Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
Of de jouwe ultrasoon laten reinigen bij de plaatselijke bromfietsboer of grasmachineboer.
Re: kleine vraagjes topic
Bedankt voor jullie antwoorden.
Intussen heb ik hem in gang gekregen, enigste dat ik gedaan heb is de benzinedarm onder de gaskabel heen laten lopen ipv erboven. Zo hoeft de benzine niet meer omhoog te lopen. Al had ik gedacht dat het vacuum dat normaal wel ging overbruggen...
Hoe loopt die benzinedarm bij jullie?
Nu, het probleem dat ik nu nog steeds heb is eigenlijk hetzelfde als enkele maanden geleden. Hij bolt zeer goed, maar enkel op choke, van zodra de choke uitspringt doet hij 'bwoaaap' en valt hij stil.
De carb is gisteren nog maar uitgeblazen geweest. Ook heb ik eens met start pilot rond de carbu ed gespoten, en verhoogt hij niet in toeren. (Dit deed ik wel met de choke aan, anders blijft hij niet draaien.)
Sproeiers zijn gewoon de originele, heb ik nog nooit gewisseld en daarmee draaide hij vroeger ook gewoon...
Intussen heb ik hem in gang gekregen, enigste dat ik gedaan heb is de benzinedarm onder de gaskabel heen laten lopen ipv erboven. Zo hoeft de benzine niet meer omhoog te lopen. Al had ik gedacht dat het vacuum dat normaal wel ging overbruggen...
Hoe loopt die benzinedarm bij jullie?
Nu, het probleem dat ik nu nog steeds heb is eigenlijk hetzelfde als enkele maanden geleden. Hij bolt zeer goed, maar enkel op choke, van zodra de choke uitspringt doet hij 'bwoaaap' en valt hij stil.
De carb is gisteren nog maar uitgeblazen geweest. Ook heb ik eens met start pilot rond de carbu ed gespoten, en verhoogt hij niet in toeren. (Dit deed ik wel met de choke aan, anders blijft hij niet draaien.)
Sproeiers zijn gewoon de originele, heb ik nog nooit gewisseld en daarmee draaide hij vroeger ook gewoon...
Re: kleine vraagjes topic
wat is er van verschil tussen een polini rietvel en een origineel? kan dit ook gebruikt worden met een originele carburator? en welk efect heeft het bij het optrekken en snelheid? 

Live your life, drive a CAMINO!!
- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: kleine vraagjes topic
Het grote verschil is dat moesten ze breken , dat een origineel schade geeft en een polini of malossi niet !
Het kan zeker gebruikt worden bij een ori carbu , dit omdat het eigenlijk in je membraam zit en niet in je carbu
welk verschil het heeft weet ik zelf niet , ik denk niet veel
Het kan zeker gebruikt worden bij een ori carbu , dit omdat het eigenlijk in je membraam zit en niet in je carbu

welk verschil het heeft weet ik zelf niet , ik denk niet veel

Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

Re: kleine vraagjes topic
ik heb vroeger heel veel kilometers gedaan met mijn opgefokte camino, en ik heb nooit het probleem ondervonden dat het membraam gebroken was. dus ik zou dan niet weten waarom ik er een van polini zou steken. alvast bedankt voor de info.
weet jij soms hoe je een powerbox het beste aansluit? het is een van malossi. ik heb dit in het verleden ook nog gehad, maar dit had niet een beter effect. 


Live your life, drive a CAMINO!!
- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: kleine vraagjes topic
Dat is nog zoiets , zo een powerbox is meer voor de show dan dat het nut heeft , heb ik ook al ondervonden , de mijne ging zelf wat trager dan zonder powerbox
Ik zelf heb ook nog geen membramen naar de ... gekregen maarja wat niet is kan nog komen

Ik zelf heb ook nog geen membramen naar de ... gekregen maarja wat niet is kan nog komen

Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: kleine vraagjes topic
Geen probleem , daarvoor zijn we hier !
En je powerbox sluit je aan op je spruitstuk btw
En je powerbox sluit je aan op je spruitstuk btw

Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

Re: kleine vraagjes topic
Deckertje wrote:wat is er van verschil tussen een polini rietvel en een origineel? kan dit ook gebruikt worden met een originele carburator? en welk efect heeft het bij het optrekken en snelheid?
Polini membraam is van carbon, dat is ook stijver dan de originele. Dit kan de vermogenkarakteristiek veranderen. Ook gaan ze omdat ze stijver zijn minder snel "zweven".
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: kleine vraagjes topic
Dankzij een PM van Deckertje schoot het me plots te binnen dat ik toch de originele sproeier niet heb zitten waarschijnlijk, maar die van een A klasse cilinder op een B klasse cilinder.
Is er iemand die weet of die eigenlijk wel verschillende sproeiers hebben? En zoja, welke sproeier zit dan standaard bij een trage cilinder, en welkeen bij een snelle originele of K-star cilinder? (Heb nu namelijk zo'n K-star honda replica cilinder.)
Mocht iemand trouwens een idee hebben van welke sproeier er ongeveer goed zou moeten zijn bij een K-star cilinder, 6-bil vario en sito potje, laat het gerust weten. (Ja ik weet het, het is een kwestie van proberen want iedere brommer is anders, maar toch.)
Is er iemand die weet of die eigenlijk wel verschillende sproeiers hebben? En zoja, welke sproeier zit dan standaard bij een trage cilinder, en welkeen bij een snelle originele of K-star cilinder? (Heb nu namelijk zo'n K-star honda replica cilinder.)
Mocht iemand trouwens een idee hebben van welke sproeier er ongeveer goed zou moeten zijn bij een K-star cilinder, 6-bil vario en sito potje, laat het gerust weten. (Ja ik weet het, het is een kwestie van proberen want iedere brommer is anders, maar toch.)
- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: kleine vraagjes topic
Alle originele camino's hebben dezelfde sproeiers denk ik toch , ik zou niet weten hoe je dat moet meten ...
Last edited by YaMaGa on 13 Feb 2013, 01:15, edited 1 time in total.
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

Re: kleine vraagjes topic
Op Karolien haar rode A-klasse zit een sproeier 72. En op de 2 B-klassen hier thuis zitten allebij sproeier 75.
En die staan alle drie origineel.
En die staan alle drie origineel.
Re: kleine vraagjes topic
Het is mij vandaag opgevallen dat die 3 buisjes aan de inlaat, richting luchtfilter, er bij mij gewoon niet opzit...
Kan het zijn dat hij daarom enkel draait op choke? Het lijkt mij logisch en zeer plausibel, maar heb er geen ervaring mee, misschien jullie wel.
Kan het zijn dat hij daarom enkel draait op choke? Het lijkt mij logisch en zeer plausibel, maar heb er geen ervaring mee, misschien jullie wel.
Re: kleine vraagjes topic
proberen waard, kan zijn dat hij daardoor een teveel van lucht krijgt, met op choke te zettenCarltn wrote:Het is mij vandaag opgevallen dat die 3 buisjes aan de inlaat, richting luchtfilter, er bij mij gewoon niet opzit...
Kan het zijn dat hij daarom enkel draait op choke? Het lijkt mij logisch en zeer plausibel, maar heb er geen ervaring mee, misschien jullie wel.
kan je dit opvangen.
mss is het wel opgelost als je terug een buiske monteerd
Accellerati Incredibus
Re: kleine vraagjes topic
Ja inderdaad, nu krijgt hij te veel lucht.
Best ook eens je achterbrug er af halen en dat waar de buis opzit proper maken met de stofzuiger.
Want doordat deze buis er niet meer op zat komt er ook veel meer vuil binnen.
Best ook maar eens ineens een nieuw luchtfiltertje monteren.
Best ook eens je achterbrug er af halen en dat waar de buis opzit proper maken met de stofzuiger.
Want doordat deze buis er niet meer op zat komt er ook veel meer vuil binnen.
Best ook maar eens ineens een nieuw luchtfiltertje monteren.