Ik zit nog met die getunde cilinder die heeft lichte krasjes en ik dacht 46.8mm moet te doen zijn maar hoe zit het met de koeling want daar is al veel metaal af.
Moderator: -Camino Crew-
ik zie toch liever zo ne proper gehoonde cilinder dan ene met van die vegen van ne cm breed als ik hem plaatskillingsnake wrote:mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?
Koeling moet normaal wel goed zitten. Mss beetje extra olie gebruiken.. Het dunnere metaal warmt sneller op maar koelt ook sneller af, weet niet of het net nadelig of dan wel voordelig is van een dunnere wand te hebben..
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hechtoldie wrote:ik zie toch liever zo ne proper gehoonde cilinder dan ene met van die vegen van ne cm breed als ik hem plaatskillingsnake wrote:mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?
Koeling moet normaal wel goed zitten. Mss beetje extra olie gebruiken.. Het dunnere metaal warmt sneller op maar koelt ook sneller af, weet niet of het net nadelig of dan wel voordelig is van een dunnere wand te hebben..
Dat is eerder voor een 4-takt motor denk ik...MeXe wrote:
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hecht
verbeter mij indien fout.
klopt, maar dit zijn geen gebruiksstrepen, maar hoonstrepen dat je 'zou' moeten zien.MeXe wrote:
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hecht
verbeter mij indien fout.
Eerlijk gezegd kan ik weinig streepjes zien,ik zou het lekker zo laten.oldie wrote:ziehier mijn streepkes