Page 4 of 5

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 17 Nov 2010, 23:35
by jasper wauters
maar als je perse origineel wil blijven, vind ik dat met die loctite heel mooi gevonden ;)

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 17 Nov 2010, 23:49
by oldie
Loctite 577 metaallijm (zelfs voor sanitair) het beste dat er is, iemand die een grasmachines winkel heeft heeft me dat aangeraden :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Image


http://www.bosta.nl/bosta/up1/ZcesaakHM_Loctite.pdf

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 03:53
by clio-tuning
oldie wrote:
clio-tuning wrote:Enkel opletten dat je van uw variohuis geen stalen paasei maakt... :P

@ lucifer: rondel tussen steken heeft geenz in, want dan wordt ge vario terug samen gedrukt.
Beter investeren in een overrange scootersetje en passend (laten) maken. 8)
maar ge hebt gemakkelijker een zaag in de hand dan een draaibank en voorvarios vind je genoeg aan dumpingprijzen
Das een feit dat juist is! :P
Maar indien men beter wil, is het mogelijk door dat aan te (laten) passen naar een scooter overrange setje.
Daarvan heb ik nu eens ontzettend veel spijt dat dat nooit op dat #20 Project Clio-Tuning is geraakt. :mad2:

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 07:23
by Remko
clio-tuning wrote:
oldie wrote:
clio-tuning wrote:Enkel opletten dat je van uw variohuis geen stalen paasei maakt... :P

@ lucifer: rondel tussen steken heeft geenz in, want dan wordt ge vario terug samen gedrukt.
Beter investeren in een overrange scootersetje en passend (laten) maken. 8)
maar ge hebt gemakkelijker een zaag in de hand dan een draaibank en voorvarios vind je genoeg aan dumpingprijzen
Das een feit dat juist is! :P
Maar indien men beter wil, is het mogelijk door dat aan te (laten) passen naar een scooter overrange setje.
Daarvan heb ik nu eens ontzettend veel spijt dat dat nooit op dat #20 Project Clio-Tuning is geraakt. :mad2:

Clio,

als je die rondel plaatst tussen de ramplaat en het variohuis dan druk je de vario toch niet dicht? Dus vanuit de motor gezien: variohuis, rondel, ramplaat, moer. Dan kun je die moer zo vast draaien als je wil.

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 09:31
by oldie
ik wou dat ik een draaibank had :cry2: :cry2: :cry2: :tetten: :tetten: :d :d

Op school hadde we een spelleke da was den dikste braam maken zo blauw mogelijk en zonder dat den beitel brak

da zen veel beitels gesneuveld :tetten: :tetten: :tetten: :tetten:

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 11:53
by Twister
clio-tuning wrote:
Maar indien men beter wil, is het mogelijk door dat aan te (laten) passen naar een scooter overrange setje.
Daarvan heb ik nu eens ontzettend veel spijt dat dat nooit op dat #20 Project Clio-Tuning is geraakt. :mad2:
Je bedoelt zo'n overrange setje dat ik op mijn crosser heb zitten, waar jij me mee geholpen hebt :love:

Ben nu van plan om cilinder en carburateurset ook van malossi te plaatsen :-D

Weet alleen nog niet welke uitlaat het beste bij een malossi cilinder past: een proma circuit of een leovinci?

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 12:05
by oldie
malossi en proma :kiss: schandalig goe tesamen

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 14:57
by Twister
oldie wrote:malossi en proma :kiss: schandalig goe tesamen
Heb jij die twee ook kunnen vergelijken met malossi en leovinci samen?

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 15:27
by oldie
Twister wrote:
oldie wrote:malossi en proma :kiss: schandalig goe tesamen
Heb jij die twee ook kunnen vergelijken met malossi en leovinci samen?
nee heb geen leovinci getest met deze setup wel technigas circuit,proma attack met en zonder drukvat,sito en engelse sito

maar ik ben voornamelijk voor trek vanuit stilstand en met een leo heb je altijd een dip

daarom ben ik metsinsons wreed dankbaar voor zenne truc dak erzelf nooit opgekomen zen

ik vraag me eigenlijk af waar al die rechthoekige leo dempers naartoe zijn

voor mij de mooiste leo demper

Image

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 17:45
by Sander
Ik heb er eentje liggen samen met de oudere Leovince uitlaat, wel niet in goede staat :)

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 18:58
by Lucifer
@remko: idd... zou toch veel makkelijker zijn om met rondel te werken dan met lijm :o?? en dan ligt u ramplaat ook niet "los"

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 20:32
by oldie
Lucifer wrote:@remko: idd... zou toch veel makkelijker zijn om met rondel te werken dan met lijm :o?? en dan ligt u ramplaat ook niet "los"
uwe riem spant wel alles op hé diene loctite dient enkel tegen het losdraaien van de moer als uw riem ni spant tegen uw vario blijfde staan en uw riemeke draait zot :lol: :lol:

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 20:40
by Remko
IK heb meer vertrouwen in een rondel en een al dan niet juist aanhaalmoment dan loctite....bovendien kan ik dan die moer nog loskrijgen. Stond er laatst geen vraag van iemand hoe hij loctite los moest krijgen :lol:

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 20:45
by oldie
Remko wrote:IK heb meer vertrouwen in een rondel en een al dan niet juist aanhaalmoment dan loctite....bovendien kan ik dan die moer nog loskrijgen. Stond er laatst geen vraag van iemand hoe hij loctite los moest krijgen :lol:
ja kem ze der moeten afhalen om mijn gewichten terug te verhogen en het ging vanzelf gewoon de werkbank in en ne goeie ruk met den engelse sleutel en twas terug los ik zen gerust met menne lijm loctite forever :love: :love:

Re: camino-sprinter clio-tuning

Posted: 18 Nov 2010, 21:03
by Lucifer
ik ga rondel laten draaien.. hoeveel mm breedte is dat ongeveer??(hoeveel mm zet je de moer los)