Page 54 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 10 Oct 2010, 21:53
by Sander
Nelder wrote:En waar kunt ge die motip kopen in de buurt van gent ?
In de meeste doe-het-zelf-zaken !

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 11 Oct 2010, 08:51
by oldie
heeft ooit iemand reeds membraan openingen getest

Ik zou graag weten wat de ideale opening is van de membraankleppen

Carbon : 1klep membraan en 2 klep membraan
Ori membraan

Ik dacht ooit in het boekske van malossi gelezen te hebben dat ze op 0.8cm opening moesten staan

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 11 Oct 2010, 19:56
by killingsnake
Boekje bij malossi cilinder? Onthoud dat dat meestal waarden zijn die goed zijn om 'normaal' te presteren met enkel die cilinder en eventueel met andere dingen van malossi he.

Heb al bij 2takten membranen gezien waar er niet eens een ijzeren plaatje stond om het membraan te begrenzen :?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 11 Oct 2010, 20:53
by oldie
ja bij een nieuwe malossi zit een boekje met uitleg over de kit en stoten

dus hoe meer open hoe beter als ik het goe begrijp gewoon zien dat er geen contact met de krukas mogelijk is

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 11 Oct 2010, 21:25
by killingsnake
Hoe meer open hoe beter inderdaad. het gaat uiteindelijk altijd om zo een groot mogelijk oppervlak. Bij 4T zo veel en of zo groot mogelijke kleppen. Bij 2t zo groot mogelijke uitlaatpoort en bij beiden een zo groot mogelijke inlaat

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 12 Oct 2010, 10:34
by oldie
Zou je daarmee aan top kunnen winnen want ik vind het zeer vreemd dat men opgevoerde brommers sneller trekken maar minder snel rijden dan een ori cilinderke :roll: :roll: :roll:

Ik heb hem er nog ni afgehad en weet niet of ze aan de poorten liggen beulen hebben :?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 13 Oct 2010, 17:42
by jasper wauters
stilvallen bij gas geven, diagnoseer eens jongens :p
das het probleem van de mt die ik wil kopen, want kan niet direct zelf op iets komen.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 13 Oct 2010, 18:56
by killingsnake
Carb problemen? Te arm, mss valse lucht. Zijn 2 van de mogelijkheden.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 13 Oct 2010, 20:45
by element
Wilde vandaag mijn klok van het achterwiel verwijderen maar krijg het tandwiel er niet af er is blijkbaar een moer op gelast ofzo kan iemand helpen thanks :wink: Image
Image
(sorry voor onduidelijke foto's,anders neem ik wel eens andere)

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 13 Oct 2010, 22:35
by clio-tuning
Ik had het toen bij mij thusi ook al geprobeert met een steeksleutel, ik kreeg het ook niet los... :P
Je zal de moer moeten inspannen in de bankschroef en dan linksom aan het wiel draaien. Ofwel een steeksleutel of rakkenjak met een buis erover...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 14 Oct 2010, 17:02
by element
Ik wil zelf mijn voetsteuntjes draaien maar weet niet hoelang deze moeten zijn (heb geen voetsteunen als voorbeeld).Alvast bedankt :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2010, 13:12
by Lucifer
als ik mijn brommer in gang duw, geeft hij eerst 1 harde knal, en dan is hij weg.
verder heb ik geen knallen meer..

Ontsteking staat ook nog goed..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2010, 14:24
by clio-tuning
Decompressieklep dat misschien een beetje blijft open staan, ik heb het ook eens gehad.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2010, 18:34
by element
Ik wil zelf mijn kabelboom vernieuwen (heb alles bij de hand op het werk)maar weet niet hoeveel kabels ik nodig heb.ben niet zo elektrisch aangelegd :? .

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 15 Oct 2010, 18:52
by clio-tuning
Naar het voorlicht trek je 2 kabels, de ene verbind je met de rood, groen of roze draad van de ontsteking. De andere verbind je met een bevestigingsbout van het motorblok (de massa).
Voor het achterlicht identiek hetzelfde.

De massa kan je natuurlijk ook vooraan ergens aan het voorlicht maken en ook achteraan ergens aan het spatbord, dan hoef je maar 1 kabel naar voor en 1 kabel naar achter te trekken. Maar ik vind het persoonlijk netter om de massa aan een bevestigingsbout van het motorblok te doen, dan zit het onder het voetkapje.