Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
een carburator die stof water of modder gaat binnen-nemen, dan ga je geen lange rit rijden,
een kelk zoals op de link die je stuurt, is mooi, maar plaats die dan via een buis toch maar op een hogere plaats
ik vermoed dat je een crosser gaat maken?
een kelk zoals op de link die je stuurt, is mooi, maar plaats die dan via een buis toch maar op een hogere plaats
ik vermoed dat je een crosser gaat maken?
Accellerati Incredibus
Nicogsi,
Ja, dat is het plan met een langere achterbrug. zodat ik genoeg plaats heb voor mijn crossbanden en ze sterk genoeg is.
Dus mijn originele luchtfilter heb ik dan niet meer... tenzij dat ik deze ga namaken... maar dat zie ik niet zo zitten...
Maar een luchtfilter zoeken die dus stof en water mooi zal tegen houden zal ik niet snel vinden?
op zich kan ik het luchtfilterhuis wel namaken...
mvg
Ja, dat is het plan met een langere achterbrug. zodat ik genoeg plaats heb voor mijn crossbanden en ze sterk genoeg is.
Dus mijn originele luchtfilter heb ik dan niet meer... tenzij dat ik deze ga namaken... maar dat zie ik niet zo zitten...
Maar een luchtfilter zoeken die dus stof en water mooi zal tegen houden zal ik niet snel vinden?
mvg
Volg mijn project, 3 Camino's in 1 keer maken
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 31635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 31635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- -= Advanced Member =-
Ik kan ne proma kopen voor 60 euro, ne gloednieuwe, made by technigas.
Is da de juiste prijs voor ene

Das de standaardprijs zo wel een beetje ...Intercooler wrote:Ik kan ne proma kopen voor 60 euro, ne gloednieuwe, made by technigas.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
In de motorcross gebruiken ze van die schuimfilters. Deze filteren heel goed als je ze goed onderhoud, maar ze zijn ook niet waterdicht. Er kan wel direct geen water aan omdat ze in een luchtfilterbox zitten.tunigmath wrote:s het waar dat deze luchtfilter stof en water door laat? zoja is hier een oplossing voor? soort overhoesje. andere leden die een goede luchtfilter kennen die groten deels bestand is tegen water, modder en stof? zou me veel kunnen helpen
Waterdichte filters bestaan gewoon niet... Waterafstotend enzo, maar waterdicht, das nog net iets anders.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
Ben's crosser project :
maak een buis systeem over uw carbu, laat die buis tot op hoogte van uw zadel komen, en zet daar een open luchtfilter op
als die filter nat is zit je tot aan je kl
ten in het water
sorry voor de woordkeuze
als die filter nat is zit je tot aan je kl

sorry voor de woordkeuze

Accellerati Incredibus
Een verlengde achterbrug, met een dikke crossband erin en je originele luchtfilter-'huis' behouden is prima mogelijk, kijk maar eens in dit projectje:tunigmath wrote:Nicogsi,
mvg
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 30699.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;

Is enkel de aandrijvingskant van de achterbrug verstevigen genoeg?
Questie van wa gewicht te besparen?
-
- -= Advanced Member =-
hey, ik ben van plan een duozadel te kopen met da ijzer ding erbij van een custom, maar kan ik dan mijn achterrekje nog gebruiken of moet dat eraf om die duoseat te plaasen?
zoveel weegt een stukje ijzer niet,standreww wrote:Is enkel de aandrijvingskant van de achterbrug verstevigen genoeg?
ook als je aan de aandrijfkant versterkt en ze zet op de schuine pikkel bijvoorbeeld dan ligt je camino
gegarandeerd om (denk ik)
als je niet te extreem verstevigd valt dat allemaal goe mee.
Accellerati Incredibus
normaal is je achterrekje dan overbodig geworden,sandercamino wrote:hey, ik ben van plan een duozadel te kopen met da ijzer ding erbij van een custom, maar kan ik dan mijn achterrekje nog gebruiken of moet dat eraf om die duoseat te plaasen?
als je zo een duozadel koopt (van Gamel, echt een 2zit te koop bij bijvoorbeeld Kurt) dan
kan je onder het zadel je rekje laten staan en daarop het dubbele zadel monteren
Accellerati Incredibus
Word niet extreem verstevigd. Maar misschien toch maar gewoon de 2 kanten doen.Nicogsi wrote:zoveel weegt een stukje ijzer niet,
ook als je aan de aandrijfkant versterkt en ze zet op de schuine pikkel bijvoorbeeld dan ligt je camino
gegarandeerd om (denk ik)
als je niet te extreem verstevigd valt dat allemaal goe mee.
Beide kanten helpen mee aan de stijfheid van je achterbrug. Als je motor zoveel trekkracht geeft dat de V-snaar je achterwiel naar zich toe trekt over de linker zijde, dan wordt automatisch de rechterzijde ook 'mee-getrokken' (de naaf en rem-ankerplaat van je achterwiel zitten immers star ingeklemd en vastgebout aan beide zijden). Het zal zich misschien niet helemaal 50-50% verdelen, maar als je beide kanten een beetje verstevigd is dat het zelfde als één kant heel rigide...standreww wrote:Is enkel de aandrijvingskant van de achterbrug verstevigen genoeg?
Althans, dit is wat ik op basis van een beetje mechanica denk.

Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
Retro-Camino;
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;

inderdaad twister, zo denk ik er ook over, ik zie dat de originele achterbrug meestal kromgetrokken worden naar de kant van de mono/vario, maar door verbinding van het wiel trekt hij de andere kant ook krom
vergeet ook niet een extra las te leggen aan de kant van de motorbevestiging, zo heb ik er ook al meerdere gezien, dat die daar losgekomen zijn
toch kan het misschien wel lukken, zo zie je bij wallaroo maar aan 1 zijde dat het wiel vasthangt
vergeet ook niet een extra las te leggen aan de kant van de motorbevestiging, zo heb ik er ook al meerdere gezien, dat die daar losgekomen zijn
toch kan het misschien wel lukken, zo zie je bij wallaroo maar aan 1 zijde dat het wiel vasthangt
project RB blitz
...
Last edited by standreww on 17 Jan 2014, 19:51, edited 1 time in total.