Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
ma die zetten u zo af voor tgeen dat maar is...
kging eens 4 M10X1,25 moeren en 4 M14 dopmoren halen en was 4,5 euro kwijt :s
kging eens 4 M10X1,25 moeren en 4 M14 dopmoren halen en was 4,5 euro kwijt :s
Re: kleine vraagjes topic
Ken je geen zaak waar je ze aan het gewicht kunt kopen zoals waar ik ga bij borifa (groothandel die ook particulieren bedient) in willebroek daar ben je soms goedkoper af dan bij brico alles betaal je aan het gewicht niet per stuk handig vooral voor RVS boutenLucifer wrote:ma die zetten u zo af voor tgeen dat maar is...
kging eens 4 M10X1,25 moeren en 4 M14 dopmoren halen en was 4,5 euro kwijt :s
tleven kan soms zo mooi zijn
Re: kleine vraagjes topic
RVS?
welke bouten zijn nu het sterktst en roesten/breken niet??
kzou sterkere nemen voor de motor, veringen, wielen, "de belangerijke punten"
ik heb nu allemaal "zwakke" bouten liggen, draaide 1 in mijn blok en zonder veel macht te zetten brak hij al... hij was nog niet eens half aangespannen
welke bouten zijn nu het sterktst en roesten/breken niet??
kzou sterkere nemen voor de motor, veringen, wielen, "de belangerijke punten"
ik heb nu allemaal "zwakke" bouten liggen, draaide 1 in mijn blok en zonder veel macht te zetten brak hij al... hij was nog niet eens half aangespannen
Re: kleine vraagjes topic
RVS kan niet roesten ik denk dat het sterker is maar ik ga der men kop niet op verweddenLucifer wrote:RVS?
welke bouten zijn nu het sterktst en roesten/breken niet??
kzou sterkere nemen voor de motor, veringen, wielen, "de belangerijke punten"
ik heb nu allemaal "zwakke" bouten liggen, draaide 1 in mijn blok en zonder veel macht te zetten brak hij al... hij was nog niet eens half aangespannen

tleven kan soms zo mooi zijn
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
RVS= roestvrij staal, inox, en inox kan wel degelijk roesten. Enkel is het ettelijke keren meer bestand tegen gewone omstandigheden dan gewoon staal.
inoxen schroeven zijn pakken steviger (gelegeerd staal), maar is ook een pak duurder. Als je een pak van 30 M6 bouten koopt, verzinkt, heb je voor hetzelfde geld nog geen pak van 6 inoxen exemplaren..
inoxen schroeven zijn pakken steviger (gelegeerd staal), maar is ook een pak duurder. Als je een pak van 30 M6 bouten koopt, verzinkt, heb je voor hetzelfde geld nog geen pak van 6 inoxen exemplaren..
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: kleine vraagjes topic
wel bij rekbouten moet je dat doen
de bouten in je camino zijn gewone, als je deze nooit te ver hebt aangespannen zijn die nog steeds goed
de bouten in je camino zijn gewone, als je deze nooit te ver hebt aangespannen zijn die nog steeds goed

Re: kleine vraagjes topic
Ik heb gewone bouten van de doe-het-zelf-zaak in de buurt, en als je die met het juiste moment vastzet zullen die niet breken ofzo...
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
ik heb alleen inox bouten, en nog geen problemen gehad, en ja, ik heb me blauw betaald 
maar ik heb ook geen problemen met de originele bouten

maar ik heb ook geen problemen met de originele bouten

Re: kleine vraagjes topic
rekbouten worden best vervangen omdat :
een rekbout word zo aangespannen dat ze net gaat rekken, er is een bepaalde zone van x kracht tot ... kracht waarin die rekt voor dat ze permanent vervormt
rekbouten worden gebruikt bij cilinders en motoren die veel uitzetting hebben zoals alu
een gewone bout spant in het begin niet hard genoeg, als de alu uitzet gaat die de bouten opspannnen
wat dus wil zeggen dat je een pak verlies hebt omdat niet alles goed spant en afdicht
moest je een gewone bout bij koude motor hard aanspannen zou de bout door de alu cil over zen limiet worden gerokken
en daarom een bout die meerekt
een rekbout spant direct al bij een koude motor en rekt dan mee uit als de cil en kop enzo voort uitzet
dus daar heb je altijd de juiste spanning op de bouten, warm of koud
een rekbout word zo aangespannen dat ze net gaat rekken, er is een bepaalde zone van x kracht tot ... kracht waarin die rekt voor dat ze permanent vervormt
rekbouten worden gebruikt bij cilinders en motoren die veel uitzetting hebben zoals alu
een gewone bout spant in het begin niet hard genoeg, als de alu uitzet gaat die de bouten opspannnen
wat dus wil zeggen dat je een pak verlies hebt omdat niet alles goed spant en afdicht
moest je een gewone bout bij koude motor hard aanspannen zou de bout door de alu cil over zen limiet worden gerokken
en daarom een bout die meerekt
een rekbout spant direct al bij een koude motor en rekt dan mee uit als de cil en kop enzo voort uitzet
dus daar heb je altijd de juiste spanning op de bouten, warm of koud
Re: kleine vraagjes topic
als je een cilinderkuip steekt met racegaas, neem je dan niet veel koeling weg??
en hoe maak je die racegaas vast op die kuip? gewoon lijmen??
en dus voor de cilinder rekbouten
en de rest gewoon inox of RVS?
en hoe maak je die racegaas vast op die kuip? gewoon lijmen??
en dus voor de cilinder rekbouten
en de rest gewoon inox of RVS?
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
komaan, koop eens gewone bouten voor je cilinderkop, ik heb dat ook en em bolt goed, niet beginnen pezeweveren voor een daily e 
mss wel een beetje koeling, maar merk je het?
Je mino is dan beter bestand tegen de regen

mss wel een beetje koeling, maar merk je het?
Je mino is dan beter bestand tegen de regen

Re: kleine vraagjes topic
maja er zijn zoveel soorten...
ik had wss zonder het te weten aluminium vast en ja krak...
ik had wss zonder het te weten aluminium vast en ja krak...
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
aluminium bouten? 

Re: kleine vraagjes topic
geen idee wat het waren, ze braken allesinds veel te snel :s
Re: kleine vraagjes topic
Ik durf het toch niet aan....jasper wauters wrote:komaan, koop eens gewone bouten voor je cilinderkop, ik heb dat ook en em bolt goed, niet beginnen pezeweveren voor een daily e
mss wel een beetje koeling, maar merk je het?
Je mino is dan beter bestand tegen de regen