Page 273 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2013, 15:19
by lucky strike
what a waiste of my expensive tyre's :cry2:
now i can't do burn out any more :lol:
een andere zal wel de oplossing bieden :smokin:

ben al wel eens met een kapotte band die helemaal lek was gereden,maar als je een erg ''vette,dikke band''
hebt kan de band dat wel houden op de velg :( :cry:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2013, 16:01
by standreww
Iemand al zo'n membraam tegengekomen?

Image

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2013, 16:11
by lucky strike
standreww wrote:Iemand al zo'n membraam tegengekomen?

Image
ebay.de ? :o
is dat wel voor een camino ? soms gooien ze er rare dingen tussen die dan ''zogezegt'' voor de camino zijn
gaat dat wel met een motortje zoals die van camino?? die zijn er met 2 klepjes
dus :mad2: :mad2: :mad2: gaat dit wel ! denk niet ?! jij wel ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2013, 16:19
by standreww
Joat, waarom zou da niet werken?
Prestaties zal het wel niet bevorderen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2013, 16:32
by lucky strike
is toch maar weird met 1 valve :?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Oct 2013, 20:43
by bart tyskens
Zou iemand mij kunnen uitleggen he
Een bobine werkt? :-D :-D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Oct 2013, 22:38
by Nicogsi
standreww wrote:Iemand al zo'n membraam tegengekomen?

Image
dat is van een px dacht ik

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Oct 2013, 00:16
by standreww
Nicogsi wrote:dat is van een px dacht ik
Azo, da kan inderdaad zijn. Heb ik nog niet opengehad.
bart tyskens wrote:Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe
Een bobine werkt? :-D :-D
wikipedia uitleg

Een bobijn is een transformator die gebruikt wordt in het ontstekingssysteem van verbrandingsmotoren. De bobine levert de hoogspanning (tot 40 kV) die nodig is om een bougie een vonk te laten genereren.

De bobine heeft tot taak de laagspanning van het elektrische systeem om te zetten in een voor de ontsteking geschikte hoogspanning.
In een conventionele bobine zitten twee spoelen van geëmailleerd koperdraad om een gelamelleerde weekijzeren kern gewikkeld; ze vormen samen een transformator. De (primaire) laagspanningsspoel heeft weinig windingen van dikke draad, de (secundaire) hoogspanningsspoel heeft veel windingen van dunne draad. De wikkelingen zijn vaak door laagjes isolerend papier van elkaar gescheiden. De laagspanningskant van de bobine wordt vanaf het contactslot (via aansluiting 15) voorzien van een gelijkspanning van +12 volt. (Bij oudere typen voertuigen 6 Volt). Door het openen van de onderbreker of contactpunten (Vlaanderen: vis platinés) in de stroomverdeler (Vlaanderen: delco ) wordt (via aansluiting 1) de gelijkstroomkring van de primaire wikkeling naar massa onderbroken waardoor er in de secundaire spoel van de bobine een hoge inductiespanning (een hoogspanning van 15.000-25.000 Volt) wordt opgewekt (aansluiting 4). Deze hoogspanning wordt via de verdeler naar de juiste bougie geleid. Deze vonkt, waardoor het brandstofmengsel in de cilinder wordt ontstoken.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 20 Oct 2013, 13:02
by Wouttt
een proma snake, wat doe da kwa prestaties?
Heb er nu een proma attack onderzitten, gaat dat iets van verschil geven?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Oct 2013, 20:17
by vario@max
de proma attack zal veel beter zijn hoor...
proma snake goed maar voor de prestaties is de snake minder goed,meer ''de looks'' en geluid uitlaat...
vraag maar es aan de mensen die de proma attack kennen,zullen zeggen PROMA ATTACK :-D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 21 Oct 2013, 20:22
by den Ives
inderdaad proma attack zeker houden, samen met leovinci naar mijn oordeel de beste uitlaat voor onze minotjes

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Oct 2013, 15:19
by tunigmath
Beste colega's!

Ik heb een vraagje.

Ik lees hier vaak een 49cc P1 of P2 of P3

MAAR voor wat staat die "P" ?

Kan iemand het mij eens uitleggen?

mvg;

Matthias

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Oct 2013, 15:52
by standreww
Het is de naam van een originele 49cc honda cilinder voor camino.
P1, P2, P3, P4
H1, H2, H3, H4

P1 is de oudste B-klasse cilinder (=45 km/h)
P4 is de jongste B-klasse cilinder

H1 is de oudste A-klasse cilinder (=25 km/u)
H4 is de jongste A-klasse cilinder

Er zijn ook replica's van.
Er is geen verschil qua snelheid tussen de H 1, 2, 3, of 4 reeks.
Ook geen verschil in snelheid tussen de P reeks.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Oct 2013, 18:20
by tunigmath
Bedankt Standreww!

Weer wat slimmer geworden :)

Kan je ergens zien op je blok met welk type je zit?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Oct 2013, 18:39
by den Ives
niet op je blok wel op je cylinder voet ;-)