Re: camino voor op de baan gaat te hard
Posted: Mon 28 Apr 2014, 19:00
Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
Tuning the best 2T bike made !
https://www.hondacaminotuning.be/forum/
https://www.hondacaminotuning.be/forum/viewtopic.php?t=32095
75km/u met 50cc is op zich nog niet zo raar, 100km/u met 50cc op zich ook niet als je bedenkt dat het wereldrecord (topsnelheid) met 50cc 2-takt boven de 220 km/u ligt.geert-jan jonkers wrote:stond toen andere op was voor het testen nu een 50cc en andere cilinder kop met bougie gericht naar de uitlaat op de foto staat hij andersom nu met bougie binnenin naar het uitlaat gat schild ook in ontsteking.Madmac wrote:Op die foto staat een cilinder met lange koelvinnen, geen 50 cc dus, én een speciale cilinderkop.
cilinder heb ik de uitlaatpoort breder gemaakt binnenin 50cc origineel p3 van vroeger nog een.
vario is uitgelopen dus het loopvlak is helemaal weg heeft dus een grote weg te gaan om snelheid te maken rolletjes van walla en camino gemengt.
in de carter heb je 2 hoekjes die heb ik weg gepolierd.en alles glad gemaakt.
race krukas.
carbon membraan
proma uitlaat
ijgenlijk heel het blokje gereviseerd.
75 met 50cc is tog niet zo snel? vind ik raar hoor.
gr
in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
oke ik zal een filmpje posten maar kan wel een tijdje duren maar je ziet het verschijnen en de cylinder binneninTwister wrote:75km/u met 50cc is op zich nog niet zo raar, 100km/u met 50cc op zich ook niet als je bedenkt dat het wereldrecord (topsnelheid) met 50cc 2-takt boven de 220 km/u ligt.geert-jan jonkers wrote:stond toen andere op was voor het testen nu een 50cc en andere cilinder kop met bougie gericht naar de uitlaat op de foto staat hij andersom nu met bougie binnenin naar het uitlaat gat schild ook in ontsteking.Madmac wrote:Op die foto staat een cilinder met lange koelvinnen, geen 50 cc dus, én een speciale cilinderkop.
cilinder heb ik de uitlaatpoort breder gemaakt binnenin 50cc origineel p3 van vroeger nog een.
vario is uitgelopen dus het loopvlak is helemaal weg heeft dus een grote weg te gaan om snelheid te maken rolletjes van walla en camino gemengt.
in de carter heb je 2 hoekjes die heb ik weg gepolierd.en alles glad gemaakt.
race krukas.
carbon membraan
proma uitlaat
ijgenlijk heel het blokje gereviseerd.
75 met 50cc is tog niet zo snel? vind ik raar hoor.
gr
Maar hier op het forum heb ik alleen nog maar mensen het zien beweren in diverse topics, maar nog niemand heeft mij kunnen uitleggen met bewijzen hoe ze het gedaan hebben. Hopelijk ben jij de eerste die dat wel wil doen: poortmapje maken en een filmpje waarop te zien is dat je 75 km/u rijdt op GPS gemeten.
PS: volgens mij is het niet verstandig om de bougie aan de zijde van de uitlaatpoort te plaatsen. Deze zou juist tegenover de uitlaatpoort moeten zitten om te voorkomen dat de temperatuur aan 1 kant te hoog wordt en je zuiger aan die kant meer uitzet en slijt dan aan de andere kant.
Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheidMadmac wrote:Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheidMadmac wrote:Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheidMadmac wrote:Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
ja zit op school dus klopt ni altijdMadmac wrote:Drie keer op "bevestig" geduwd kerel ?
Onze sceptische houding ligt ook niet alleen aan jou Er wordt hier op het forum veel onzin uitgekraamd; er zijn er hier op het forum velen geweest die allemaal riepen dat ze heel hard reden maar na lang doorvragen blijkt dat ze dat baseren op de kilometerteller van de Camino. En laat deze nou niet altijd even betrouwbaar zijngeert-jan jonkers wrote: ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheid
grtjs!
Dan maken we er een wedloop van Wie het krachtigste 50cc blokje heeft op de sprintdag van Ives (daar hebben we nog even tijd voor )Madmac wrote:Ik moet wel zeggen dat ik in mijn begindagen ook een H cilinder te lijf ging met een slijpsteen op spil en de uitlaatpoort groter maakte dan die van een P cilinder. Zo'n cilinder presteerde dan alles behalve slecht. Niet in de lijn van een Malossi of Polini, maar een Fast Arrow 44 mm deed het bvb niet zoveel beter.
Ik ben nu dus ook aan 't nadenken over experimenteren met een P cilinder