Page 28 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 13:56
by oldie
Lucifer wrote:van die optrek dacht ik het wel want athena heeft maar 1 segment dus minder weerstand e

malossi is ook maar met 1 segment polini heeft er 2

Polini is hoogtoerig en daaruit besluit ik geen goede trekker

Parmakit (zeta) word ook hoog geprezen
Ik zoek nu eigenlijk de cilinder die voor de beste trek uit stilstand zorgt

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 13:59
by clio-tuning
Athena is de beste prestatie cilinder die momenteel nog nieuw verkrijgbaar is. :wink:
Wel minder goede cilinder om erg veel kilometers te doen, hij is niet zo slijtvast. Maarja, meestal wanneer men veel prestatie wil, moet men de kortere levensduur er ook bijnemen hé. :)

Ik heb nog mijn nieuwe fast arrow cilinderkit liggen. Is een aluminium cilinder, bolle zuiger met 1 segment.
Hierover zijn wel weinig tot geen gebruikservaring vanwege de zeldzaamheid.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 14:16
by oldie
clio-tuning wrote:Athena is de beste prestatie cilinder die momenteel nog nieuw verkrijgbaar is. :wink:
Wel minder goede cilinder om erg veel kilometers te doen, hij is niet zo slijtvast. Maarja, meestal wanneer men veel prestatie wil, moet men de kortere levensduur er ook bijnemen hé. :)

Ik heb nog mijn nieuwe fast arrow cilinderkit liggen. Is een aluminium cilinder, bolle zuiger met 1 segment.
Hierover zijn wel weinig tot geen gebruikservaring vanwege de zeldzaamheid.
maar wat is een korte levensduur 2000km,5000,10000

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 16:18
by Sander
CaminoTime wrote:De afmetingen van de gewichten van een fast arrow ster zijn die dezelfde als een gewone 6 bill nl. 14 x14?
Jep. :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 20:07
by petey666
moogt ge met hogedruk op uw carters zitte? of komt daar beter geen water in?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 20:17
by jasper wauters
kan geen kwaad, gewoon achteraf eens met compresseur vocht afblazen en vlug laten drogen.
Buitenkant kan zeker geen kwaad

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 20:40
by clio-tuning
Als uw carter leeg is (dus geen lagers, krukas, oliekeerringen,...) dan moogt ge er met water (hogedruk) aankomen. Als er onderdelen op gemonteerd zijn mag je er niet met hoge druk opzitten!

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 22:45
by metsinsons
oldie wrote:menne getunde malossi stekt al vast
kunde met nen athena blijven rijden met een ori carb en ori ontsteking
verhoogt de levensduur van een athena als men elke 1500km segmenten vervangt?
Is het verschil in trek vanuit stilstaande fase groot tussen een athena en een malossi
wat was eraan veranderd? want aan de uitlaat moet ge niet teveel veranderen want daar zit bij malossi de segmentopening.
en ook niet enkel vloeibare pakking als voetpakking gebruiken want dan komt de piston tegen de kop. hebt en ik vind athena persoonlijk maar nix. die poorten zijn zo scheef als iets, wie zijn poorten niet eens kan recht maken die zal ook geen goede nicasil hebben. :?
En ik merkte op een polini cilinder toch wel wa verschil in doortrek en onderin het toerengebiet juist met de 2 membraamopeningen vanonder te vergroten en de begrensplaatjes een beetje door de buigen. :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 23:10
by killingsnake
CaminoTime wrote:De afmetingen van de gewichten van een fast arrow ster zijn die dezelfde als een gewone 6 bill nl. 14 x14?
Normaal wel. Heb wel recentelijk aan een camino gewerkt die ook 'fast arrow' gewichten had maar door die gewichten kwam de ster bij vertrek al de helft hoger te liggen, wat niet normaal is, heb je een gelijkaardig probleem?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 23:14
by metsinsons
fast arrow heeft ook voor andere brommers gewichten gemaakt. zo ree mijne kameraat altijd rond met 13x16 gewichten van een fox. en hij merkte zelf niet wat er fout zat, ik bekijk da spel en ik zeg tege hem, zie gij nu niet da die vario al gans ope staat? "AAAAAH JAAAAH" :d

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 23:17
by killingsnake
@ oldie

bedoel je dat ie is vastgelopen ofzo? Wat is er gebeurd?

@ metsinsons: de poort is iets breder gemaakt dan 'origineel', wel alles binnen de 'vellige' waarden of iets daarboven voor een ovalen poort, er zijn tegenwoordig meer en meer die daarboven gaan maar hangt allemaal af van de kwaliteit van het materiaal. De zuiger was wel een 46mm piston van meteor, ofwel van polini.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Aug 2010, 23:50
by metsinsons
ja das een bepaalt percentage ik den 60 percent van de cilinderomtrek, maar waar je mee moet opletten is dat bij malossi de segmentopening vlak naast de uitlaatpoort ligt wat ik heel dom vind maar jah.. voordeel is wel, het enkel segment en de piston die een conische kop heeft waardoor deze een zeer harde compressie geeft, harder dan de bolle pistons.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 Aug 2010, 09:15
by killingsnake
Is 65% van de cilinder DIAmeter, niet omtrek. Wegens dat er een andere piston in zit heb je dat probleem niet meer van die openingen..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 Aug 2010, 09:56
by oldie
Nee met da moteurke is gewoon alles misgelopen van in het begin
Als ik de olkiekeerring er wou overschuiven ging die van 17 er perfect op
Die van 15 wou er niet op omdat mijn krukas 17,... was
Ik had toen de vraag gesteld en iedereen zij me nee voo camino is het ofwel 2x15 of 1x17en 1x15
bon ik kon het ni geloven ma bon toch dan zo gemonteerd
@snakie je hebt gevoeld dat mijn krukas stroef draaide ma twas zeker ni van't lager
metsinsons wrote: wat was eraan veranderd? want aan de uitlaat moet ge niet teveel veranderen want daar zit bij malossi de segmentopening.
en ook niet enkel vloeibare pakking als voetpakking gebruiken want dan komt de piston tegen de kop. hebt en ik vind athena persoonlijk maar nix. die poorten zijn zo scheef als iets, wie zijn poorten niet eens kan recht maken die zal ook geen goede nicasil hebben. :?
En ik merkte op een polini cilinder toch wel wa verschil in doortrek en onderin het toerengebiet juist met de 2 membraamopeningen vanonder te vergroten en de begrensplaatjes een beetje door de buigen. :wink:
De malossi was geboord naar 46 om er een dubbelsegment zuiger in te kunnen steken wou da is proberen de malossi had toch juist een vastloper meegemaakt
Omdat die toch al verkloot was wou ik de uitlaatpoort bijwerken om nog beter te gaan

Als alles gemonteerd was dan startte ie meteen 5min laten draaien op ralenti en ge hoorde altijd iets wringen in't blokske
dan van als ik gas gaf viel hij stil dus ik eerst andere carbu dan ander membraan(getuned polini) niks dan dacht ik dat het aan het membraan zou liggen omdat er geen vloeibare pasta tussenzat.

Zondag opgestaan le tête dans le cut da ze zeggen (ne kater in't vloms).De pasta ni gaan halen omdat ik er de pest in had ma in de namiddag er een bekke doorgekomen en het op het idee gekomen om het membraan(ori) en carbu van de andere te pakken die reed dus de ander moet er ook op rijden

dan reed ze wel maar enkel met de choke op en daar heb ik het verkloot tot 55 geweest en paf gedaan.

De motor ligt al terug open maar als alles eraf was maar carter nog toe dan voelde nog altijd en het geluid van iets da wilt wringen geen ijzerklank dus zal die kloote keerring wel ni de juiste geweest zen.
Nu eerst een weekske congé pakken en erna zullen we wel zien want kem er men kloten van vol

slukes

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 Aug 2010, 10:31
by oldie
Twas ook gene volledige vastloper mijn wiel is wel geblokkeerd ma na koeling was ze terug weg
ne demontage is er een brede kras 1cm tussen uitlaatpoort en spoelpoort segmenten zijn nog intact
maja a ge bij de eerste rit 55 wilt doen moet ik daarover nu ni het klein kind uithangen :-D

Er valt me nu nog juist iets te boven ik had een FA65 kulas gekocht en daarin een klep van een ori kop zou ik hier valse lucht gezogen hebben? Ik had ze wel een bekke gerodeerd met schuurpasta en zag er goed uit