Page 4 of 7

Posted: 15 Jul 2006, 18:03
by hornymoose
di tech is een injectie,
zoals bij auto's.

Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook

Posted: 15 Jul 2006, 21:44
by marvin
Is da nie dat da automatisch een kleine boost geeft tijdens schakelen ofzo?

Posted: 16 Jul 2006, 00:15
by duf
marvin wrote:Is da nie dat da automatisch een kleine boost geeft tijdens schakelen ofzo?
een scooter schakelt toch niet ;)

Posted: 16 Jul 2006, 01:24
by Peter Gedons
Een Vespa schakelt thans wel.

Posted: 16 Jul 2006, 11:02
by edel
Nicholas1234 wrote:Zeer interessant topic!

Ik heb nochtans altijd geleerd en gedacht: 2-takt meer vermogen, minder rendement door de verspilling van onverbrand mengsel.

Kan iemand wat meer uitleg geven over Di-tech of me een goed boek adviseren? Heb het debat 2-takt vs. 4-takt altijd al interessant gevonden.

Alleszins knap werk Totalyboard!
verspilling van onverbrand mengsel heb je naar mijn mening nog weinig met de nieuwe tuning. Sterk geëvolueerde uitlaat, cilinders zijn fijn getimed enz

Posted: 25 Jul 2006, 01:34
by metsinsons
gaat een 4 takt ni hoger in toeren?
edel wrote:
Slisse wrote:wss dachten der veel da een 2 takt dubbel zo veel pk levert asl een 4 takt met zelfde volume, en martin heeft da ier goe duidlijk gemaakt.

en theorie zou het dus wel zo zijn, da een 2 takt dubbel vermogen levert maar, door de nadelen bij 2 takt, (slechte vulling en smering) ligt et vermogen maar 1.2 -1.3 maal hoger
waar halen jullie het uit dat de cilinder slecht vult?

@martin: crossen belast de motor enorm zwaar, 2taktmotor is 1 grote brokslijtage voor de cilinder (omdat die spoel en uitlaatpoort(en) bevat).

250cc 2takt heeft veel meer vermogen dan 250cc 4takt. Waarom? 4 Takt draait opmerkelijk minder toeren en formule voor pk= toeren * koppel /10500 *0.8

Beste motor dat je kan maken is een 2takt diesel. Qua vermogen tipt er bijna niets aan het 2takt principe. Simpel, licht en hoog vermogen.

Posted: 25 Jul 2006, 09:19
by lonsdale_14
nee

Posted: 25 Jul 2006, 09:44
by Nicholas1234
edel wrote:
Nicholas1234 wrote:Zeer interessant topic!

Ik heb nochtans altijd geleerd en gedacht: 2-takt meer vermogen, minder rendement door de verspilling van onverbrand mengsel.

Kan iemand wat meer uitleg geven over Di-tech of me een goed boek adviseren? Heb het debat 2-takt vs. 4-takt altijd al interessant gevonden.

Alleszins knap werk Totalyboard!
verspilling van onverbrand mengsel heb je naar mijn mening nog weinig met de nieuwe tuning. Sterk geëvolueerde uitlaat, cilinders zijn fijn getimed enz
Er blijven toch spoelverliezen die een 4takt niet heeft en volgens mij gaat er bij het aanzuigen in het carter door het membraan ook wat verloren

Posted: 25 Jul 2006, 09:46
by Nicholas1234
hornymoose wrote:di tech is een injectie,
zoals bij auto's.

Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook
Een injectie systeem op een scooter :lol:
Wa kost da ni? da moet dan nog onder druk gezet worden en een soort van E.C.U in

Posted: 28 Jul 2006, 10:57
by colobot
man man man toch

rijdt toch allemaal met een tweetakt dat maakt een mooi geluid [dat fantastische deng deng deng de de deng deng] en hij riekt lekker volgens de meeste vrouwen dus succes gegarandeerd.
maar niet met een camino...

koop jezelf een kreidler, zundap of zoiets daar kan je tenminste aan sleutelen enzo...

das een B klasse maar ik rijd jullie er allemaal af zonder da ding te hebben opgevoerd of getuned

dat wou ik maar ff kwijt

toch zitten er wel leuke dingen hier op jullie site!

Posted: 28 Jul 2006, 11:26
by FlamingProma
dat is ook niet te vergelijken, en niet iedereen werkt zoals jij en heeft het geld om zo'n vette brommer te kope :lol:

Posted: 28 Jul 2006, 17:43
by Totalyboard
uitgepraat over mn werkje? :)

het is en blijft een huiswerk(dus minimum inspanning :p )

Posted: 07 Aug 2006, 02:11
by kimmo
heb al met heel wat brommers gereden en ben toch et meest tevreden over m'n camino hoor!! ik rijd rond met een proma attack zonder demper :p trekt goed maar is ondraaglijk als ik zonder helm rijd =>pijn aan de oren!!

Posted: 07 Aug 2006, 02:17
by kimmo
en viertakt brommers rijden voor de kloten. ik reed m'n maat z'n dax eraf me een vespa ciao a klasse. Trok beter op en reed even rap...

Posted: 07 Aug 2006, 12:01
by RD
2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement

zo simpel is het :wink: