maar het is wel zeker mogelijk een 50 cc 90 te doen bollen.
Als 4-takt het kan, kan 2-takt het zeker.
Tis een kwestie van alles te flowen, niet te groot, niet te klein, zo weinig mogelijk rondraaiende massa, en vooral verstand van zaken.
Ik kan gerust geloven dat als je een camino-cilinder perfect tuned, perfecte timingen, alles mooi geflowt, alles op elkaar afstemmen, hpi... dat hij 85-90 kan halen, wat op de teller 100 is.
Maar zoals die kluns zegt, alleen aan de cilinder werken en 100 per uur halen (dan nog op de teller), NO WAY
Ik zie niemand met een ori potje 100 gaan, zelfs niet met een leo en grotere carbu.
Tunen is meer dan "grotere" dingen er op steken.
Een olifant gaat ook niet rapper als een luipaard zeg ik steeds.
EDIT:
als ik mijn camino in fietsstand zet, en me de mont-blanc laat afbollen, zal ie mss 135 halen als ik geluk heb, en mijn voorvork nog niet in mijn buik geschoten is
