Volgens mij kan je daarmee een redelijk goede schatting maken van het optimale (niet maximale) toerental van de cilinder.
Ik heb volgens mij een poortmap liggen van:
- DR 65cc;
- H2 cil (volgens mij ori);
- H3 cil (volgens mij ook ori);
- H1 cil (volgens mij ook ori).
De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 Ã 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?
Van de 50cc Italkit (staat overigens P3 op de zijkant, zie foto) zal ik er ook een maken.
Ik zal binnenkort de poortmapjes fotograferen en plaatsen. Zou idd leuk zijn als deze bij de eerste post, bij de betreffende cilinder worden geplaatst; lekker overzichtelijk!
