Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
als ik het zo lees heb je de luch/2takt verhouding stelschroef de kop van verneukt
zodat je mengsel juist wanneer je mengsel te rijk staat te veel naft dus en niet meer wil starten
sti wrote:als ik het zo lees heb je de luch/2takt verhouding stelschroef de kop van verneukt
zodat je mengsel juist wanneer je mengsel te rijk staat te veel naft dus en niet meer wil starten
bedankt voor je reactie!!
maar kan je het mss iets duidelijker uitleggen?
en heb je er mss een foto van ter bevesteging dat het idd dat is?
merci!!
edit:
@ sti
zie net dat je van Geel bent.. ik ook!
Mss een keertje afspreken... alle hulp is welkom
op deze foto staat de vijs om het mengsel te regelen als luchtstlschroef benoemt
is het deze waarvan je de platte schroevendraaiersleuf hebt kapot gemaakt?
Je hebt helemaal geen gasnaald in een camino carburator, daarom de verwarring.. Gasnaald zit gemonteerd op een gasschuif, die in de sproeier plunjert en als je gas geeft, wordt de sproeier zo afhankelijk van de gasschuifhoogte ofwel gedeeltelijk ofwel helemaal vrijgegeven. In een standaard camino carburator heb je een vlinderschuif, een plaatje dat draait naarmate je gas geeft.. Bij geen gas staat het plaatje heel je doorgang te versperren. bij volgas draait het 90 graden zodat heel de doorgang vrij is (uitgezonder in het midden want daar staat het plaatje nog, 90 graden gedraait..
de schroefgleuf die ik verneukt heb is die van het sproeiertje binnenin de carbu.. maar ik kan hem er nog wel uitdraaien.
maar kan dit effect hebben op de werking?
ideaal dus de gasnaald zal het al zeker niet zijn
ik denk dat de vlotter niet goed afsluit.. er druppelt naft uit dus..
kan ik de goede werking van de vlotter testen voor ik de carbu terug monteer??
zijn er mss nog andere tips om de vlotter goed te monteren en te doen afsluiten ?
de schroefgleuf die ik verneukt heb is die van het sproeiertje binnenin de carbu.. maar ik kan hem er nog wel uitdraaien.
maar kan dit effect hebben op de werking?
ideaal dus de gasnaald zal het al zeker niet zijn
ik denk dat de vlotter niet goed afsluit.. er druppelt naft uit dus..
kan ik de goede werking van de vlotter testen voor ik de carbu terug monteer??
zijn er mss nog andere tips om de vlotter goed te monteren en te doen afsluiten ?
Bedankt!!!
Van die sproeier kan geen kwaad denk ik,
ikzelf heb een carb met een sproeier die je er totaal ni meer uitkrijgt omdat die volledig kapot gedraaid is maar het steekt nog altijd onder men daily mino en hij rijd goed.
iemand nog tip over hoe het vlotter huisje zeker goed in elkaar steken ??
en weet iemand of je de werking van de vlotter kan controleren voor montage van de carbu??
iemand nog tip over hoe het vlotter huisje zeker goed in elkaar steken ??
en weet iemand of je de werking van de vlotter kan controleren voor montage van de carbu??
Bedankt!
de enige manier die ik kan bedenken is de carburator op zijn kop houden zodat de vlotter afsluit en dan naft in kappen
is de naft weg na enige tijd dan sluit hij niet meer af anders wel