Page 318 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 May 2014, 18:28
by camino-tuner
ben nu bezig met men camino uit elkaar te hale en nieuwe krukaslagers,keeringen en pakkingen te steke. zou een andere krukas iets doen met de prestatie's vb green crank of dergelijke? is 65cc met proma
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 May 2014, 18:39
by den Ives
Greenkrank is iets lichter en zal dus iets hoogtoeriger zijn dan bv mokix is wat zwaarder (vollere wangen) en zal je wat meer koppel bezorgen maar verwacht er nu ook geen mega verschillen van he
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 May 2014, 20:24
by camino-tuner
heeft kurt camps deze ligge? en wat is de ongeveer de prijs ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 May 2014, 22:15
by den Ives
Ik denk wel dat kurt ze beiden heeft of kan bestellen. De prijs zal rond de 80 euro zitten
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 May 2014, 22:44
by camino-tuner
oke merci

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 07 May 2014, 18:41
by wil
kend iemand deze cilinder
sta nergens honda op
wel p-1 HM 197
en andere kant 49c

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 07 May 2014, 19:14
by Nicogsi
een namaakversie van een originele
er mag waarschijnlijk geen honda opstaan.
ik heb ook zoiets
is een P3 staat erop en 49cc staat er ook op
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 08 May 2014, 21:21
by camino-tuner
heb zo pas blokske gereviseerd nieuw lagers, keerringen, pakkingen en nieuwe mokkix krukas en voor te proberen koppeling met straffe trekveerkes. voor ik dit gedaan heb trok hij uit stilstand redelijk traag op maar vanaf 20km/u trok vlotjes door. nu erna en met strakkere trekveerkes trekt hij goed vanuit stilstand maar heeft enorme dip op 25 km/u ?? hoe zou dit komen

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 10 May 2014, 08:36
by Nicogsi
dat komt door de opstelling:
met de trekveerkes gaat je koppeling later aangrijpen en vertrekt je motor met meer kracht
vanuit stilstand, maar daarna gaat je vermogen even zakken en krijg je die dip, eens daarover
trekt je brommer weer op in de mate de cylinder het toelaat.
om dat allemaal in één lijn te krijgen heb je flink wat testwerk:
de juiste trekveertjes
vario en variogewichtjes
de keuze van de cylinder
enz..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 10 May 2014, 18:30
by YorenSmets
Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden

Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito
Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 10 May 2014, 19:10
by wil
YorenSmets wrote:Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden

Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito
Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.
steek eens een nieuwe bougie
kan zijn dat u oude wel vonk
maar tocht stuk is

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 10 May 2014, 21:00
by YorenSmets
wil wrote:YorenSmets wrote:Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden

Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito
Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.
steek eens een nieuwe bougie
kan zijn dat u oude wel vonk
maar tocht stuk is

Ok bedankt,
Heb de boegie van men goeie camino genomen,
Maar weer hetzelfde kan het aan de boegiekabel liggen
Want Die trekt op ni veel meer .
Grt
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 10 May 2014, 21:20
by wil
YorenSmets wrote:wil wrote:YorenSmets wrote:Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden

Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito
Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.
steek eens een nieuwe bougie
kan zijn dat u oude wel vonk
maar tocht stuk is

Ok bedankt,
Heb de boegie van men goeie camino genomen,
Maar weer hetzelfde kan het aan de boegiekabel liggen
Want Die trekt op ni veel meer .
Grt
knip er anders eens een stukje vanaf
als die lang genoeg is teminsten
en draaid dan u bougie kop er weer goed op

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 10 May 2014, 21:40
by Nicogsi
als je vooraan in uw bougiegat beetje naft doet, als hij dan even draait krijgt de cylinder geen benzine
dan kan het de carburator zijn schuld zijn,
maar het kan ook dat de segmenten versleten zijn en deze geen benzine aanzuigen.
goede compressie = het zeer moeilijk met de hand kunnen ronddraaien van het vliegwiel
succes
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 May 2014, 20:17
by camino-tuner
Nicogsi wrote:dat komt door de opstelling:
met de trekveerkes gaat je koppeling later aangrijpen en vertrekt je motor met meer kracht
vanuit stilstand, maar daarna gaat je vermogen even zakken en krijg je die dip, eens daarover
trekt je brommer weer op in de mate de cylinder het toelaat.
om dat allemaal in één lijn te krijgen heb je flink wat testwerk:
de juiste trekveertjes
vario en variogewichtjes
de keuze van de cylinder
enz..
heb het probleem gevonden ! enkele van de gewichtjes zaten er gedraaid in waardoor de riem vooraan van boven lag . heb ze tegoei gestoke en de dip is bena weg en trekt goed op nu
