Page 48 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Sep 2010, 17:45
by Sander
Heeft er iemand wat foto's van bewerkte membramen, dat ik het mijn ook eens "deftig" kan dremelen :)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Sep 2010, 17:52
by Lucifer
project NFS van santa cruz, het mijne vind ik zelf ook deftig... binnen dit en 2-3 weken zal ik het verschil direct merken :p

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Sep 2010, 19:52
by clio-tuning
Lucifer wrote:project NFS van santa cruz, het mijne vind ik zelf ook deftig... binnen dit en 2-3 weken zal ik het verschil direct merken :p
Heb je het nog nabewerkt? Want anders vind ik het niet zo netjes afgewerkt... :P

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Sep 2010, 20:52
by Livestrong
Mijn camino is een gewone monoblok, dus geen vario, ik heb achteraan een kleinere riemschijf gestoken maar als ik de originele terug zou steken, zou hij dan vlotter starten?
Nu moet ik er mij opstellen en een tweetal omwentelingen doen voor hij start (tenzij hij warm heeft) maar ik zou graag hebben dat hij start door er naast te staan en dus een halve omwenteling te doen, zou dit vlotter gaan met de grote riemschijf?

mvg.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 27 Sep 2010, 23:47
by clio-tuning
Livestrong wrote:Mijn camino is een gewone monoblok, dus geen vario, ik heb achteraan een kleinere riemschijf gestoken maar als ik de originele terug zou steken, zou hij dan vlotter starten?
Nu moet ik er mij opstellen en een tweetal omwentelingen doen voor hij start (tenzij hij warm heeft) maar ik zou graag hebben dat hij start door er naast te staan en dus een halve omwenteling te doen, zou dit vlotter gaan met de grote riemschijf?

mvg.
De overbrening heeft niets te maken met het al dan niet vlot kunnen starten.
Slipt uw wiel door op de grond wanneer je hem in gang duwt als je ernaast loopt? Gebruik je uw decompressie en bij een koude start de choke?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 28 Sep 2010, 07:24
by Livestrong
clio-tuning wrote:
Livestrong wrote:Mijn camino is een gewone monoblok, dus geen vario, ik heb achteraan een kleinere riemschijf gestoken maar als ik de originele terug zou steken, zou hij dan vlotter starten?
Nu moet ik er mij opstellen en een tweetal omwentelingen doen voor hij start (tenzij hij warm heeft) maar ik zou graag hebben dat hij start door er naast te staan en dus een halve omwenteling te doen, zou dit vlotter gaan met de grote riemschijf?

mvg.
De overbrening heeft niets te maken met het al dan niet vlot kunnen starten.
Slipt uw wiel door op de grond wanneer je hem in gang duwt als je ernaast loopt? Gebruik je uw decompressie en bij een koude start de choke?
Ahzo ok, ja het wiel slipt wat door, maar de oorzaak hiervan weet ik niet. decompressie gebruik ik maar de choke niet want hij heeft nogal de neiging om te verzuipen dan dusja.

mvg.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 28 Sep 2010, 14:12
by clio-tuning
Het wiel slipt door omdat er weinig gewicht op zit...
Ik startte mijn camino terwijl ik op mijn bagagerekje zat... dan heb je druk op het achterwiel zodat het niet kan doorslippen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Sep 2010, 22:56
by clio-tuning
Topic cleaned... CAMINO forum!

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Sep 2010, 23:05
by d-HuNtEd_1
clio-tuning wrote:Topic cleaned... CAMINO forum!
big THX clio :kiss:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Oct 2010, 11:17
by da_culio
weet er iemand welke maten bouten en moeren er op een camino zitten ?
bevestiging van motorblok aan kader/achterbrug.
moet + bout voor zadel.
als er iemand dit zou weten.
heb al een beetje zitten zoeken, maar nog niets gevonden en wil er niet eenderd welke vijs indraaien die er inpast :(

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Oct 2010, 17:06
by Lucifer
wiel doorslippen terwijl je deompressie gebruikt :o?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Oct 2010, 23:12
by Livestrong
da_culio wrote:weet er iemand welke maten bouten en moeren er op een camino zitten ?
bevestiging van motorblok aan kader/achterbrug.
moet + bout voor zadel.
als er iemand dit zou weten.
heb al een beetje zitten zoeken, maar nog niets gevonden en wil er niet eenderd welke vijs indraaien die er inpast :(
Over het algemeen word er M8 en M6 gebruikt bij een camino. Diegeene dat jij vraagt (motorblok en zadel) zijn allemaal M8 bouten.

mvg.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 Oct 2010, 06:57
by element
Ik heb op mijn werk een kleine zandstraalcabine ter beschikking.Nu is mijn vraag wat mag ik allemaal zandstralen aan het motorgedeelte(blok,vario,enz...).
Alvast bedankt :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 Oct 2010, 09:13
by killingsnake
Je mag vrijwel alles zandstralen. Gewoon opletten van passingen en schroefdraad, dus bvb in het carter oppassen voor de rand waar de carters tegen elkaar komen, de plaatsen waar de lagers en keerringen zitten, oppassen van de gaten voor de schroefdraad etc..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 03 Oct 2010, 10:53
by jasper wauters
da_culio wrote:weet er iemand welke maten bouten en moeren er op een camino zitten ?
bevestiging van motorblok aan kader/achterbrug.
moet + bout voor zadel.
als er iemand dit zou weten.
heb al een beetje zitten zoeken, maar nog niets gevonden en wil er niet eenderd welke vijs indraaien die er inpast :(
kijk eens in de camino parts-folder
met behulp van dat heb ik een hele poos geleden een volledig overzicht gemaakt welke bouten en moeren en rondellen je nodig hebt voor volledige camino ineen te steken.