Page 36 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 23:16
by oldie
Is er al iemand zo zot geweest om een malossi tot 46.8mm te boren :tetten: :tetten: nu is hij reeds 46.0mm geboord

Ik zit nog met die getunde cilinder die heeft lichte krasjes en ik dacht 46.8mm moet te doen zijn maar hoe zit het met de koeling want daar is al veel metaal af.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 23:55
by killingsnake
mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?

Koeling moet normaal wel goed zitten. Mss beetje extra olie gebruiken.. Het dunnere metaal warmt sneller op maar koelt ook sneller af, weet niet of het net nadelig of dan wel voordelig is van een dunnere wand te hebben..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 17 Aug 2010, 23:58
by oldie
killingsnake wrote:mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?

Koeling moet normaal wel goed zitten. Mss beetje extra olie gebruiken.. Het dunnere metaal warmt sneller op maar koelt ook sneller af, weet niet of het net nadelig of dan wel voordelig is van een dunnere wand te hebben..
ik zie toch liever zo ne proper gehoonde cilinder dan ene met van die vegen van ne cm breed als ik hem plaats

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 00:32
by PinOCamIno
@ oldie

daar heb je je probleem al te pakken lijkt mij!?
vegen van een centimeter zijn al aan de hoge kant niet erg verder, maar als die in de breedte van je cilinder ook nog met je nagel te voelen zijn, zou ik er niet meer teveel mee rijden. Plus; dat verklaard ook je gekinkel nu :?

p.s. van dat boren kan ik je niet beantwoorden, sorry jongen :(

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 02:21
by d-HuNtEd_1
je kan het proberen maar ik raad het niet aan.
je hemd gaat heel dun worden en waarschijnlijk een keer afbreken op snelheid.
het is niet de eerste keer dat ik hoor dat het hemd van een geboorde cillinder in de carter vliegt en vanbinnen alles kapot maakt.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 07:54
by oldie
@ PinOCamIno het is niet die getunde malossi die gemonteerd staat

@ d-HuNtEd_1 ik heb nu 3 rijdende nieuwe blokske so :lol: :lol: :lol: let the test begin

1 blokske mer replica dmp,nieuwe athena en 65kop
1 blokske met ori honda krukas,perfecte(cilinderwand) zeta met nieuwe piston en segmenten
1 clio's revisie blokske met krukas? en malossi cil die niet 100% is
Is het normaal dat een zeta zuigerpen vol is en niet hol(om het lichte gewicht van de alu zuiger te compenseren?)

Met clio's revisie blokske zit ik helemaal niet in om hem kapot te rijden omdat er een ophangingspunt is afgebroken(zo gekocht) om het chrome onstekingsdeksel te monteren dus word ie toch afgedankt als reserve/testblok.

Omdat er waarschijnlijk toch een probleem is met die ori malossi (segmenten) vroeg ik me gewoon af of het niet eens beter is om mijn tuningswerk te testen maar dan moet ik hem terug laten boren boren want heb een warmloper gehad en nu zitten er zo van die dikke vegen in geen diepe krassen maar lichte brede vegen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 15:05
by MeXe
oldie wrote:
killingsnake wrote:mja, wat zijn lichtje krasjes? Als ze niet diep zijn, zou je nog kunnen opteren ermee te rijden?

Koeling moet normaal wel goed zitten. Mss beetje extra olie gebruiken.. Het dunnere metaal warmt sneller op maar koelt ook sneller af, weet niet of het net nadelig of dan wel voordelig is van een dunnere wand te hebben..
ik zie toch liever zo ne proper gehoonde cilinder dan ene met van die vegen van ne cm breed als ik hem plaats
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hecht


verbeter mij indien fout.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 15:31
by oldie
als ik straks thuis zen trek ik ne foto en gade zien wat dak wil zeggen ik heb met die cilinder ne warmloper gehad en er zit groeven niet eerder strepen van 1cm breed in

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 17:30
by Sander
MeXe wrote:
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hecht


verbeter mij indien fout.
Dat is eerder voor een 4-takt motor denk ik...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 19:51
by oldie
ziehier mijn streepkes

Image

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 20:06
by killingsnake
MeXe wrote:
ik heb toch altijd gehoord dat je strepen moet zien in je cilinder, niet dat het spiegelglad is, zodat de olie zicht in de groefjes hecht


verbeter mij indien fout.
klopt, maar dit zijn geen gebruiksstrepen, maar hoonstrepen dat je 'zou' moeten zien.

Diepe hoonstrepen: ze zien er dieper uit door de flits waarschijnlijker, maar zo zien hoonstrepen eruit, maken uiteindelijk allemaal kleine ruitjes.
Image

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 21:00
by MeXe
idd, dit is zodat de olie kan hechten

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 22:38
by Richardl
oldie wrote:ziehier mijn streepkes

Image
Eerlijk gezegd kan ik weinig streepjes zien,ik zou het lekker zo laten.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 18 Aug 2010, 23:47
by metsinsons
idd, die rijd je er zo uit..
en trouwens je kan ze nog altijd weghonen.
maar ik zou er gewoon mee rijden.
je wilt mijn strepen niet zien die ik al geveegd heb :lol:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 19 Aug 2010, 01:45
by d-HuNtEd_1
gewoon rijden dit is perfect normaal
vertrouw je het toch niet mag je de cillinder altijd naar mij opsturen :p :p