Page 229 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 14:52
by den Ives
Marc bedoelt, dat je carburator waarschijnlijk slecht afgesteld staat, een grotere carbu zal je probleem zeker niet oplossen wel integendeel zelfs, volgens mij zou het ook aan de afstelling van je vario kunnen liggen, wat te zware gewichtjes waarschijnlijk waardoor de vario te snel dichtgaat

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 15:52
by racer
camino_expert wrote:
racer wrote:mijne camino rijd gemiddeld 45km/h en soms gaat hij naar de 50km/h
hoe kan ik heb 5km/h sneller laten gaan zodat hij altijd 50km/h rijd

setup:
italkit cilinder
vario half origineel, half FA loodjes
voor de rest alles origineel
steek eens een engels potje
das de rapste van al
sito is voor op te trekken
deze geeft ni echt veel speed
de luhao's hmpa 50 replika van het kl b potje is ook beter als een sito kwa speed
ma engels is de rapste van al :wink:

ik ga nu op men chopper met sito
org p 4 kl b cilinder 45 op den teller
als ik nen engelse steek is het 55 of nog meer op den teller :d
oke bedankt zal eens proberen

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 15:53
by racer
racer wrote:ben bezig met het reviseren van een motorblokje van mij,
ben alleen nog op zoek naar een nieuwe krukas maar daar
is toch ook al wa verschil in.
weet iemand mss een goede en waar ik deze dan kan kopen?
liefst niet te duur
iemand een idee?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 18:26
by den Ives
Vraag eens aan kurt camps of marc (caminoexpert), maar is het noodzakelijk? Als er op de bigend lager geen of niet te veel spel zit kan je enkel de lagers van je krukas vervangen kijk even voor tips in het sticky topic van motorblok reviseren :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 18:52
by camino_expert
den Ives wrote:Vraag eens aan kurt camps of marc (caminoexpert), maar is het noodzakelijk? Als er op de bigend lager geen of niet te veel spel zit kan je enkel de lagers van je krukas vervangen kijk even voor tips in het sticky topic van motorblok reviseren :wink:
klopt
krukas moet niet altijd vervangen worden :!:
:wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 19:28
by tommm_
den Ives wrote:Marc bedoelt, dat je carburator waarschijnlijk slecht afgesteld staat, een grotere carbu zal je probleem zeker niet oplossen wel integendeel zelfs, volgens mij zou het ook aan de afstelling van je vario kunnen liggen, wat te zware gewichtjes waarschijnlijk waardoor de vario te snel dichtgaat
maar voordat ik de uitlaat&cilinder had, ging de vario perfect

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 19:55
by den Ives
Dat is normaal, een andere setup, (uitlaat,cylinder enz) verlegd het toerenbereik van je motor, het is de kunst deze perfect op elkaar af te stemmen, zodat je de extra kracht die je genereert door de andere setup maximaal kunt benutten, hiervoor zijn geen standaard oplossingen, de gewichtjes combinatie verschilt van motorblok tot motorblok alles heeft te maken met de staat en de manier waarop alles geplaatst is, soms kruipen daar veel uurtjes proberen in soms is het van de eerste keer juist, als ik geen gelijk heb zal ik waarschijnlijk dadelijk op de vingers getikt worden hier :lol:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 20:28
by racer
camino_expert wrote:
den Ives wrote:Vraag eens aan kurt camps of marc (caminoexpert), maar is het noodzakelijk? Als er op de bigend lager geen of niet te veel spel zit kan je enkel de lagers van je krukas vervangen kijk even voor tips in het sticky topic van motorblok reviseren :wink:
klopt
krukas moet niet altijd vervangen worden :!:
:wink:
krukas is versleten te fel beroest

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 20:43
by den Ives
ik weet niet of dat een roestige krukas niet op te frissen valt, maar als je hem perse wil vervangen ben je wel zeker natuurlijk :-D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 20:59
by tommm_
den Ives wrote:ik weet niet of dat een roestige krukas niet op te frissen valt, maar als je hem perse wil vervangen ben je wel zeker natuurlijk :-D
ik ga eerst proberen de carbu perfect af te stellen :D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Jan 2013, 21:00
by tommm_
den Ives wrote:Dat is normaal, een andere setup, (uitlaat,cylinder enz) verlegd het toerenbereik van je motor, het is de kunst deze perfect op elkaar af te stemmen, zodat je de extra kracht die je genereert door de andere setup maximaal kunt benutten, hiervoor zijn geen standaard oplossingen, de gewichtjes combinatie verschilt van motorblok tot motorblok alles heeft te maken met de staat en de manier waarop alles geplaatst is, soms kruipen daar veel uurtjes proberen in soms is het van de eerste keer juist, als ik geen gelijk heb zal ik waarschijnlijk dadelijk op de vingers getikt worden hier :lol:
ik ga eerst proberen de carbu perfect af te stellen, ben nu ni echt specialist me brommers :D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Jan 2013, 20:08
by racer
den Ives wrote:ik weet niet of dat een roestige krukas niet op te frissen valt, maar als je hem perse wil vervangen ben je wel zeker natuurlijk :-D
ja ik ga een nieuw kopen denk ik toch wel want wil een degelijk motortje maken :-D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Jan 2013, 19:26
by die
beste,

ik rijd met mijn camino naar huis en hij gaat heel goed
ik zet hem binnen en een uurtje later wil ik hem terug starten en hij wil niet meer starten.
ik heb de bougie gecontroleerd en zelf een nieuwe gestoken en deze vonkt perfect en tog start hij niet zelf de carbu gekuist en nog niks daarna een beetje 2 tact in het bougie gat gespoten en nog gaat hij niet, hij doet helemaal niets zelf geen klein plofje.
kan iemand mij helpen?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Jan 2013, 19:57
by geert-jan jonkers
hallo,
ben zelf een camino aan het maken voor men 16jaar.
en wil al men stukken laten poedercoaten of spuiten wat zouden jullie doen en wat is het mooiste resultaat.
stukken worden binnen 2weke gedaan
alvast bedankt!
grtjs GJ

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 19 Jan 2013, 11:45
by MrFasterke
Bij sommige oude auto's met carburator (toyota starlet, opel corsa, ...) krijgt de auto in de winterperiode een deel lucht vanuit de uitlaat, een deel van de uitlaat gaat via de luchtfilter terug naar binnen. Dit zorgt ervoor dat de verbranding veel beter is.
Als ik dit nu ook doe bij mijn camino doe, zou dit dan ook beter zijn? of zou het niet uitmaken?