
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
Ja echt he, zo aluminiumvijzel in uw motor 

Trasforma il meglio in 'massimo'
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1644
- Joined: 11 Jun 2006, 13:21
- Location: Sint-Katelijne-Waver
Re: kleine vraagjes topic
rodeerpasta
maar ik denk persoonlijk dat een beetje alu vijlsel geen kwaad kan, word zowizo verpulverd door de lagers en komt mee met het mengsel de verbrandingskamer in, en alu is niet echt zo hard al de rest van de delen..

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮


- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
Alu zelf is niet zo hard nee, maar je vergeet dan wel dat veel vijzel aluminiumoxide zal zijn, wat bikkelhard is..
Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Expert Member =-
- Posts: 805
- Joined: 10 Jan 2007, 14:40
Re: kleine vraagjes topic
ja zal dan de atena op ander bloje monteren, geen probleem 
weet er iemand hoe een ninja reserve competition presteerd?
mvg

weet er iemand hoe een ninja reserve competition presteerd?
mvg
Camino Forever 

- metsinsons
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1644
- Joined: 11 Jun 2006, 13:21
- Location: Sint-Katelijne-Waver
Re: kleine vraagjes topic
slecht op malossi, en zeta, toch wilt deze wel presteren op een DR, polini zou ook nog goed gaan. Verder is die extreem hoogtoerig en zouden er geruchten zijn dat er een begrenzer voor de demper zit..
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮


-
- -= Expert Member =-
- Posts: 805
- Joined: 10 Jan 2007, 14:40
Re: kleine vraagjes topic
ik heb een probleemke...
over het laatst heb ik ik mijn achterlicht en voorlicht vervangen omdat die doorgebrand waren
zelf led lampje werkte niet meer. ik heb opnieuw led erin gestoken maar ze werkten op het begin,
maar nu ineens niet meer, alleen stoplicht doet het. wat zou het zijn?
krijgt hij te veel stroom? want ik ken daar helemaal niks van.
over het laatst heb ik ik mijn achterlicht en voorlicht vervangen omdat die doorgebrand waren
zelf led lampje werkte niet meer. ik heb opnieuw led erin gestoken maar ze werkten op het begin,
maar nu ineens niet meer, alleen stoplicht doet het. wat zou het zijn?
krijgt hij te veel stroom? want ik ken daar helemaal niks van.
Re: kleine vraagjes topic
Is je originele weerstand op de voorvork aangesloten? Welke lampjes heb je gebruikt?
Re: kleine vraagjes topic
weerstand is aangesloten maar ik ga toch voor de zekerheid nog is nazien
12v led lampjes
12v led lampjes
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
Beste CT leden, ik zit hier met een probleemgeval en weet direct niet de oplossing..
Het gaat om een caminotje, puik onderhouden geweest en nog nooit iets aan gemankeerd. Echter, sinds korte tijd pruttelt hij vanaf hij de 35 km/u bereikt.. Het is de bekende pruttel bij echte standaard brommertjes vanaf deze de 40-45 bereiken.. Het klinkt alsof hij nog wilt en kan maar pruttelt en geraakt niet hoger in snelheid..
Wat heb ik al ondernomen:
- Carb gereinigd, natuurlijk..
- Uitlaat (sito) vervangen door andere sito om te kijken of hij niet verstopt zit
- Cilinder geinspecteerd. Zuigerveren sluiten aan als nieuw en geen krasje te bespeuren
- bougie vervangen
- Andere bougiekop geprobeerd
- Andere bobine geprobeerd
- Visplatinees gechecked en geregeld
- membraan nagekeken
Wat ik nog ga proberen:
- Andere carb proberen
- Visplatinees eventueel vervangen..
Iemand nog ideeën? Ik gooi het maar in de groep, mocht er iemand het exacte probleem al eens tegengekomen zijn
Het gaat om een caminotje, puik onderhouden geweest en nog nooit iets aan gemankeerd. Echter, sinds korte tijd pruttelt hij vanaf hij de 35 km/u bereikt.. Het is de bekende pruttel bij echte standaard brommertjes vanaf deze de 40-45 bereiken.. Het klinkt alsof hij nog wilt en kan maar pruttelt en geraakt niet hoger in snelheid..
Wat heb ik al ondernomen:
- Carb gereinigd, natuurlijk..
- Uitlaat (sito) vervangen door andere sito om te kijken of hij niet verstopt zit
- Cilinder geinspecteerd. Zuigerveren sluiten aan als nieuw en geen krasje te bespeuren
- bougie vervangen
- Andere bougiekop geprobeerd
- Andere bobine geprobeerd
- Visplatinees gechecked en geregeld
- membraan nagekeken
Wat ik nog ga proberen:
- Andere carb proberen
- Visplatinees eventueel vervangen..
Iemand nog ideeën? Ik gooi het maar in de groep, mocht er iemand het exacte probleem al eens tegengekomen zijn

Trasforma il meglio in 'massimo'
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
Probleem opgelost... De riem kwam niet hoog genoeg wegens vuil op de as van de vario 
Sputteren komt nu dus terug op de normale snelheid

Sputteren komt nu dus terug op de normale snelheid
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: kleine vraagjes topic
Goede morgen iedereen,
Is het tegenwoordig verplicht om pinkers te hebben op uwe mino?Ik weet dat er vroeger modellen bestonden met en zonder maar zou er wel eventueel plaatsen voor de veiligheid ge weet maar nooit he.Het zouden natuurlijk geen grote bollen zijn ofzo maar zou er eventueel zelf maken.Een achterlicht heb ik gevonden met pinkers ingewerkt bvhttp://mopshop.de/shop/product_info.php?cPath=441_469_472_14_19210&osCsid=o2hsvgk9efr2g2f4586ek0gqa5&osCsid=o2hsvgk9efr2g2f4586ek0gqa5" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor vooraan zou ik kleintjes nemen.
Een bedieningsknop heb ik ook al gevonden http://www.motorkit.com/nl/commandes-et ... m-ssp.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denken jullie ervan doen of niet
Is het tegenwoordig verplicht om pinkers te hebben op uwe mino?Ik weet dat er vroeger modellen bestonden met en zonder maar zou er wel eventueel plaatsen voor de veiligheid ge weet maar nooit he.Het zouden natuurlijk geen grote bollen zijn ofzo maar zou er eventueel zelf maken.Een achterlicht heb ik gevonden met pinkers ingewerkt bvhttp://mopshop.de/shop/product_info.php?cPath=441_469_472_14_19210&osCsid=o2hsvgk9efr2g2f4586ek0gqa5&osCsid=o2hsvgk9efr2g2f4586ek0gqa5" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor vooraan zou ik kleintjes nemen.
Een bedieningsknop heb ik ook al gevonden http://www.motorkit.com/nl/commandes-et ... m-ssp.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denken jullie ervan doen of niet

- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
Niet verplicht omdat ze in die tijd ook niet standaard waren uitgerust met pinkers. De regel geld: Als er origineel pinkers op stonden moeten ze gemonteerd zijn en werken, anders niet. Dat moet je je richting aanduiden door je arm uit te steken.
Niemand gaat je kwalijk nemen als je er wel monteert natuurlijk. Het verkeer is al triestig genoeg en elk beetje om je veiliger er doorheen te loodsen helpt..
Niemand gaat je kwalijk nemen als je er wel monteert natuurlijk. Het verkeer is al triestig genoeg en elk beetje om je veiliger er doorheen te loodsen helpt..
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: kleine vraagjes topic
Beste camino-tuners.
Ik heb het volgende voor met mijn camino:
Als ik mijn varioriem aanspan, zo hard als ik kan, en dan wil ik die in gang fietsen, dan gaat enkel mijn vario gaan draaien maar draait mijn vliegwiel niet mee. Waardoor hij dus ook niet start...
Als ik mijn varioriem dan een stuk losser zet start hij wel, maar als ik gas geef stijgt hij vlot in toeren, maar hij versnelt zeer weinig tot bijna niet eigenlijk. (Ik vermoed dat de riem doorslipt ofzo, al hoor ik geen slippend geluid.)
Is er iemand die zou weten waar het probleem kan liggen? En hoe hard moet/mag ik die riem aanspannen?
Er zit trouwens een 6bil vario op waarmee ik vroeger (5 jaar geleden) gereden heb, met een zo goed als originele setup. (K-star 50cc is het zeker, en een site potje.) En toen waren de gewichtjes zeker de juiste, dus ik verwacht ook niet dat het daar aan ligt.
Wel zit er een ander achterwiel op dan vroeger.
Het is trouwens 5 jaar geleden dat ik voor het laatst met mijn camino rondreed, nu rijd ik al een eind met de auto, en heeft de camino 5 jaar in onderdelen blijven liggen. Maar deze zomer zou ik graag terug met de camino rondsjeezen. Vandaar ook dat je hier niet te veel posts van mezelf terug zal vinden.
Carl
Ik heb het volgende voor met mijn camino:
Als ik mijn varioriem aanspan, zo hard als ik kan, en dan wil ik die in gang fietsen, dan gaat enkel mijn vario gaan draaien maar draait mijn vliegwiel niet mee. Waardoor hij dus ook niet start...
Als ik mijn varioriem dan een stuk losser zet start hij wel, maar als ik gas geef stijgt hij vlot in toeren, maar hij versnelt zeer weinig tot bijna niet eigenlijk. (Ik vermoed dat de riem doorslipt ofzo, al hoor ik geen slippend geluid.)
Is er iemand die zou weten waar het probleem kan liggen? En hoe hard moet/mag ik die riem aanspannen?
Er zit trouwens een 6bil vario op waarmee ik vroeger (5 jaar geleden) gereden heb, met een zo goed als originele setup. (K-star 50cc is het zeker, en een site potje.) En toen waren de gewichtjes zeker de juiste, dus ik verwacht ook niet dat het daar aan ligt.
Wel zit er een ander achterwiel op dan vroeger.
Het is trouwens 5 jaar geleden dat ik voor het laatst met mijn camino rondreed, nu rijd ik al een eind met de auto, en heeft de camino 5 jaar in onderdelen blijven liggen. Maar deze zomer zou ik graag terug met de camino rondsjeezen. Vandaar ook dat je hier niet te veel posts van mezelf terug zal vinden.
Carl