Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
uitlaat zelf maken
Moderator: -Camino Crew-
-
- -= Advanced Member =-
- hornymoose
- -= Camino Addict =-
scooter kost rond de 2500 euro NIEUWNicholas1234 wrote:Een injectie systeem op een scooterhornymoose wrote:di tech is een injectie,
zoals bij auto's.
Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook![]()
Wa kost da ni? da moet dan nog onder druk gezet worden en een soort van E.C.U in
niks anders dus als een aerox etc
- gerrit
- -= Advanced Member =-
ik las hier ergens dat 2takt steviger was dan 4takt, ik dacht altijd dat 4takt juist steviger was dan 2takt en in de praktijk lijkt dit wel te kloppen alle 3 kameraden hebbe een cross 2 ter van 4takt :weinig problemen ,2takt toch aanzielijk meer stukken (door slijtage) dan de 4takt motoren ik snap er niks meer van  :?  :-DÂÂ
Space... it seems to go on and on... untill you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you
toch is 4takt minder stevig dan 2taktgerrit wrote:ik las hier ergens dat 2takt steviger was dan 4takt, ik dacht altijd dat 4takt juist steviger was dan 2takt en in de praktijk lijkt dit wel te kloppen alle 3 kameraden hebbe een cross 2 ter van 4takt :weinig problemen ,2takt toch aanzielijk meer stukken (door slijtage) dan de 4takt motoren ik snap er niks meer van  :?  :-DÂÂ
4takt is gewoon veel complexer,en meer kleinere onderdele dus ook sneller wa stuk gaan
de krukas van4takt gaat er sneller door dan 2takt ze
zien we meer dan genoeg op men werk
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
-
- -= Member =-
- FlamingProma
- -= Ex moderator =-
als ge spreekt over eenzelfde cilinderinhoud kan tweetakt meer vermogen leveren, maar het rendement is wel een klein beetje lager en kwalitatief is viertakt beter omdat die een veel beter smeersysteem heeft dan een tweetaktmetsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
tweetakt is op elk vlak beter als je puur op vermogen bekijkt voor eenzelfde cilinderinhoudcamino_camino wrote:ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat![]()
maar het lijkt miss ofdat viertakt sneller gaat omdat het meestal schakelbakken zijn, en die hebben veel minder verliezen dan een vario, een vario en een schakelbak mag je niet vergelijken

- metsinsons
- -= Camino Freak =-
normaal omgekeert e, 4takt meer vermogen op de drijfstang is meer trek en 2takt hogere toere is snellercamino_camino wrote:ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat  :)ÂÂ
ma opt einde van tuning is 4takt toch beter ma ook duurder om te tune
daarom da nu de cbr en al op 4takt is gemaakt en die was daarvoor op 2takt

-
- -= Advanced Member =-
omgekeert e, 4 takt lever meer rendement en minder vermogen op eenzelfde inhoudmetsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
neeh 2takt meer rendementNicholas1234 wrote:omgekeert e, 4 takt lever meer rendement en minder vermogen op eenzelfde inhoudmetsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...

-
- -= Advanced Member =-
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement zegt RD mja ik denk ook da 4takt meer rendement eeft< me zeker en vast meer vermogen want bij et veranderen van de cilinhoud van een 4takt moet er een andere drijfstang in(zelfs bij maar 63cc)anders(door de kracht)vervingt uwen drijfstang en bij nen 2takt is da ni direct
en 4takt 60 a 70% rendement zegt RD mja ik denk ook da 4takt meer rendement eeft< me zeker en vast meer vermogen want bij et veranderen van de cilinhoud van een 4takt moet er een andere drijfstang in(zelfs bij maar 63cc)anders(door de kracht)vervingt uwen drijfstang en bij nen 2takt is da ni direct