Page 35 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Aug 2010, 22:52
by Lucifer
hmm joa,
oldie maakt zijn koppelingstrekker zo:

je pakt een bus en last er langs beide kant een M24 moer aan.
je draaid dit geheel op u koppeling, en dan met een M24 bout in u geheel te draaien trek je dat eraf, als je snapt wat ik bedoel ;)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Aug 2010, 22:56
by MeXe
Lucifer wrote:hmm joa,
oldie maakt zijn koppelingstrekker zo:

je pakt een bus en last er langs beide kant een M24 moer aan.
je draaid dit geheel op u koppeling, en dan met een M24 bout in u geheel te draaien trek je dat eraf, als je snapt wat ik bedoel ;)
waarom aan 2kanten?? 1kant is toch ook goed

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Aug 2010, 22:59
by oldie
clio-tuning wrote:
oldie wrote:kan je een grondplaat uitmeten of ze nog goed is want ik heb er hier nog 2 liggen maar weet niet of ze werken ?
Wat bedoel je met grondplaat?
de grote plaat met de drie spoelen gemonteerd
kun je de spoelen uitmeten om te zien of ze versleten is, zodat ik weet da ze voo den bak zen ofni


De hoogspannigsbobijn heb ik uitgemeten
Een nieuwe ori honda hoogspanningsbobijn heeft 12,5 KOhm
Een namaak heeft slechts 5,5 KOhm waarschijnlijk de reden waarom een mino slecht draait hierop


Ps.: als er een 2 in een cilinder staat is het dan altijd een zeta
De cilinder is zwart in aluminium,piston 1 segment zonder poort,46mm in nog zo goed als in nieuwstaat.
Heeft parmakit ook die 2 staan ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Aug 2010, 23:01
by Lucifer
MeXe wrote:
Lucifer wrote:hmm joa,
oldie maakt zijn koppelingstrekker zo:

je pakt een bus en last er langs beide kant een M24 moer aan.
je draaid dit geheel op u koppeling, en dan met een M24 bout in u geheel te draaien trek je dat eraf, als je snapt wat ik bedoel ;)
waarom aan 2kanten?? 1kant is toch ook goed
1kant om hem erop te zetten, andere kant om hem er af te trekken adhv die bout

ik ben fout denk ik. 1 kant moet m24 zijn de andere weet ik niet..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 16 Aug 2010, 23:10
by oldie
Lucifer wrote:
MeXe wrote:
Lucifer wrote:hmm joa,
oldie maakt zijn koppelingstrekker zo:

je pakt een bus en last er langs beide kant een M24 moer aan.
je draaid dit geheel op u koppeling, en dan met een M24 bout in u geheel te draaien trek je dat eraf, als je snapt wat ik bedoel ;)
waarom aan 2kanten?? 1kant is toch ook goed
1kant om hem erop te zetten, andere kant om hem er af te trekken adhv die bout

ik ben fout denk ik. 1 kant moet m24 zijn de andere weet ik niet..
de eerste moer moet je op de koppeling draaien en de andere moet moet je de bout indraaien .

een kant moet M24 zijn voor op de koppeling te draaien de andere mag dunner zijn zolang ge de moer ma schoon erop kunt lassen de bout moet schoon op de krukas passen eventueel op het punt van de bout een stukske catchou plakken
Image

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 11:03
by oldie
Wat is het beste als voorbereiding voor het spuiten van de onderdelen (kader,tank,spatborden,fourche,achterrek)

schuren of zandstralen ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 11:12
by Remko
Ligt eraan hoe de ondergrond is. Je kunt de oude lak ook gebruiken als "grondlak" als je die opschuurt. Als je straalt moet je eerst weer een grondlak toepassen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 11:15
by oldie
Remko wrote:Ligt eraan hoe de ondergrond is. Je kunt de oude lak ook gebruiken als "grondlak" als je die opschuurt. Als je straalt moet je eerst weer een grondlak toepassen.
dat er opnieuw grondlak op moet zit ik niet mee het is voor de mooiste afwerking achteraf het voorbereidend werk ga ik zelf proberen te doen zodat een carrosier alleen moet spuiten

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 11:48
by jasper wauters
ik heb dat ook zo gedaan ;)
eerst alles af (met een staalborstel op ee nslijpschijf, dan gaat dat goed vooruit.)
dan grondlaag, fijn opschuren, en dan naar de spuiter.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 11:52
by oldie
jasper wauters wrote:ik heb dat ook zo gedaan ;)
eerst alles af (met een staalborstel op ee nslijpschijf, dan gaat dat goed vooruit.)
dan grondlaag, fijn opschuren, en dan naar de spuiter.
maar wat is nu het gemakkellijkste voor de spuiter op een gezandstraalde of een geschuurde ondergrond spuiten
ik heb willen opmerken dat na het zandstralen van een onderdeel het oppervlak ruw blijft
Mogen de remhouders buitenkant gestraald worden?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 12:14
by oldie
Aangezien ik de juiste kleurcode niet kan vinden om na te maken ga ik ze in't muizegrijs van een kadett zetten.

Image

Dit is een gemakkelijke kleur om fouten te verbergen :-D :-D
En plastic zal zwart worden.
Eerst een fotoshoppen om te zien wat de beste combinaties geeft.

Heeft iemand een foto van gietwielen in alu kleur?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 15:59
by oldie
PinOCamIno wrote:
oldie wrote:Ik heb weer iets merkwaardigs voor

Mijn rood minoke (clio's revisiewerk) start niet koud met choke.
Zonder choke pakt hij na 15m en heeft dan toch een 40 a 50 meter nodig om erdoor te komen tevens maakt hij na de start op ralenti een metaal geklingel niet koppelinglawaai tot hij erdoor is.
Daarna rijd ie perfect en start op 5cm geen lawaai aan motor meer en motor draait zalig
Geklingel? klinkt als zuigerveer!??!

wat voor een lawaai een segment maakt weet ik niet
Zou het dat kunnen zijn na 50 meter is het voorbij dat lawaai en draait ie super (gedurende die periode mischien te weinig onderdruk => te weinig aanzuiglucht) :idea: 8)

De cilinder had 800km als ik hem overgebouwd heb naar de nieuwe revisie motor
mischien heeft het segment bij de vorige montage een andere slijtageslag gehad en heeft ie nu drukverlies bij start.

Zou het kwaad kunnen om ermee te blijven rijden of kan ik ze dan beter vervangen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 19:53
by MeXe
hallo, ik zou graag een gekleurde cilinderkop hebben :$

mag ik dat spuiten als ik hittebestendige lak gebruiK?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 20:15
by clio-tuning
MeXe wrote:hallo, ik zou graag een gekleurde cilinderkop hebben :$

mag ik dat spuiten als ik hittebestendige lak gebruiK?
Spuiten met hittebestendige verf. :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 22:50
by PinOCamIno
wat voor een lawaai een segment maakt weet ik niet
Zou het dat kunnen zijn na 50 meter is het voorbij dat lawaai en draait ie super (gedurende die periode mischien te weinig onderdruk => te weinig aanzuiglucht) :idea: 8)

De cilinder had 800km als ik hem overgebouwd heb naar de nieuwe revisie motor
mischien heeft het segment bij de vorige montage een andere slijtageslag gehad en heeft ie nu drukverlies bij start.

Zou het kwaad kunnen om ermee te blijven rijden of kan ik ze dan beter vervangen.[/quote]

Motor kan na 50 meter wel al iets warm zijn en dan zou t kunnen dat de veren warm genoeg om geen geluid meer te maken en iets uitgezet zijn waardoor deze dan toch de compressie geven die je dan dus hebt.
Maar goed; zekere voor t onzekere; neem le cilinder er s af en kijk of je iets vreemds ziet aan je zuider, cilinder of zuigerveren. Mits je dat nog niet gedaan hebt.... :wink: