Page 38 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 13:31
by oldie
mag ik alle onderdelen van een remhouder demonteren en zandstralen om er als nieuw uit te zien
Mag ik het variohuis stralen (wss niet in de gaten waar de keeringen inzitten)
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 13:49
by Twister
oldie wrote:Ken je toevallig de diktes die beschikbaar zijn zou bvb.: 1 van 3mm bestaan en zouden deze heelblijven ik heb ergens gelezen dat pizza dozen ook uiterst geschikt zijn ik kan vanavond altijd een pizza hutke doen

Papieren pakkingen zijn in ieder geval makkelijk verkrijgbaar in 0,25 en 0,5 mm dikte. Die laatste dikte (0,5mm) is al best dik. Als je zeker weet dat je athena cilinder zelf niet is bijgewerkt aan de carterzijde (niets afgedraaid) dan zou ik max 0,5mm voetpakking gebruiken en verder een set aluminium koppakkingen (liefst in verschillende diktes) kopen en extra koppakkingen steken. Op deze wijze blijven je timingen goed. (Athena heeft niet voor niets een cilinder specifiek voor Camino gemaakt. De standaard timingen lijken me goed.)
Setje pakkingen, bel even met
http://www.scooterenminibikeshop.nl.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 14:07
by oldie
Twister wrote:Athena heeft niet voor niets een cilinder specifiek voor Camino gemaakt
Dat denk ik ook en zoals ik al zei met mijn ori krukas had ik 2 x 1 ori pakking nodig en alles ging goed maar toen ik die replica krukas zette kwam ze tegen de kop ik blijf er bij dat ik denk dat de drijfstang of iets verder uit het center van de krukas is geplaatst of iets langer is het gaat hier over 2 a 3mm.
Daarom denk ik ook dat het beste is om 1 koppaking te houdenzoals met de ori krukas en de rest onderaan bij te steken dat de cilinder ook verder komt terug gelijk met de drijfstang
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 15:04
by Twister
oldie wrote:Twister wrote:Athena heeft niet voor niets een cilinder specifiek voor Camino gemaakt
Dat denk ik ook en zoals ik al zei met mijn ori krukas had ik 2 x 1 ori pakking nodig en alles ging goed maar toen ik die replica krukas zette kwam ze tegen de kop ik blijf er bij dat ik denk dat de drijfstang of iets verder uit het center van de krukas is geplaatst of iets langer is het gaat hier over 2 a 3mm.
Daarom denk ik ook dat het beste is om 1 koppaking te houdenzoals met de ori krukas en de rest onderaan bij te steken dat de cilinder ook verder komt terug gelijk met de drijfstang
Ik sliep half denk ik toen ik het las
Je hebt gelijk: als de drijfstang inderdaad 3 milimeter langer is, dan is het verstandig om voetpakkingen te gebruiken. Maar 3 milimeter ophogen met pakkingpapier lijkt me niet verstandig: ben bang dat zo'n dik pak papier snel kapot gaat... Ik heb volgens mij weleens ergens een 2 milimeter dik aluminium ophoging gezien voor bij de voetpakking (+ aan beide zijden een voetpakking plaatsen).
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 15:13
by oldie
Ik heb bij mij 2 x 0.7 gestoken als voetpakkingen 2 x koppakking om ook lekken te vermijden door teveel pakkingen
ik zal de cilinder goed in't oog houden op lekken
ik weet niet wat een athena op een gereviseerde motor moet presteren maar als ik er mee rijd ben ik best tevreden van de prestaties
Mijn gefreesde malossi gaat wel beter dan de ori athena
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 15:46
by oldie
oldie wrote:mag ik alle onderdelen van een remhouder demonteren en zandstralen om er als nieuw uit te zien
Mag ik het variohuis stralen (wss niet in de gaten waar de keeringen inzitten)
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 16:07
by Twister
oldie wrote:oldie wrote:mag ik alle onderdelen van een remhouder demonteren en zandstralen om er als nieuw uit te zien
Mag ik het variohuis stralen (wss niet in de gaten waar de keeringen inzitten)
Wat bedoel je met remhouder?
Variohuis (buitenzijde carter) kan je best stralen. Maar zoals je zelf al vermoedt: daar waar pakkingen, keerringen lagers etc moet komen: niet meestralen. Overigens zou ik met zandstralen ook oppassen van aluminium onderdelen, zoals carters. Glasparelen geeft een beter resultaat met weinig risico...
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 16:19
by oldie
Twister wrote:oldie wrote:oldie wrote:mag ik alle onderdelen van een remhouder demonteren en zandstralen om er als nieuw uit te zien
Mag ik het variohuis stralen (wss niet in de gaten waar de keeringen inzitten)
Wat bedoel je met remhouder?
Variohuis (buitenzijde carter) kan je best stralen. Maar zoals je zelf al vermoedt: daar waar pakkingen, keerringen lagers etc moet komen: niet meestralen. Overigens zou ik met zandstralen ook oppassen van aluminium onderdelen, zoals carters. Glasparelen geeft een beter resultaat met weinig risico...
met de remhouder wil ik zeggen de klok waar je de remsegmenten op monteert en de hefboom waar de kabelopkomt met veer,...
Alles eigenlijk buiten de remsegmenten zelf
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 17:31
by killingsnake
Die gefreesde malossi, die waar wij aan gewerkt hebben? Zat die nu niet onder de krassen?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 18:00
by killingsnake
Heb onlangs gezegt dat de waarde van de zuigerslotvering waarbij ze mogen vervangen worden 0,3 mm is, maar stond ook bij dat dit een vermoeden was, wil ik nu rechtzetten, heb het kunnen opzoeken:
P37 haynes manual:
Piston ring gap: 0,15 - 0,3 (nog een redelijk goede waarde maar mag vervangen worden)
Service limit: de absolute max. Verderrijden is normaal niet schadelijk (alhoewel vermoeingsverschijnselen zouden kunnen optreden), maar je gaat echt vooruitgang merken wanneer je nieuwe segmenten steekt, als de cilinder niet versleten is.
ook met nieuwe zuigerveren kun je zuigerslotspeling hebben! Je cilinder slijt ook natuurlijk.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 21:43
by oldie
killingsnake wrote:Die gefreesde malossi, die waar wij aan gewerkt hebben? Zat die nu niet onder de krassen?
krassen niet zo dikke vegen van ne cm breed
a ge met uwe nagel der overging bleefde ni haken
ge hebt de foto gezien ik geef toe dat het niet de best getrokken foto
was de donkere sporen op de wand vooral voorbij de rechtse poort
hij heeft er allesinds gene bal last van
zelfs diene polini piston herbruikt gewoon met nen 800 over de kras geweest terug een babyvelleke
ik heb wel nieuwe polini segmenten gezet
Als menne ori malossi der af was besloten om toch nog eens te testen kem mijn segmenten voor een goed prijske gehad bij onze goede vriend "caminoexpert"

.
Kzen zelfs vergeten te vragen ofdat tem geen 45.5 segment heeft liggen.
Het enige wat ik mij afvraag of ik die segmenten beter al niet eens op 500km nakijk want ik heb schrik dat ze snel gaan beginnen happen in de uitlaatpoort als er speling opkomt want we hebben er toch een grote uitlaatpoort van gemaakt hé snakie ik zen wel trots op ons werk spijtig da ge nooit diene tunnel afgewerkt gezien hebt twas just nen chromen

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 21:46
by CaminoTime
Is het noodzakelijk nieuwe bouten te gebruiken als je een nieuwe cilinder steekt?
Heb eens iets gelezen over rek op cilinderbouten...
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Aug 2010, 21:48
by oldie
CaminoTime wrote:Is het noodzakelijk nieuwe bouten te gebruiken als je een nieuwe cilinder steekt?
Heb eens iets gelezen over rek op cilinderbouten...
noodzakelijk niet wel zeer aan te raden
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 27 Aug 2010, 16:05
by Lucifer
mag da ook mee gewone bouten want de orinele hebben een rondel aan de bout zelf he?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 27 Aug 2010, 16:39
by oldie
tuurlijk ma haal uw bouten bij ne boutenboer en ni bij brico