Page 206 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Jun 2012, 11:34
by racer
SAAMBAEN94 wrote:Heb probleem bij men camino had vorige vrijdag in de gietende regen naar huis moeten rije en toen viel die soms al weg maar dat is normaal dat heeft die altijd als regent maar nu is het al paar dagen droog en nu valt die nog weg de hele tijd en soms backfire geeft die
wie weet wat er scheelt
ontsteking?
grt sam
maak je carbu nog eens zuiver dan gaat hij normaal terug
bollen zoals hij altijd deed

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Jun 2012, 12:32
by voske
hallo allen, wat is de beste setup om extreem op te trekken,vanuit stilstand weliswaar, is het dit ongeveer of ben ik mis, lees wel extreem
wel niets aan het chassis veranderen zoals de sprinter

hpi ontsteking(heb onlangs filmpje gezien van batje) :shock:
minarelli krukas
proma drukvat
grote cilinder 47.6 ,athena of zo,
trekveren
scootervario of tjt vario
21mm carburator
speciale bougiekop
membraan aanpassen

kunt ge met zo een hpi ontsteking de blauwe mannen :sleepy: doen geloven dat em bv maar 45 rijd, is daar een elektronische beveiliging op?

groeten
voske

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Jun 2012, 12:36
by voske
oja bijna vergeten 8) de achterpoulie van de vario iets dichternijpen, heb ergens gelezen op dit ct-forum

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Jun 2012, 21:37
by mhrfreak
voske wrote:hallo allen, wat is de beste setup om extreem op te trekken,vanuit stilstand weliswaar, is het dit ongeveer of ben ik mis, lees wel extreem
wel niets aan het chassis veranderen zoals de sprinter

hpi ontsteking(heb onlangs filmpje gezien van batje) :shock:
minarelli krukas
proma drukvat
grote cilinder 47.6 ,athena of zo,
trekveren
scootervario of tjt vario
21mm carburator
speciale bougiekop
membraan aanpassen

kunt ge met zo een hpi ontsteking de blauwe mannen :sleepy: doen geloven dat em bv maar 45 rijd, is daar een elektronische beveiliging op?

groeten
voske
hallo


weet niet of je veel ervaring hebt met brommers maar.....
onder ''extreem'' versta ik ook ''extreem'' dus:
minarelli krukas zeg je,dan kun je ook wel best een minarelli cilinder nemen,anders vind ik het niet zo nuttig
(op de aandrijving na dan)

daar dan nog eens altijd met op de baan rijden zie ik niet goed komen,het valt heel erg op (het geluid is al meer dan genoeg ,dan hoort bijna iedereen wel dat hij sneller gaat,en een begrenzer gaat je niet kunnen helpen :d )
een deftig(racer,sprinters) hermaakte met minarelli cilinder(als je uiteraard al tamelijk wat vermogen/koppel hebt) gaat niet lang mee (cilinder die snel slijt ,lagers,koppeling ziet veel af,riem,noem maar op + dan kan je de drijfstang enzo wisselen om de +-450km ,hangt van de belasting af enz. want je moet veilig spelen uiteraard, een zuigerwissel is dan normaal al 1 x minstens moeten gebeuren,net als de membraamklepjes(niet de grootste kost) en zo kan ik nog wel op wat dingen komen dus denk dat je hier beter nog wat overnadenkt ,dat als je het wil je er niet dagelijks mee gaat kunnen rijden :wink: (tenzei je hem telkens wilt vernieuwen,als hij tegen dan al niet afgenomen is)

straffere trekveren ga je het niet met redden dan,uiteraard scooterkoppeling gebruiken,zou een beetje raar zijn de originele koppeling te hermaken op de minarelli. krukkas,waarom lijkt me wel logisch.

wat de uitlaat betreft,een proma ga je ook niet veel kunnen met doen op een scootercilinder,lijkt me wel normaal .

membraam aanpassen zou ook niet zo voldoende zijn ,dit is dan alsnog veel te berperkt(scootermembraam)
carburator zou je 21 kunnen houden maar omdat het extreem moet en dus ervanuitgaan dat het een deftige cilinder is zal het rond de 24/28 moeten worden (tenzei je met nog veel grotere boringen gaat werken)(moet je uiteraard even bereken als je alles hebt)

brug(best een compleet andere bouwen) + ophanging moet zowiezo verstevigd worden,als je zo ver gaat,net als belhoofd,eventueel fourche enz.

en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan maar moet hier geen boek beginnen typen dus bij vragen,.....
:wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 22 Jun 2012, 12:48
by voske
hallo

kzal mijn vraag anders moeten formuleren,extreem mag je weglaten dan,ik wil gewoon vlug optrekken van 0 naar 50 ofzo,er staat zo een krukas te koop in ën caminoblok.wist niet dat daar dan ook een speciale cilinder bijhoorde,vul eens bij youtube trekbom camino,dienen kerel zijn machine marcheerd precies wel,de mijne mag ook wel zo trekken.,.wat doet een hpi ontsteking nu juist?

ps ik ken inderdaad motorìsch tunen van een camino niet zo goed,daarmee dat ik ook even r :-D aad vraag

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 22 Jun 2012, 16:28
by ben999
voske wrote:hallo

kzal mijn vraag anders moeten formuleren,extreem mag je weglaten dan,ik wil gewoon vlug optrekken van 0 naar 50 ofzo,er staat zo een krukas te koop in ën caminoblok.wist niet dat daar dan ook een speciale cilinder bijhoorde,vul eens bij youtube trekbom camino,dienen kerel zijn machine marcheerd precies wel,de mijne mag ook wel zo trekken.,.wat doet een hpi ontsteking nu juist?

ps ik ken inderdaad motorìsch tunen van een camino niet zo goed,daarmee dat ik ook even r :-D aad vraag

Nen hpi is een raceontsteking met een curve, samen met de kleine massa van het vliegwiel goed voor meer vermogen. Let op, het koppel (wat ik op men daily toch wel belangrijk vind) zal dalen.

Als ge gewoon goed wilt trekken steekt u dan ne 65, een proma attack uitlaatje en omega 15% trekveren.

...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 22 Jun 2012, 16:45
by element
Ik ben aan het twijfelen als ik mijn achterbrug zou verstevingen voor mijn project mijn setup is volledig origeneel en met veren van 320 mm.Zou dit wel nodig zijn of zeg je het kan nooit geen kwaad :? .

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 22 Jun 2012, 17:15
by andy1979
niet nodig enkel als je hem gaat opfokken dan kan ze scheef trekken orginele setup is dit echt niet nodig :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 22 Jun 2012, 17:16
by element
andy1979 wrote:niet nodig enkel als je hem gaat opfokken dan kan ze scheef trekken orginele setup is dit echt niet nodig :wink:
Ok bedankt :thumbsup:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 23 Jun 2012, 00:29
by mhrfreak
ben999 wrote:
voske wrote:hallo

kzal mijn vraag anders moeten formuleren,extreem mag je weglaten dan,ik wil gewoon vlug optrekken van 0 naar 50 ofzo,er staat zo een krukas te koop in ën caminoblok.wist niet dat daar dan ook een speciale cilinder bijhoorde,vul eens bij youtube trekbom camino,dienen kerel zijn machine marcheerd precies wel,de mijne mag ook wel zo trekken.,.wat doet een hpi ontsteking nu juist?

ps ik ken inderdaad motorìsch tunen van een camino niet zo goed,daarmee dat ik ook even r :-D aad vraag

Nen hpi is een raceontsteking met een curve, samen met de kleine massa van het vliegwiel goed voor meer vermogen. Let op, het koppel (wat ik op men daily toch wel belangrijk vind) zal dalen.

Als ge gewoon goed wilt trekken steekt u dan ne 65, een proma attack uitlaatje en omega 15% trekveren.

...

elke ontsteking heeft een soort curve,(ontstekingsmoment/tijdstip,...)
je hebt alleen variabele en vaste curves ,de hpi is een variabele(tenzei de oude versie)
zorgt voor betere gasreactie,beter acceleratie,,koppel verlies je er niet heel erg mee maar stijgt normaal(mits alles perfekt is afgestemd),bij wind tegen of bij berg op ga je wel voelen da hij zich inhoud doordat er minder massa is aan het vliegwiel als je niet alles uitgebalanceert hebt.(wat bijna nooit gedaan word tenzei voor race,sprint,... blokken.)
of ze niet goed staat afgesteld of de rest niet goed afgesteld is op/voor de hpi,maar mits goed uitgebalanceerde motor heb je veel minder last,tot bijna geen met de wind of bij een berg op,)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 24 Jun 2012, 20:00
by leovinci33
Mijn krukas is afgebroken ,het is een vario A model ,kan ik deze zonder meer vervangen door een vario B krukas? want die verschillen blijkbaar ,Mvg

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 24 Jun 2012, 21:27
by andy1979
weet het niet zeker maar volgens mij heb je enkel een vario en een mono krukas heeft niks met a of b te maken

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 24 Jun 2012, 21:53
by GODSEELS
Hoe kan ik zien of mijn V-riem versleten is?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 24 Jun 2012, 22:05
by ben999
mhrfreak wrote:
ben999 wrote:
voske wrote:hallo

kzal mijn vraag anders moeten formuleren,extreem mag je weglaten dan,ik wil gewoon vlug optrekken van 0 naar 50 ofzo,er staat zo een krukas te koop in ën caminoblok.wist niet dat daar dan ook een speciale cilinder bijhoorde,vul eens bij youtube trekbom camino,dienen kerel zijn machine marcheerd precies wel,de mijne mag ook wel zo trekken.,.wat doet een hpi ontsteking nu juist?

ps ik ken inderdaad motorìsch tunen van een camino niet zo goed,daarmee dat ik ook even r :-D aad vraag

Nen hpi is een raceontsteking met een curve, samen met de kleine massa van het vliegwiel goed voor meer vermogen. Let op, het koppel (wat ik op men daily toch wel belangrijk vind) zal dalen.

Als ge gewoon goed wilt trekken steekt u dan ne 65, een proma attack uitlaatje en omega 15% trekveren.

...

elke ontsteking heeft een soort curve,(ontstekingsmoment/tijdstip,...)
je hebt alleen variabele en vaste curves ,de hpi is een variabele(tenzei de oude versie)
zorgt voor betere gasreactie,beter acceleratie,,koppel verlies je er niet heel erg mee maar stijgt normaal(mits alles perfekt is afgestemd),bij wind tegen of bij berg op ga je wel voelen da hij zich inhoud doordat er minder massa is aan het vliegwiel als je niet alles uitgebalanceert hebt.(wat bijna nooit gedaan word tenzei voor race,sprint,... blokken.)
of ze niet goed staat afgesteld of de rest niet goed afgesteld is op/voor de hpi,maar mits goed uitgebalanceerde motor heb je veel minder last,tot bijna geen met de wind of bij een berg op,)
Als ge bij wind op afremt... Dan hebde toch minder koppel dan als ge bij wind op niet zou afremmen. Door die kleinere massa van het vliegwiel hebde dan toch minder koppel?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 24 Jun 2012, 22:24
by mhrfreak
niet mits perfect gebelanceerde motor zoals ik hierboven al zei :wink: