Page 233 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Feb 2013, 23:50
by standreww
Of de jouwe ultrasoon laten reinigen bij de plaatselijke bromfietsboer of grasmachineboer.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 20:57
by Carltn
Bedankt voor jullie antwoorden.
Intussen heb ik hem in gang gekregen, enigste dat ik gedaan heb is de benzinedarm onder de gaskabel heen laten lopen ipv erboven. Zo hoeft de benzine niet meer omhoog te lopen. Al had ik gedacht dat het vacuum dat normaal wel ging overbruggen...
Hoe loopt die benzinedarm bij jullie?
Nu, het probleem dat ik nu nog steeds heb is eigenlijk hetzelfde als enkele maanden geleden. Hij bolt zeer goed, maar enkel op choke, van zodra de choke uitspringt doet hij 'bwoaaap' en valt hij stil.
De carb is gisteren nog maar uitgeblazen geweest. Ook heb ik eens met start pilot rond de carbu ed gespoten, en verhoogt hij niet in toeren. (Dit deed ik wel met de choke aan, anders blijft hij niet draaien.)
Sproeiers zijn gewoon de originele, heb ik nog nooit gewisseld en daarmee draaide hij vroeger ook gewoon...
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 21:13
by Deckertje
wat is er van verschil tussen een polini rietvel en een origineel? kan dit ook gebruikt worden met een originele carburator? en welk efect heeft het bij het optrekken en snelheid?

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 21:29
by YaMaGa
Het grote verschil is dat moesten ze breken , dat een origineel schade geeft en een polini of malossi niet !
Het kan zeker gebruikt worden bij een ori carbu , dit omdat het eigenlijk in je membraam zit en niet in je carbu
welk verschil het heeft weet ik zelf niet , ik denk niet veel

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 21:42
by Deckertje
ik heb vroeger heel veel kilometers gedaan met mijn opgefokte camino, en ik heb nooit het probleem ondervonden dat het membraam gebroken was. dus ik zou dan niet weten waarom ik er een van polini zou steken. alvast bedankt voor de info.

weet jij soms hoe je een powerbox het beste aansluit? het is een van malossi. ik heb dit in het verleden ook nog gehad, maar dit had niet een beter effect.

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 21:44
by YaMaGa
Dat is nog zoiets , zo een powerbox is meer voor de show dan dat het nut heeft , heb ik ook al ondervonden , de mijne ging zelf wat trager dan zonder powerbox
Ik zelf heb ook nog geen membramen naar de ... gekregen maarja wat niet is kan nog komen

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 21:48
by Deckertje
alvast bedankt voor de nuttige info

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 21:50
by YaMaGa
Geen probleem , daarvoor zijn we hier !
En je powerbox sluit je aan op je spruitstuk btw

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 22:50
by ben999
Deckertje wrote:wat is er van verschil tussen een polini rietvel en een origineel? kan dit ook gebruikt worden met een originele carburator? en welk efect heeft het bij het optrekken en snelheid?
Polini membraam is van carbon, dat is ook stijver dan de originele. Dit kan de vermogenkarakteristiek veranderen. Ook gaan ze omdat ze stijver zijn minder snel "zweven".
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 12 Feb 2013, 23:57
by Carltn
Dankzij een PM van Deckertje schoot het me plots te binnen dat ik toch de originele sproeier niet heb zitten waarschijnlijk, maar die van een A klasse cilinder op een B klasse cilinder.
Is er iemand die weet of die eigenlijk wel verschillende sproeiers hebben? En zoja, welke sproeier zit dan standaard bij een trage cilinder, en welkeen bij een snelle originele of K-star cilinder? (Heb nu namelijk zo'n K-star honda replica cilinder.)
Mocht iemand trouwens een idee hebben van welke sproeier er ongeveer goed zou moeten zijn bij een K-star cilinder, 6-bil vario en sito potje, laat het gerust weten. (Ja ik weet het, het is een kwestie van proberen want iedere brommer is anders, maar toch.)
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Feb 2013, 00:33
by YaMaGa
Alle originele camino's hebben dezelfde sproeiers denk ik toch , ik zou niet weten hoe je dat moet meten ...
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Feb 2013, 01:09
by standreww
Op Karolien haar rode A-klasse zit een sproeier 72. En op de 2 B-klassen hier thuis zitten allebij sproeier 75.
En die staan alle drie origineel.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Feb 2013, 21:37
by Carltn
Het is mij vandaag opgevallen dat die 3 buisjes aan de inlaat, richting luchtfilter, er bij mij gewoon niet opzit...
Kan het zijn dat hij daarom enkel draait op choke? Het lijkt mij logisch en zeer plausibel, maar heb er geen ervaring mee, misschien jullie wel.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Feb 2013, 21:46
by Nicogsi
Carltn wrote:Het is mij vandaag opgevallen dat die 3 buisjes aan de inlaat, richting luchtfilter, er bij mij gewoon niet opzit...
Kan het zijn dat hij daarom enkel draait op choke? Het lijkt mij logisch en zeer plausibel, maar heb er geen ervaring mee, misschien jullie wel.
proberen waard, kan zijn dat hij daardoor een teveel van lucht krijgt, met op choke te zetten
kan je dit opvangen.
mss is het wel opgelost als je terug een buiske monteerd
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 13 Feb 2013, 22:05
by standreww
Ja inderdaad, nu krijgt hij te veel lucht.
Best ook eens je achterbrug er af halen en dat waar de buis opzit proper maken met de stofzuiger.
Want doordat deze buis er niet meer op zat komt er ook veel meer vuil binnen.
Best ook maar eens ineens een nieuw luchtfiltertje monteren.