Posted: 15 Jul 2006, 18:03
di tech is een injectie,
zoals bij auto's.
Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook
zoals bij auto's.
Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook
Tuning the best 2T bike made !
https://www.hondacaminotuning.be/forum/
https://www.hondacaminotuning.be/forum/viewtopic.php?t=14872
een scooter schakelt toch nietmarvin wrote:Is da nie dat da automatisch een kleine boost geeft tijdens schakelen ofzo?
verspilling van onverbrand mengsel heb je naar mijn mening nog weinig met de nieuwe tuning. Sterk geëvolueerde uitlaat, cilinders zijn fijn getimed enzNicholas1234 wrote:Zeer interessant topic!
Ik heb nochtans altijd geleerd en gedacht: 2-takt meer vermogen, minder rendement door de verspilling van onverbrand mengsel.
Kan iemand wat meer uitleg geven over Di-tech of me een goed boek adviseren? Heb het debat 2-takt vs. 4-takt altijd al interessant gevonden.
Alleszins knap werk Totalyboard!
edel wrote:waar halen jullie het uit dat de cilinder slecht vult?Slisse wrote:wss dachten der veel da een 2 takt dubbel zo veel pk levert asl een 4 takt met zelfde volume, en martin heeft da ier goe duidlijk gemaakt.
en theorie zou het dus wel zo zijn, da een 2 takt dubbel vermogen levert maar, door de nadelen bij 2 takt, (slechte vulling en smering) ligt et vermogen maar 1.2 -1.3 maal hoger
@martin: crossen belast de motor enorm zwaar, 2taktmotor is 1 grote brokslijtage voor de cilinder (omdat die spoel en uitlaatpoort(en) bevat).
250cc 2takt heeft veel meer vermogen dan 250cc 4takt. Waarom? 4 Takt draait opmerkelijk minder toeren en formule voor pk= toeren * koppel /10500 *0.8
Beste motor dat je kan maken is een 2takt diesel. Qua vermogen tipt er bijna niets aan het 2takt principe. Simpel, licht en hoog vermogen.
Er blijven toch spoelverliezen die een 4takt niet heeft en volgens mij gaat er bij het aanzuigen in het carter door het membraan ook wat verlorenedel wrote:verspilling van onverbrand mengsel heb je naar mijn mening nog weinig met de nieuwe tuning. Sterk geëvolueerde uitlaat, cilinders zijn fijn getimed enzNicholas1234 wrote:Zeer interessant topic!
Ik heb nochtans altijd geleerd en gedacht: 2-takt meer vermogen, minder rendement door de verspilling van onverbrand mengsel.
Kan iemand wat meer uitleg geven over Di-tech of me een goed boek adviseren? Heb het debat 2-takt vs. 4-takt altijd al interessant gevonden.
Alleszins knap werk Totalyboard!
Een injectie systeem op een scooterhornymoose wrote:di tech is een injectie,
zoals bij auto's.
Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook