Page 5 of 6
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 12 Aug 2008, 13:52
by clio-tuning
Drekes wrote:heeft iemand een idee waar ik een varioblok kan vinden regio ninove en hoeveel ik daar ongeveer zou voor moeten betalen?
Dat ze mij niet in de zak zetten he
Ik heb onlangs een compleet draaiend vario motorblok verkocht:
- vario 6bill
- P4 cilinder
- ontsteking
- carburator
- v-snaar
...
Gewoon helemaal compleet en draaiend, verkocht voor 55 euro.
Is wel een zééér scherpe prijs vind ik zelf, maar geef er zéker ni het dubbele ofzo voor hé!

Re: Soorten overbrengingen
Posted: 21 Sep 2008, 13:42
by Drekes
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 21 Sep 2008, 13:52
by clio-tuning
Is van quartzsp vanop het forum.
Linksboven zit er precies een stuk afgebroken draadstang in, ofwel is het gezichtsbedrog.
Persoonlijk vind ik het ni waard om geld aan een 2dehandsblok te geven... tenzij je echt zo hard op je geld zit dat je geen 100 euro wil geven voor een gereviseerd motorblok met nieuwe krukas, lagers, oliekeerringen,... waar je weer jaren geniet van hebt.

Re: Soorten overbrengingen
Posted: 21 Sep 2008, 18:28
by Drekes
Dus ik kan beter een andere kopen?
Waar kan ik zo'n gereviseerde motorblok vinden?
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 21 Sep 2008, 18:36
by ii ax ii
rondvragen op het forum
of een oud blokje zelf reviseren of laten reviseren
zet een onderwerp in het topic 'gezocht'
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 21 Sep 2008, 19:49
by Drekes
Oke bedankt maar k ga eerst wachten tot ik mijn premie heb gehad.
K ben een beetje blut voor de moment.

Re: Soorten overbrengingen
Posted: 16 Jun 2009, 16:45
by Marley
Ik heb een vario wil je bedoelen dat een mono
slecht is ? Of is het gewoon minder goed dan een vario ?
Grtz

Re: Soorten overbrengingen
Posted: 16 Jun 2009, 19:45
by clio-tuning
Marley wrote:Ik heb een vario wil je bedoelen dat een mono
slecht is ? Of is het gewoon minder goed dan een vario ?
Grtz

Mono = vaste overbrenging (te vergelijken met een fiets ZONDER versnellingen)
Vario : variabele overbrenging (te vergelijken met een fiets MET versnellingen)
Logisch dat vario dan beter is dan een mono overbrenging hé...

Re: Soorten overbrengingen
Posted: 16 Jan 2012, 16:28
by Benneth
Hoi
ik rij met een A-klasse met mono overbrenging. Ik ben er eigenlijk tevreden van dus zou nog wat wachten met het ombouwen naar een vario tot ik eens veel tijd heb!
mijn voorste schijf meet 76mm diameter en achteraan 107mm. Zijn waarschijnlijk niet de originele schijven die er opzitten, welke schijven zou ik nodig hebben om hem terug origineel te zetten? A-klasse mono?
kwil er gewoon een nieuwe riem kunnen voor kopen en blijkbaar is een riem voor zoals hij nu is moeilijk te krijgen.
aan de andere kant trekt hij nu op van 0 naar 30 in 6 a 10 sec afhankelijk van hoe warm hij staat en zou ik mn optrek ook wel niet willen kwijtspelen. De snelheid mag wel wat minder.
grts en alvast merci
Kenneth
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 16 Jan 2012, 20:00
by jasper wauters
monoriemen kan je overal op maat kopen (in autowinkels en vak specifieke winkels.)
Die riemen moeten niet perse voor brommers zijn. Dezelfde riemen worden gebruikt bij alle simpele mechanische overbrengingen.
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 16 Jan 2012, 20:20
by killingsnake
Wat wel belangrijk is de hoek van de loopvlakken, dat die hetzelfde is als een normale riem

Re: Soorten overbrengingen
Posted: 16 Jan 2012, 20:49
by jasper wauters
60° vermoed ik, maar ben het niet zeker.
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 17 Jan 2012, 16:39
by Benneth
Hoi
merci voor de reacties, maar kzou eigenlijk graag weten welke diameter de poelly's hebben van een a klasse mono overbrenging. Iemand die dit weet?
groeten Kenneth!
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 17 Jan 2012, 22:31
by Sander
Stuur een PB naar
camino-expert 
Re: Soorten overbrengingen
Posted: 18 Jan 2012, 12:36
by camino_expert
Benneth wrote:Hoi
merci voor de reacties, maar kzou eigenlijk graag weten welke diameter de poelly's hebben van een a klasse mono overbrenging. Iemand die dit weet?
groeten Kenneth!
beste
een a klasse mono
buitenomtrek poulie's
vooraan 7,5 cm
achteraan 10,5 cm
ik zal de kl b mono er ook bijzetten
vooraan 8,5 cm
achteraan 9,5 cm
de achterste poulie org van een kl b mono staat conisch op de as (trekker nodig om te verwijderen)
op die as kan geen raceschijf
op de kl a vert mono in het asje zit een kal
en kan dus wel elke racepoulie op
