Page 5 of 10

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:21
by oldie
wat zou ik dan doen die spil wegdremelen in die polini piston of nen dr piston gaan halen ?

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:25
by jasper wauters
oldie wrote:wat zou ik dan doen die spil wegdremelen in die polini piston of nen dr piston gaan halen ?
maar wat bedoel je met een spil?
een fotootje zou handig zijn.

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:30
by oldie
Image

het stuk metaal tussen de 2 gaten in de zuiger

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:35
by jasper wauters
ah, dat bedoel je.
Ik zag dat dat gaatje voor de mallosie zuiger dichter bij de segmenten zat.
Ik zou proberen met op dezelfde plaats een gaatje te boren.

En de ruimte tussen de segmenten en de pistonpen die ik zie op je poortmap van mallosi, is die open of toe?
Als die open is zou ik die ook maken.

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:43
by oldie
ps : het is twister zen poortmap 8)

een gaatje boren zal ni gaan dat stukje spil is echt ni breed maar breed genoeg om de poort van 6mm gedeeltelijk of volledig te versperren.

dus daarom denk ik dat het mischien beter is van een 1 groot gat te maken zoals de oude polini zuigers waren of dr zuigers of meteor zuigers (1 model polini/dr)


Image

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:52
by jasper wauters
waarom zou dat gatje nie lukken?
je bedoeling is toch zeker de polini piston in je mallosi cilinder steken he? anders ben ik nie mee.

Maar dat gaatje: een puntslag, en beginnen me klein boorke en groter en groter, een klein vijltje erbij halen om het vierkant te maken.

Als je dat gat verplaatst veranderen de timingen, en dan ga je niet meer de eigenschappen hebben van mallosi.
Dr heeft een andere constructie van zijn poorten, en hanteerd andere timingen, dus voor de eigenschappen van mallosi te hebben moet je de timingen van mallosi hanteren he

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:54
by jasper wauters
ik vermoed dat de inlaatpoorten allemaal doorlopen bij DR en polini?
en bij mallosi die ene niet.
Dus het zal wel een reden hebben waarom alleen bij mallosi dat gat in de piston zo hoog zit.

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 22:59
by oldie
de malossi cilinder op 46mm geboord met een Polini zuiger draait zeer goed versta me niet verkeerd maar ik vroeg me gewoon af of het mischien beter kon maar het probleem is dat dr en polini met grote gaten zitten en om die poort vrij te maken in de zuiger moet die spil volledig weg want die is even breed dan de poort zelf

de beste oplossing zou zijn dat ik een gatenloze :? zuiger zou kunnen vinden van 46mm en daar op de juiste plaats een gaatje boren van 6,5mm en vierkantig maken met een vijl

en sorry ik was ni mee de gaten van polini en dr zitten eigenlijk een heel stuk lager dan het gat van de malossi zuiger
zouden die grote gaten dan nadelige invloed kunnen hebben

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 23:06
by jasper wauters
of die grote gaten een nadelige invloed hebben?
ik denk het niet, anders zou het systeem niet toegepast worden bij polini en DR
Ik denk dat het hoofdzakelijk te beste toerental verandert.

Maar zoals ik zeg, zulke aanpassingen kan je niet zeggen zonder tuningervaring of zonder test.
Dus als je het je kan permiteren om een gatenloze zuiger aan te passen naar een polinizuiger zonder die twee grote gaten.
Dan kan je beginnen testen.

En ik zou heel benieuwd zijn naar het resultaat.

Jammer dat we geen toerenteller hebben op camino, dan zou het veeeel makkelijker zijn om de karaktristiek van cilinder te zeggen.

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 23:11
by oldie
daar zegde zoiet en vooral om de vario af te stellen op de cilinder want nu doede ma wa da ge peist

maar de vraagt schuilt natuurlijk waarom de breinen van malossi enkel 1klein gaatje hebben en niet 1 kleintje en een groot

ge moet just ne gatenloze piston vinden maar waar begin je met zoeken
heeft het voor de zuiger zelf een invloed dat het een alu of gietijzer cilinder is of hangt dat enkel van de segmenten af

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 28 Nov 2010, 23:38
by jasper wauters
die peten van mallosi hebben een testbank waarze een mono systeem opzetten, en geen vario denk ik.
Dan kunnen ze mooi aflezen op welke toeren hoeveel vermoge, hun cilinder heeft.
Dan doen ze kleine aanpassing, testen ze dat terug, zo door, tot ze hun ding gevonden hebben.
Dus moet zijn dat 1 klein gaatje beter was.

En dat van die zuiger zou ik ook graag weten.

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 29 Nov 2010, 00:37
by oldie
ik ga een rondneuzen wat ik kan vinden maar met dat er veel cilinderwand is vrijgekomen is er minder ruimte in de boostpoort is het dan ni beter die proberen uit te diepen zodat het volume terug hoger word?

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 29 Nov 2010, 09:50
by jasper wauters
Nu volg ik je niet.
Als je je cilinder uitgeboord hebt, kan je proberen uitdiepen.
Maar als ie niet uitgeboord is, zo laten, want er is een reden waarom die dimensies heeft.

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 29 Nov 2010, 09:55
by oldie
zeta-parmakit heeft een gatenloze zuiger maar zeta is een alu cilinder moogde de zuiger in een gietijzer cilinder gebruiken als je gietijzer segmenten steekt?

ps.: die malossi is uitgeboord naar 46mm daarom moet ik een polini dr zuiger gebruiken de grootste malossi overmaat is 45,9mm en dan mag je niet aan de breedte van de uitlaatpoort komen door de sluiting van de segmenten die ligt rakelings naast de poort

Re: Poortmappen cilinders voor Honda Camino

Posted: 29 Nov 2010, 09:59
by jasper wauters
is de meteor ook nie gatenloos of bennek mis?