Page 216 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 07 Sep 2012, 10:34
by CaminoTime
Had ook twee verschillende maten gelezen in de werkboeken.
2 vooraan het ander boek spreekt van 2,25 vooraan. Daarom dat ik het nog eens vraag aan kenners.
Dus 2,25 voor én achter.
thx
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 07 Sep 2012, 13:23
by camino_expert
op de folders die ik heb van nico gsi.
zijn prachtig
thanks nico
2 jaartallen ook 1987 en 1988
daar staat ook 2 vooraan en 2 achteraan bij de ene folder
en op den andere folder staat de custom met 2 vooraan en 2,25 achteraan
bij de technische gegevens van het model
er staat ook de zeldzame honda tlm 50 cc op (zal er bij andere een afbeelding van zetten)
meer zo een trial model
al voor vele zo onbekend als de hond mcx chopper 50 cc
ma ook op de folders staat de custom met grijze zijkappen
en de sticker met pa 50 op
nog nooit gezien hoor
ik ken de org camino's allemaal met 17'' 1/4 vooraan tzelde achteraan
op de hele oude met org banden nog ni echt op gelet
ma ge ziet ni alles op folders en boeken klopt met de realiteit

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 07 Sep 2012, 13:33
by camino_expert
CaminoTime wrote:Had ook twee verschillende maten gelezen in de werkboeken.
2 vooraan het ander boek spreekt van 2,25 vooraan. Daarom dat ik het nog eens vraag aan kenners.
Dus 2,25 voor én achter.
thx
hallo ge hebt ni goed gelezen
vooraan
als ge org banden neemt gaat een 2 wel
ma org ist een 1/4 de
als ge slick banden neemt zeker 1/4 de nemen
daarom ik de hutchinsons er tussen zwierde
als u met org spatbord bold vooraan
met sportspatbord kunde vooraan ook nen 1/2de plaatsen no problem
achteraan org ist ook 1/4 de
ma gaat evengoed ne 2 ne 2,25 nen 1/2 de nen 3/4 de den breedste
ps
ma heb effe gaan nazien op de org van vroeger en op de vm 100 banden van michelin
daar staat een 2 voor de 1/4 17''
misschien is het zo duidelijker

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 07 Sep 2012, 14:53
by camino_expert
racer wrote:kan iemand mij de juiste maten
doorgeven van een varioriem
merci
nieuw
15 x 8,5 x 1075
als ge dien met de hand helemaal aanspant ongv 50 cm
er zijn er ook
15 x 8,5 x 1070 aangespannen ongv 47 a 48 cm
deze zijn tekort
passen wel ma ligt te diep in achtervariokop
tis de bovenste da ge nodig hebt

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 07 Sep 2012, 16:24
by racer
camino_expert wrote:racer wrote:kan iemand mij de juiste maten
doorgeven van een varioriem
merci
nieuw
15 x 8,5 x 1075
als ge dien met de hand helemaal aanspant ongv 50 cm
er zijn er ook
15 x 8,5 x 1070 aangespannen ongv 47 a 48 cm
deze zijn tekort
passen wel ma ligt te diep in achtervariokop
tis de bovenste da ge nodig hebt

oke bedankt
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 08 Sep 2012, 00:54
by CaminoTime
camino_expert wrote:CaminoTime wrote:Had ook twee verschillende maten gelezen in de werkboeken.
2 vooraan het ander boek spreekt van 2,25 vooraan. Daarom dat ik het nog eens vraag aan kenners.
Dus 2,25 voor én achter.
thx
hallo ge hebt ni goed gelezen
vooraan
als ge org banden neemt gaat een 2 wel
ma org ist een 1/4 de
als ge slick banden neemt zeker 1/4 de nemen
daarom ik de hutchinsons er tussen zwierde
als u met org spatbord bold vooraan
met sportspatbord kunde vooraan ook nen 1/2de plaatsen no problem
achteraan org ist ook 1/4 de
ma gaat evengoed ne 2 ne 2,25 nen 1/2 de nen 3/4 de den breedste
ps
ma heb effe gaan nazien op de org van vroeger en op de vm 100 banden van michelin
daar staat een 2 voor de 1/4 17''
misschien is het zo duidelijker

Ja dat bedoel ik
2 1/4 = 2,25
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 10 Sep 2012, 11:37
by dolfke4333
hoe begint het frame nummer van een custom kader eigelijk is het altijd met cu of niet???
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Sep 2012, 22:58
by MrFasterke
hoeveel koppelingsolie moet er in de camino variomatic?
en hoe kan je zien hoeveel er nog inzit?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Sep 2012, 00:00
by Sander
Vullen tot het eruit komt
Bout losdraaien en eens voelen of er nog genoeg inzit

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Sep 2012, 02:23
by camino_expert
dolfke4333 wrote:hoe begint het frame nummer van een custom kader eigelijk is het altijd met cu of niet???
cu sta ni mee op het framenr het gaat als volgt
staat altijd een Y voor het chasisnr ik heb er e paar org staan
ene Y 138 -1988
ene Y 139 -1988
ene Y 140 - 1989
bj is op de grimeca's te zien als het de org nog zijn en het pvg plaatje vanaf 88
dan ist 88/ of 89/
en ik heb ene met garantieboekje met aankoopdatum
ma nen Y 136 en Y 137 zen er ook als customs vanaf 1987
in 1987 zijn ze uitgekomen tesamen met de roze lichtblauwe rode en zwarte spaak dx
dan was het op het chassispl nog bj 198
kun je eventueel op het jaar van de grimeca's zien
op een gelijkvormigheidsattest van de custom staat altijd cu ist nu het org of een duplikaat
btw
elk speciaal model zoals camino young met het org frame
Y voor het chassisnr
de sports
Y voor het chassisnr
choppercustom
een C voor het ingeslagen nr vanachter das de enige met C voor
ma op enkel de customs vanaf 1987 de 3 kleuren staat er CU mee op het gva
dx vanaf de roodachtige papieren dx staat bij de spaakdxen ermee op
en idem bij de carnavals de funny dxen DX mee op het gva
voila den hele uitleg

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Sep 2012, 22:23
by MrFasterke
Sander wrote:Vullen tot het eruit komt
Bout losdraaien en eens voelen of er nog genoeg inzit

is dt die bout aan de zijkant? en gewoon versnellingsolie is ok? 80W90 ofzo denk ik
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Sep 2012, 22:32
by Sander
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 15 Sep 2012, 10:19
by leny
Hoe komt het dat mijn bougie niet nat wordt? Wat zijn de mogelijke problemen?
Carbu als tal keren proper gemaakt, IN carbu zelf komt WEL naft door.
Ligt dit aan het membraam of..?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 15 Sep 2012, 12:50
by Nicogsi
leny wrote:Hoe komt het dat mijn bougie niet nat wordt? Wat zijn de mogelijke problemen?
Carbu als tal keren proper gemaakt, IN carbu zelf komt WEL naft door.
Ligt dit aan het membraam of..?
ik ken dit, bij mij was het toen de sigmenten op de piston, die zorgen voor de aanzuiging van mengsel.
heb het eens gehad met een DR-kit, dat blokje was gewoon niet te starten en ook alle mogelijke oorzaken bekeken,
carbu kuisen, carbu wisselen, membraam gewisseld/veranderd,
en na extra hulp ontdekt dat het de segmenten op de kit waren die versleten waren
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 15 Sep 2012, 15:58
by leny
Nicogsi wrote:leny wrote:Hoe komt het dat mijn bougie niet nat wordt? Wat zijn de mogelijke problemen?
Carbu als tal keren proper gemaakt, IN carbu zelf komt WEL naft door.
Ligt dit aan het membraam of..?
ik ken dit, bij mij was het toen de sigmenten op de piston, die zorgen voor de aanzuiging van mengsel.
heb het eens gehad met een DR-kit, dat blokje was gewoon niet te starten en ook alle mogelijke oorzaken bekeken,
carbu kuisen, carbu wisselen, membraam gewisseld/veranderd,
en na extra hulp ontdekt dat het de segmenten op de kit waren die versleten waren
Sigmenten zien er niet versleten uit, maar kan hoe je zien of deze best vervangen kunnen worden?
Bestaat er een How-to fzo om te kijken of deze versleten zijn?