbak zonder olie gereden,en veel geluk gehad,geen brokken gereden...
zag dat de scooters dat rechtstreeks in hun machine kieperden,was zo dom om het niet te weten,echt waar !!!
ja nou nieuwe rollementen plaatsen is ook niet iets dat je veel vervangen moet...niet met een hamer te werk gaan ...
er zijn hier op't forum handleidingen bij how to and sticky's...
ik vermoed dat het geen klein probleemke is met uwe machine...ik hoop niet dat je de krukas moet vervangen...
mijn raad een revisie van een andere krukas + rollementen alle onderdelen terug fresh monteren
je kan nog lang sleutelen,maar als de motor weer gereviseerd is moet jij je geen zorgen maken
dan rijd die weer als een klok
ja veel uitleg,voor niet zo interesante mededeling...
mvg brett