Page 5 of 17

Posted: 08 Jun 2006, 21:20
by mustang
nice job man 8) 

Posted: 08 Jun 2006, 21:31
by clio-tuning
hornymoose wrote:eerlijk gezegd ga ik DEELS mee met riddick,
ik vind dit eigenlijk niet een how to,
wel mooi gedaan enz, maar het voegt nisk toe aan het reviseren he.
paar foto's verschillend maar die hetzelfde voorstellen.

niks van lagers erin zetten, het splitsen zelf,
is nog wel wat werk aan dus

dit alles no offence he ;)
Voor ik de 2de keer mijn blokje ging reviseren poste ik hier nog, moet ik nog van iets foto's posten. Nooit reactie op dat bericht gedacht dus ik dacht dat het OK was.
Als mensen hun blokje openhalen of het willen ophalen voor de sticky aan te vullen, hier zal niemand iets op tegen hebben. :)

Posted: 08 Jun 2006, 21:35
by hornymoose
maja, twas maar een tip he,
en nee mocht ge dat denken ik heb niet op nee gestemd ofzo op deze poll

Posted: 20 Jul 2006, 22:08
by Mr. Breezer
clio-tuning wrote:
hornymoose wrote:eerlijk gezegd ga ik DEELS mee met riddick,
ik vind dit eigenlijk niet een how to,
wel mooi gedaan enz, maar het voegt nisk toe aan het reviseren he.
paar foto's verschillend maar die hetzelfde voorstellen.

niks van lagers erin zetten, het splitsen zelf,
is nog wel wat werk aan dus

dit alles no offence he ;)
Voor ik de 2de keer mijn blokje ging reviseren poste ik hier nog, moet ik nog van iets foto's posten. Nooit reactie op dat bericht gedacht dus ik dacht dat het OK was.
Als mensen hun blokje openhalen of het willen ophalen voor de sticky aan te vullen, hier zal niemand iets op tegen hebben. :)
ik haal morge of overmorge menne blok uiteen, zal proberen wat pics te maken ;) maar heb probleem met iets los te krijgen kga er nu gwn een topic over maken grtz

Posted: 20 Jul 2006, 23:24
by clio-tuning
Als je dat zou willen doen breezer :wink:

@ hornymoose: wat valt er te fotograferen aan een lager die geplaatst wordt? Als je zegt dat hij er gewoon invalt...
Het splitsen zelf staat toch op een foto met poullietrekker (GOEDE manier!)

Ok, er is veel tekst, maar ge kunt onmogelijk van elke beweging een foto gaan nemen, dan maak je er beter een film van :)

Posted: 20 Jul 2006, 23:27
by hornymoose
alle,
ge weet toch zelf ook dat er geneog te fotograferen is:
foto normaal carter
foto carter terwijl verhit wordt
foto van plaatsing lager
foto van lager erin kloppen mocht die neit goed erin gaan
enz enz enz

Posted: 13 Aug 2006, 14:15
by hosten
kan je lagers eraf halen zonder een lagertrekker / gasbrander?

Posted: 13 Aug 2006, 14:54
by Santa Cruz
hosten wrote:kan je lagers eraf halen zonder een lagertrekker / gasbrander?
Hangt er vanaf, soms wel soms ni ...

Ik heb al gehad dat de lagers makkelijk van de krukas kwamen, mr k heb ook al meegemaakt dat k ze moest verwarmen en met 2 schroevedraaiers eraf moest halen

Posted: 17 Aug 2006, 14:09
by hosten
valt het te doen om een motorblok te reviseren als je dit nog nooit gedaan hebt?

Posted: 17 Aug 2006, 14:12
by T.G.T.
kzou het niet riskeren,maar voor alles is nen eerste keer, kzou aanraden dat je iemand het laat doen, maar zelf zeer goed oplet, zodat je het zelf kan doen de volgende keer, binnen een jaar of 10,hehe

Posted: 17 Aug 2006, 14:26
by hosten
kent er iemand de grote/dikte van en de +- prijs van elk stuk

- 2 skf 6004 c3 OPEN lagers
- Dichting voor tussen de 2 carterhelften
- 2 nieuwe oliekeerringen

Posted: 03 Nov 2006, 00:53
by backerken
dees is echt goed et heeft goed gehopen bij mijn revisie merci

Posted: 18 Nov 2006, 13:36
by clio-tuning
@ hosten: srry voor de hééél late reactie:
Prijs van:
SKF 6004 C3 open lagers: 6-7€/stuk
Dichting voor tussen de 2 carterhelften: 0.5 - 2€
2 nieuwe oliekeerringen betaal ik 10€ (voor de 2), duurder ga je zéker niet vinden.


Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7

Op de plaats waar de keerring komt op de krukas moet je dus eens meten met een schuifmaat. Ofwel is het diameter 15mm of 17mm.
Je kan een krukas hebben met:
2x 15mm
1x 15mm en 1x 17mm
(2x 17mm bestaat niet denk ik)

@ backerken: thx

De handleiding is trouwens een beetje uitgebreid met meer foto's.

Oliekeerringen kan je niet bij SKF kopen want die hebben niet de juiste maat.



 :wink: 

Posted: 25 Nov 2006, 23:12
by Br3cht
clio-tuning wrote:
Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7

Op de plaats waar de keerring komt op de krukas moet je dus eens meten met een schuifmaat. Ofwel is het diameter 15mm of 17mm.
Je kan een krukas hebben met:
2x 15mm
1x 15mm en 1x 17mm
(2x 17mm bestaat niet denk ik)
de binnediameter van het gat in de carter waar de krukas doormoet of de diameter van de krukas?

Posted: 25 Nov 2006, 23:15
by clio-tuning
Je moet de diameter meten van de krukas op de plaats waar de oliekeerring komt.