Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

Is er al iemand zo zot geweest om een malossi tot 46.8mm te boren :tetten: :tetten: nu is hij reeds 46.0mm geboord

Ik zit nog met die getunde cilinder die heeft lichte krasjes en ik dacht 46.8mm moet te doen zijn maar hoe zit het met de koeling want daar is al veel metaal af.
tleven kan soms zo mooi zijn
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?

Koeling moet normaal wel goed zitten. Mss beetje extra olie gebruiken.. Het dunnere metaal warmt sneller op maar koelt ook sneller af, weet niet of het net nadelig of dan wel voordelig is van een dunnere wand te hebben..
Trasforma il meglio in 'massimo'
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

killingsnake wrote:mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?

Koeling moet normaal wel goed zitten. Mss beetje extra olie gebruiken.. Het dunnere metaal warmt sneller op maar koelt ook sneller af, weet niet of het net nadelig of dan wel voordelig is van een dunnere wand te hebben..
ik zie toch liever zo ne proper gehoonde cilinder dan ene met van die vegen van ne cm breed als ik hem plaats
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by PinOCamIno »

@ oldie

daar heb je je probleem al te pakken lijkt mij!?
vegen van een centimeter zijn al aan de hoge kant niet erg verder, maar als die in de breedte van je cilinder ook nog met je nagel te voelen zijn, zou ik er niet meer teveel mee rijden. Plus; dat verklaard ook je gekinkel nu :?

p.s. van dat boren kan ik je niet beantwoorden, sorry jongen :(
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by d-HuNtEd_1 »

je kan het proberen maar ik raad het niet aan.
je hemd gaat heel dun worden en waarschijnlijk een keer afbreken op snelheid.
het is niet de eerste keer dat ik hoor dat het hemd van een geboorde cillinder in de carter vliegt en vanbinnen alles kapot maakt.
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

@ PinOCamIno het is niet die getunde malossi die gemonteerd staat

@ d-HuNtEd_1 ik heb nu 3 rijdende nieuwe blokske so :lol: :lol: :lol: let the test begin

1 blokske mer replica dmp,nieuwe athena en 65kop
1 blokske met ori honda krukas,perfecte(cilinderwand) zeta met nieuwe piston en segmenten
1 clio's revisie blokske met krukas? en malossi cil die niet 100% is
Is het normaal dat een zeta zuigerpen vol is en niet hol(om het lichte gewicht van de alu zuiger te compenseren?)

Met clio's revisie blokske zit ik helemaal niet in om hem kapot te rijden omdat er een ophangingspunt is afgebroken(zo gekocht) om het chrome onstekingsdeksel te monteren dus word ie toch afgedankt als reserve/testblok.

Omdat er waarschijnlijk toch een probleem is met die ori malossi (segmenten) vroeg ik me gewoon af of het niet eens beter is om mijn tuningswerk te testen maar dan moet ik hem terug laten boren boren want heb een warmloper gehad en nu zitten er zo van die dikke vegen in geen diepe krassen maar lichte brede vegen.
MeXe
Verbannen
Verbannen

Post by MeXe »

oldie wrote:
killingsnake wrote:mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?

ik zie toch liever zo ne proper gehoonde cilinder dan ene met van die vegen van ne cm breed als ik hem plaats
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hecht

verbeter mij indien fout.
Image
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

als ik straks thuis zen trek ik ne foto en gade zien wat dak wil zeggen ik heb met die cilinder ne warmloper gehad en er zit groeven niet eerder strepen van 1cm breed in
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by Sander »

MeXe wrote:
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hecht

Dat is eerder voor een 4-takt motor denk ik...
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

ziehier mijn streepkes

Image
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by killingsnake »

MeXe wrote:

klopt, maar dit zijn geen gebruiksstrepen, maar hoonstrepen dat je 'zou' moeten zien.

Diepe hoonstrepen: ze zien er dieper uit door de flits waarschijnlijker, maar zo zien hoonstrepen eruit, maken uiteindelijk allemaal kleine ruitjes.
Image
Trasforma il meglio in 'massimo'
MeXe
Verbannen
Verbannen

Post by MeXe »

idd, dit is zodat de olie kan hechten
Image
Richardl
-= Member =-
-= Member =-

Post by Richardl »

oldie wrote:ziehier mijn streepkes

Image
Eerlijk gezegd kan ik weinig streepjes zien,ik zou het lekker zo laten.
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

idd, die rijd je er zo uit..
en trouwens je kan ze nog altijd weghonen.
maar ik zou er gewoon mee rijden.
je wilt mijn strepen niet zien die ik al geveegd heb :lol:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by d-HuNtEd_1 »

gewoon rijden dit is perfect normaal
vertrouw je het toch niet mag je de cillinder altijd naar mij opsturen :p :p
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
Post Reply