Page 6 of 13

Posted: 04 Apr 2007, 08:44
by clio-tuning
Santa Cruz wrote:Benodigdheden bij volledige revisie :

° Grote oliekeerring [Honda 44605-148-640]
° kleine oliekeerring [12 x 22 x 4.5R]
° Metalen afdichting [Honda]
° Lager 6203 [open]
° Lager 6201 [open]
° O-ring klein
° O-ring groot
Weet soms iemand de afmetingen van de grote oliekeerring, de metalen afdichting, de kleine O-ring en de grote O-ring?

Ik zou graag alles ineens bij SKF willen bestellen/aankopen...

Posted: 04 Apr 2007, 17:11
by Santa Cruz
Ik heb alles liggen ervr, moet nog ene reviseren ... laat mr weten waar je de afmetingen van nodig hebt

- Grote oliekeerring: kan je enkel bij Honda-verdeler kopen (SKF heeft dit niet)
- Metalen afdichting: idem (mr is niet noodzakelijk te vernieuwen, kost veel geld nieuw)
- O-ringen: haal de oude eruit en ga ermee nr degelijke doe-t-zelf zaak, zij zullen je wel helpen

Posted: 09 Apr 2007, 19:28
by Drieze
Ik krijg echt die 5 bouten van m'n achterklok niet los, en met een schroeven draaier verpruts ik enkel maar m'n bouten en heb ik het gevaar dat ik er geen grip meer ga op hebben ...

Posted: 09 Apr 2007, 19:37
by clio-tuning
Schroevendraaier eropzetten en dan een tik met de hamer erop...
Allé, zo zegt Martin het toch, gaat goed zegt hem... :P

Als het echt ni lukt kan je de kopjes eraf boren/slijpen en dan krijg je ze ook uiteen.

En dan de stukjes eruitdraaien met een tang.

Posted: 09 Apr 2007, 19:43
by Drieze
Ja, ik heb die techniek ook al geprobeerd maar het spel blijft muurvast zitten, daarnet eens de tip van Santa Cruz geprobeert uit de eerst post met een beitel maar zelfs dat wil niet lukken :oops: . Afschijven wil ik niet doen, dat is tegen m'n principes, dat moet en gaat los komen :P Als m'n vader eens thuiskomt eens vragen of hij met z'n paardemacht da nie los krijgt en anders de schijf erin 8)

Posted: 09 Apr 2007, 20:40
by Nicholas1234
slagschroevendraaier!

Posted: 10 Apr 2007, 00:03
by Santa Cruz
Nicholas1234 wrote:slagschroevendraaier!
Idd, dit werkt echt perfect ... ze waren in 3 min allemaal los

Posted: 10 Apr 2007, 10:47
by Camino is the best
idd zeer simpel !! beste manier!!

Posted: 10 Apr 2007, 11:12
by matjaskeu
Als je es komt zien voor die sterwielen breng die klok eens mee, kzal eens proberen met bolloneur dan :wink:

Posted: 10 Apr 2007, 11:45
by Martin
Nicholas1234 wrote:slagschroevendraaier!
idem,is nice tooltje :twisted:

Posted: 10 Apr 2007, 18:27
by Drieze
Blijkbaar had m'n vader dat liggen, in 2 sec was dat eruit en ik maar kruipolie gebruiken en daar op tikke om die vijzen 'wakker te maken'. Heb nu net m'n nieuw tandwiel erin gelegd, en dan ga ik nog de pakking vervangen. Toevallig had ik dit nog alle 2 liggen dus meteen nieuwe dingen geleerd en gezien.

Posted: 23 Apr 2007, 19:10
by sam19910
hoeveel kost zo een nieuwe vertanding nu eigelek?

Posted: 23 Apr 2007, 19:47
by clio-tuning
sam19910 wrote:hoeveel kost zo een nieuwe vertanding nu eigelek?
Malossi vertanding kost 55.19 euro op http://www.mopshop.de/

Posted: 13 Jun 2007, 20:07
by camino6bill
men klok lekt veel ik ga er nieuwe pakking tussen steken ma zou ik die olie kering ook vervangen ?

Posted: 13 Jun 2007, 21:41
by michiel4
Ja want het kan evengoed een lek zijn uit de kering