Page 5 of 14
Posted: 16 Jan 2006, 17:13
by tannestoker
kweget nog ni zeker ge kent da e die flikke kzen al is tege gehoude
Posted: 16 Jan 2006, 18:50
by malossifreak
zou ge mischien er ook ni kunnen bij zetten van hoeveel je bv: segmenten moet rodere, nieuwe piston, ...?
Posted: 16 Jan 2006, 19:16
by patser4
2 volle naftbakken , goeie olie gebruiken zou de Steven zeggen
Posted: 16 Jan 2006, 19:26
by malossifreak
patser4 wrote:2 volle naftbakken , goeie olie gebruiken zou de Steven zeggen
aah DE steven

Posted: 17 Jan 2006, 21:32
by dries
seg hoe kunt ge eigelijk zien of uuwe cillinder goed aan het roderen is bv. aan de binnen zijde ofzo?
trekveren
Posted: 19 Jan 2006, 17:50
by crazzymen
ik heb trekveren zitten di ip hoge toeren opengaan dat is verzekrs ni echt goe ales je moet roderen?
Re: trekveren
Posted: 19 Jan 2006, 18:07
by clio-tuning
crazzymen wrote:ik heb trekveren zitten di ip hoge toeren opengaan dat is verzekrs ni echt goe ales je moet roderen?
Originele trekveren steken
Bij roderen is het juist de bedoeling weinig toeren te maken...
Posted: 28 Jan 2006, 18:26
by dries
[quote="dries"]seg hoe kunt ge eigelijk zien of uuwe cillinder goed aan het roderen is bv. aan de binnen zijde ofzo?[/quote]
Posted: 04 Feb 2006, 21:21
by dries
kan het kwaad als je rodeert met een leovinci
Posted: 04 Feb 2006, 21:25
by marvin
ik heb altijd horen zeggen dat ge best rodeert met de uitlaat da ge gaat rijden.
Posted: 04 Feb 2006, 21:26
by den_phille
gewoon niet te hoge toeren maken, das het belangrijksteÂÂ

ÂÂ
Posted: 04 Feb 2006, 22:35
by dries
oke cva
Posted: 04 Feb 2006, 22:53
by den_phille
nieuwe piston in alu cilinder, hoe dan best roderen?
tzelfde als heel de kit roderen?
Posted: 05 Feb 2006, 03:33
by scapaboy
den_phille wrote:nieuwe piston in alu cilinder, hoe dan best roderen?
tzelfde als heel de kit roderen?
int begin langzaam laten warmdraaien, n km rijden zonder teveel toeren.
dan afkoelen terug en herhalen. dan de eerste 50 km rustig aan doen.
je sigmenten moeten wa inlopen in de cylinder.
dan zou em goed moeten zijn.

Posted: 05 Feb 2006, 10:39
by hornymoose
GROTE FOUT
inrijden doet ge met de uitlaat die ge ALTIJD gaat gebruiken,
en ZEKER NIET iets begrenzen.
iets meer olie mag, voor dat ge die cilindezr monteerd veeg je met een doekje olie op de cilinder.
alu (zoals ik het heb gedaan)
starten
stationair lzten lopen +- 15 25 minuten
VOLLEDIG handmatig laten afkoelen
dit 5 keer herhalen ja VIJF keer.
dan 100 km inrijden tegen halfgas, om de kilomter eens volgas opentrekken.
ook inrijden met een best grote sproeier
en gebruik ALTIJD dezelfde olie
zowel met roderen als met rijden etc