Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
andy1979

Post by andy1979 »

Yourname wrote:
andy1979 wrote:
Yourname wrote:Kan er iemand mij uitleggen hoe ik de lagers uit m'n stervelgen krijg?

thx

Even een goede uitleg , je neemt inderdaad een hamer en dan een doorslag of oude schroevendraaier en dan steek je die in het gat van de as en sla je op de lager zodat deze er uit valt. Er zit tussen de twee lagers nog een busje wat je Miss opzij moet duwen voor op het lager te kloppen kunnen. En dan omdraaien en de andere kant.

Lagers zijn wel voor de vuilbak hierna , dus altijd nieuw monteren kost zoveel niet .

Bij het monteren van de nieuwe busje niet vergeten ertussen te steken en een goede kwak vet.
ok, merci.

denk er ook aan als je nieuwe plaats dat je ze erin klopt enkel op de buitenste ring van het lager nooit op het binnenste gedeelte want dan sla je de nieuwe ook stuk. het beste neem je een grote dopsleutel wat net zo groot is als het lager voor ze erin te slaan
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by YaMaGa »

Heeft er iemand ervaring met volgende banden?
http://www.motorkit.com/nl/partie-cycle ... k657f.html" onclick="window.open(this.href);return false;
&
http://www.motorkit.com/nl/partie-cycle ... k657f.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Graag jullie bevindingen ..
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
Remko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by Remko »

Ik ben van plan om mijn biturbo cilinder een nieuwe zuiger te geven. Nu vraag ik me af of dat ik daar gewoon een zuiger voor kan halen die verkocht wordt voor een DR of Polini cilinder?
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

Om de 2 carter helften van elkaar af te trekken zou je een poulietrekker moeten gebruiken, wat is de grootte die de poulietrekker nodig heeft? is een 75mm groot genoeg? of moet dit groter zijn?
Of
is er ook een andere manier om op een veilige manier de carters van elkaar af te krijgen?
andy1979

Post by andy1979 »

leny wrote:Om de 2 carter helften van elkaar af te trekken zou je een poulietrekker moeten gebruiken, wat is de grootte die de poulietrekker nodig heeft? is een 75mm groot genoeg? of moet dit groter zijn?
Of
is er ook een andere manier om op een veilige manier de carters van elkaar af te krijgen?

Je kan gewoon als alles van blokje af is en alle schroeven eruit zijn , een moer op de krukas draaien zodat de draad gans blijft . En daar dan rustig op slaan zodat de 2 helften uit elkaar gaan .

Zo heb ik het altijd gedaan.
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

andy1979 wrote:
leny wrote:Om de 2 carter helften van elkaar af te trekken zou je een poulietrekker moeten gebruiken, wat is de grootte die de poulietrekker nodig heeft? is een 75mm groot genoeg? of moet dit groter zijn?
Of

Je kan gewoon als alles van blokje af is en alle schroeven eruit zijn , een moer op de krukas draaien zodat de draad gans blijft . En daar dan rustig op slaan zodat de 2 helften uit elkaar gaan .

Dus een moer op de schroefdraad van je krukas draaien en op de moer slaan met een hamer??
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Post by camino_expert »

leny wrote:
andy1979 wrote:
Of

Dus een moer op de schroefdraad van je krukas draaien en op de moer slaan met een hamer??
neen ni doen zo
risico dat ge de draad omzeep helpt
sorry andy er is een betere oldscool manier
zo revisseer ik al meer dan 25 jaar motors van camino

eerst alles eraf onts koppeling
de top van het vliegwiel
elke bout uit de carter
ge neemt em half in de hand
neem bvb een klauwhamer ni de lichtste of zwaarste hamer nemen

en dan als alle vijzen erruit zijn licht rondtikken
dit op de bevestiginspunten van de carterkant
NIET ALTIJD OP DEZELFDE SLAAN HELEMAAL ROND GAAN
en hopla ene kant valt er al af

zit de lager nog in het carter neem dopsleutel 17
leg het erop en een goei mep en bourage en lager vliegt erruit
kan ook 2 meppen zijn ook zien dat u alles juist legt

nu meestal hangt het andere carterdeel nog aan de krukas
de krukas in de hand nemen
en dan weeral op de bevesigingspunten lichtjes rondtikken
valt er nog sneller af
maar ZEKER NIET OP 1PUNT BLIJVEN SLAAN ALU KAN BREKEN DAN
ik doe het al 25 jaar zo
iets waar schroefdraad opligt met of zonder bout dat vervormd een beetje daar klop ik nooit op
that's my way :wink:
honda camino forever
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

Ok, tnx allemaal en zeker gij eh camino expert! Zo meteen eens proberen!!
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-

Post by camino_expert »

leny wrote:Ok, tnx allemaal en zeker gij eh camino expert! Zo meteen eens proberen!!
zien da alles van bouten er zeker uit is
en rondtikken ni op dezelfde plaats
alu kan breken dan
op nog geen 5 m issem uit elkaar
een camino motor is op 30 min gerevisseerd
al het een kaal blokje is :wink:
honda camino forever
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

camino_expert wrote:
leny wrote:Ok, tnx allemaal en zeker gij eh camino expert! Zo meteen eens proberen!!
zien da alles van bouten er zeker uit is
en rondtikken ni op dezelfde plaats
alu kan breken dan
op nog geen 5 m issem uit elkaar
een camino motor is op 30 min gerevisseerd
al het een kaal blokje is :wink:
Is idd goed gelukt!! tnx voor de tips, helaas is Kurt Camps op jaarlijks verlof dus kan geen andere carterpakking te pakken krijgen :S.
Iemand hier eentje tekoop pb me maar :).

Heb bij men andere camino ook wel een probleem wanneer ik rem (voorste rem), staat een sterwiel op met km aandrijving (km-teller werkt ook niet, geen idee waarom alles is aangesloten en is nieuwe km-teller kabel!).
Wanneer ik met de voorste rem probeer te stoppen gaat mijn wiel precies naar rechts, alle weet niet of het het wiel zelf is denk eerder de fourche benen dat die rechtse sneller naar onder gaat fzo? Mogelijk?

Kan ik dit oplossen door andere fourchebenen te steken of niet? En hoe haal je de fourchebenen uit de fourche zelf?

Tnx!!
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by YaMaGa »

Fourcebenen kun je uit je fource halen dmv aan de fourcedriehoek 2 bouten los te draaien .
Deze bevinden zich op de fourcedriehoek en zijn zo zichtbaar als je op je brommer zit.
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

YaMaGa wrote:Fourcebenen kun je uit je fource halen dmv aan de fourcedriehoek 2 bouten los te draaien .
Deze bevinden zich op de fourcedriehoek en zijn zo zichtbaar als je op je brommer zit.
gewoon die 2 bouten los doen en dan trekken?
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by YaMaGa »

ja inderdaad normaal zouden ze eruit moeten vallen als ze niet vast zitten.
leny
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by leny »

YaMaGa wrote:ja inderdaad normaal zouden ze eruit moeten vallen als ze niet vast zitten.
Fourchebenen eruit gekregen en gezien dat ze echt enorm vuil waren.
Goed proper gemaakt en het linkse been ging er vlot in maar het rechts been krijg ik er niet in (een 5cm ruimte blijf ik hebben). Dus ik krijg de vijs er niet in, de fourche zit ook vast op 5cm van de top en door te draaien of duwen lukt dit niet, heb in de fourche zelf gekeken en hier zit niets in?
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by YaMaGa »

Als je hem erin duwt moet je opletten dat je veer ervan recht zit.
Heb je er een beetje vet in gedaan? dan gaat je fource beter.
Post Reply