Page 40 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Aug 2010, 19:57
by jasper wauters
wat, die bouten of dat racekuipje?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Aug 2010, 20:28
by Remko
dat racekuipje, camino staat nou niet echt bekend om zijn perfecte koeling

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Aug 2010, 20:29
by jasper wauters
touché

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Aug 2010, 20:38
by Lucifer
jammer... ik vind het wel mooi

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Aug 2010, 23:21
by Sander
Je hebt ze waarschijnlijk veel te vast gezet, heb je een momentsleutel ?

Met een ori spatbord en een waterdichte bougiekop heb je ook geen last van nattigheid...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Aug 2010, 23:26
by Lucifer
nee ze waren nog niet opt einde...

het is niet tegen nattigheid, ik vind da gwn mooi

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 00:43
by mhrfreak
killingsnake wrote:Heb onlangs gezegt dat de waarde van de zuigerslotvering waarbij ze mogen vervangen worden 0,3 mm is, maar stond ook bij dat dit een vermoeden was, wil ik nu rechtzetten, heb het kunnen opzoeken:

P37 haynes manual:

Piston ring gap: 0,15 - 0,3 (nog een redelijk goede waarde maar mag vervangen worden)
Service limit: de absolute max. Verderrijden is normaal niet schadelijk (alhoewel vermoeingsverschijnselen zouden kunnen optreden), maar je gaat echt vooruitgang merken wanneer je nieuwe segmenten steekt, als de cilinder niet versleten is.

ook met nieuwe zuigerveren kun je zuigerslotspeling hebben! Je cilinder slijt ook natuurlijk.
een cilinder heeft altijd slotspeling anders loopt hij vast hoor :tetten:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 09:44
by killingsnake
mhrfreak wrote:
killingsnake wrote:Heb onlangs gezegt dat de waarde van de zuigerslotvering waarbij ze mogen vervangen worden 0,3 mm is, maar stond ook bij dat dit een vermoeden was, wil ik nu rechtzetten, heb het kunnen opzoeken:

P37 haynes manual:

Piston ring gap: 0,15 - 0,3 (nog een redelijk goede waarde maar mag vervangen worden)
Service limit: de absolute max. Verderrijden is normaal niet schadelijk (alhoewel vermoeingsverschijnselen zouden kunnen optreden), maar je gaat echt vooruitgang merken wanneer je nieuwe segmenten steekt, als de cilinder niet versleten is.

ook met nieuwe zuigerveren kun je zuigerslotspeling hebben! Je cilinder slijt ook natuurlijk.
een cilinder heeft altijd slotspeling anders loopt hij vast hoor :tetten:
Ja, gefeliciteerd. Enige wat ik hier zeg zijn de service limit waarden die in de haynes handleiding staan. Ga je nu blijven commentaar geven op alles wat ik zeg hier op dit forum?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 16:08
by Lucifer
met welke boor moet je boren om M8 draad te tappen?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 16:21
by Sander
Een boor van 7 dacht ik :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 17:26
by clio-tuning
Lucifer wrote:met welke boor moet je boren om M8 draad te tappen?
6.8mm boren

Tabel: http://www.werktuigbouw.nl/calculators/metric-iso.htm
Is de eerste link op google wanneer je op "metrische schroefdraad" zoekt. :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 17:28
by Lucifer
spoed 1.25 is toch speciaal??

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 17:57
by clio-tuning
Lucifer wrote:spoed 1.25 is toch speciaal??
M8x1.25mm bedoel je? Dat is de standaard spoed voor een M8.
Die tabel klopt als een bus.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 31 Aug 2010, 18:27
by Lucifer
ok, 6,8 dus :D
merci ;)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 01 Sep 2010, 16:59
by MeXe
waarom komt er overdreve veel benzine uit mijn overloop?? denk toch dat het dat is, dat buisje dat nog uitsteekt aan dat bakje van carbu?