Page 5 of 7

Posted: Mon 14 Aug 2006, 14:14
by Nicholas1234
ma alle das toch niwaar!

me ne 4 takt doede toch me hetzelfde aantal liter naft meer kilometers!

da ne 4takt trager rijdt en vooral minder trekt wetek ook wel, tot 24 per uur rijdt ik nen dax eraf me mijne velo

Posted: Wed 23 Aug 2006, 23:34
by edel
RD wrote:2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement

zo simpel is het :wink:
was het zo maar, dan was er nog benzine op de wereld voor 200 jaar

benzine rendement 30%
diesel rendement 35-40 (commonrail)

Posted: Wed 23 Aug 2006, 23:57
by hornymoose
Nicholas1234 wrote:
hornymoose wrote:di tech is een injectie,
zoals bij auto's.

Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook
Een injectie systeem op een scooter :lol:
Wa kost da ni? da moet dan nog onder druk gezet worden en een soort van E.C.U in
scooter kost rond de 2500 euro NIEUW
niks anders dus als een aerox etc

Posted: Thu 05 Oct 2006, 19:59
by freak
kversta er nix van waik juist heb geleze ,zoou ge da is in gwn nederlands uitleggen ? twas dus gwn een uitlaat maken e . en jullie zijn over viertakt bezig:s en scooters en 125 cc :s

Posted: Fri 20 Oct 2006, 21:25
by gerrit
ik las hier ergens dat 2takt steviger was dan 4takt, ik dacht altijd dat 4takt juist steviger was dan 2takt en in de praktijk lijkt dit wel te kloppen alle 3 kameraden hebbe een cross 2 ter van 4takt :weinig problemen ,2takt toch aanzielijk meer stukken (door slijtage) dan de 4takt motoren ik snap er niks meer van  :?  :-D 

Posted: Sun 22 Oct 2006, 01:16
by mr_nilson
gerrit wrote:ik las hier ergens dat 2takt steviger was dan 4takt, ik dacht altijd dat 4takt juist steviger was dan 2takt en in de praktijk lijkt dit wel te kloppen alle 3 kameraden hebbe een cross 2 ter van 4takt :weinig problemen ,2takt toch aanzielijk meer stukken (door slijtage) dan de 4takt motoren ik snap er niks meer van  :?  :-D 
toch is 4takt minder stevig dan 2takt

4takt is gewoon veel complexer,en meer kleinere onderdele dus ook sneller wa stuk gaan

de krukas van4takt gaat er sneller door dan 2takt ze
zien we meer dan genoeg op men werk

Posted: Sun 22 Oct 2006, 18:32
by metsinsons
omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...

Posted: Sun 29 Oct 2006, 17:09
by camino_camino
ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat  :) 

Posted: Sun 29 Oct 2006, 17:20
by FlamingProma
metsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
als ge spreekt over eenzelfde cilinderinhoud kan tweetakt meer vermogen leveren, maar het rendement is wel een klein beetje lager en kwalitatief is viertakt beter omdat die een veel beter smeersysteem heeft dan een tweetakt
camino_camino wrote:ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat :)
tweetakt is op elk vlak beter als je puur op vermogen bekijkt voor eenzelfde cilinderinhoud

maar het lijkt miss ofdat viertakt sneller gaat omdat het meestal schakelbakken zijn, en die hebben veel minder verliezen dan een vario, een vario en een schakelbak mag je niet vergelijken :wink:

Posted: Sun 29 Oct 2006, 17:21
by metsinsons
camino_camino wrote:ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat  :) 
normaal omgekeert e, 4takt meer vermogen op de drijfstang is meer trek en 2takt hogere toere is sneller
ma opt einde van tuning is 4takt toch beter ma ook duurder om te tune
daarom da nu de cbr en al op 4takt is gemaakt en die was daarvoor op 2takt :wink:

Posted: Sun 29 Oct 2006, 20:44
by Nicholas1234
metsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
omgekeert e, 4 takt lever meer rendement en minder vermogen op eenzelfde inhoud

Posted: Sun 29 Oct 2006, 20:48
by metsinsons
Nicholas1234 wrote:
metsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
omgekeert e, 4 takt lever meer rendement en minder vermogen op eenzelfde inhoud
neeh 2takt meer rendement :wink:

Posted: Sun 29 Oct 2006, 21:01
by Nicholas1234
alle oe kan da nu: bij 2 takt blijven er spoelverliezen e!

Posted: Mon 30 Oct 2006, 23:16
by metsinsons
2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement zegt RD mja ik denk ook da 4takt meer rendement eeft< me zeker en vast meer vermogen want bij et veranderen van de cilinhoud van een 4takt moet er een andere drijfstang in(zelfs bij maar 63cc)anders(door de kracht)vervingt uwen drijfstang en bij nen 2takt is da ni direct :wink:

Posted: Tue 31 Oct 2006, 00:18
by pj-tuning
manne wa ne zever :lol:
4takt max 30% rendement en 2 takt iets minder weet nimeer hoeveel, geleerd opt school en kvolg auto :wink: