Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
oldie wrote:Klein vraagje kan bvb op een malossi cilinder een polini zuiger gezet worden die hebben 2 segmenten kweet ni voo wa ma ik wil 2 segmenten hebben.
ligt eraan wat voor wand de cil heeft en welke zuigerveren op de zuiger zitten. (of zoiets dacht ik toch) ik dacht dat het iets was van chrome cil + chrome zuigers= boem Allebei te hard materiaal ofzoiets...
When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left, and could say, "I used everything you gave me".
ik heb deze mee gekregen met de boring van mijn malossi kit khad gevraagd achter een piston met 2 segmenten maar als ik deze vergelijk dan heeft de piston van de malossi een klein gat bovenaan en in de polini zit een groot ge kunt al gerust spreken van een poort.
met 2 segmenten zulllen de sluitingen zowieso al anders zitten malossi heeft ori 1 segment
oldie wrote:ik heb deze mee gekregen met de boring van mijn malossi kit khad gevraagd achter een piston met 2 segmenten maar als ik deze vergelijk dan heeft de piston van de malossi een klein gat bovenaan en in de polini zit een groot ge kunt al gerust spreken van een poort.
met 2 segmenten zulllen de sluitingen zowieso al anders zitten malossi heeft ori 1 segment
neem anders eens foto's ofzo, hier zitten er genoeg die je perfect kunnen zeggen of het klopt of niet!
When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left, and could say, "I used everything you gave me".
De op de motor geinstaleerde zuiger is de nieuwe polini de losse is de oude malossi
bij de polini staan de segmentpuntjes op 13.50 uur bij de malossi om 16.20 uur.(analoge klok)
oldie wrote:Klein vraagje kan bvb op een malossi cilinder een polini zuiger gezet worden die hebben 2 segmenten kweet ni voo wa ma ik wil 2 segmenten hebben.
Origineel niet. Boring originele malossi = 45,5 mm en die vind je niet snel. Je moet al laten boren tot 46mm wil je er een 'gewone' piston in doen. 1 segment is niet slecht, je merkt gewoon sneller de slijt op, maar doordat je maar 1 segment hebt is de wrijving een pak minder, en schiet je dus sneller in toeren.
Origineel niet. Boring originele malossi = 45,5 mm en die vind je niet snel. Je moet al laten boren tot 46mm wil je er een 'gewone' piston in doen. 1 segment is niet slecht, je merkt gewoon sneller de slijt op, maar doordat je maar 1 segment hebt is de wrijving een pak minder, en schiet je dus sneller in toeren.
Het is een 46mm nu
dit is mijn eerste nieuwe malossikit waar het zuigerpenclipske van mijn ori cil voor een goe vastloperke heeft gezorgd na 20 meter dat ik dan laten boren heb, dan heb ik gevraagd om naar een zuiger met 2 segmenten te willen gaan.
dit heb ik terug gekregen maar ik vind het verschil zo groot dat ik hier liever een andere mening over gehoord had alvorens te monteren.(en ik moet een nieuw clipsken gaan halen)
zolang de opening van de zuigerveren niet 'in' de uitlaatpoort zitten is toch alles ok?
Normaal gezien als ik met mijn metstersoog kijk, zou ik zeggen dat de pinnekes van de segmenten tussen de horizontale en verticale poort zou komen das al een geluk.
Wat zou het verschil kunnen geven tussen een groot en klein gat in de piston.
Morgen vlug achter nieuw zuigerpen clipsen ik heb gezien dat die zonder boogjes het sterkst zen maa tis wel smeerlaperij verdoeme is een clips met 1 oog ook al goed
Als de zuiger zo wordt gemonteerd wordt natuurlijk..
de zuiger stond nog (met gat naar boven en pijl naar uitlaat) gemonteers op de drijfstang en de cilinder met de 4 bouten opgezet zonder kop
idd perfect alhoewel de rechtse kant toch minimum is
Ik zie hier op het forum heel wat mensen met zo een laag sportstuur (TNT,...) , wil nu ook zo eentje kopen voor men custom , omdat me stuurtje nu wat begint te roesten
Maar heb eens bekeken hoe het zit qua hoogte enz. nu vraag ikaan mensen met ervaring wat het rijcomfort bedraagt dit omdat je lager zit en platter met rug enzo dan bij een normaal stuurtje
Beginnen jullie tijdens een lange rit last te hebben of vinden jullie het minder confortabel ?
Liever een brommer dan een lief, Want op een brommer rij je tenminste wanneer je wil.