Page 58 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 26 Oct 2010, 00:37
by killingsnake
het lijkt erop maar is zeker geen px membraan.

ja camino-expert, was normaal dat het allemaal per land anders was. In die tijd waren er nog geen algemene europese normen zoals we ze vandaag de dag hebben. het ene land was een pak strenger in specificaties van brommers dan het andere. Zo mochten in bepaalde landen bvb brommers niet meer dan 4 versnellingen hebben, MOESTEN ze heel lang pedalen hebben (bromFIETS), het aantal reflectoren dat erop moesten hangen was bepaald, de diameter van de carburator mocht in het ene land 12 mm zijn, in het andere dan maar 10, you name it, er was voor quasi alles een regel en was zeker niet in elk land hetzelfde..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 26 Oct 2010, 12:09
by camino_expert
@killingsnake klopt helemaal
wist je neem 1988 of 1989 je wordt toen tegengehouden door de politie
pedalen eraf en voetjes erop lap boete :mad2:
gewoon is niet conform met de bromfiets
en als je zo ene had dat de brommers kende gedraaid stuur etc...kon verder gaan geen bel
oppassen als ge ne moeilijke had dat op zijn streepjes stondt
btw de wijkpolitie in mechelen heeft van in 1976 tot halverwege 90's met camino gereden
en ze hadden ofwel de donkerblauwe met cremetank (blauw wit) :) en later de blauwe met zwarte kappen
(en voor de rijkswacht hadden ze ook ene he :lol: de oranje wit ma ik weet niet of die op brommerkes rondreden)
hunne golf 2 gti dat was hun ding anno 1985
nu zeggen ze er niets meer van voetjes enz...
opdrijven dat is een ander verhaal...
vroeger kon je een mt-5 mb-5 mbx50 allee alle 50cc's laten homologeren voor baanplaat
in mechelen had je een honda camino bij een bromfiethandelaar met baanplaat
de brommer was aangepast met een suzuki ac 100cc motor etc
maar je zag dat het een gedeelte camino was
gaat ook niet meer dat homologeren
persoonlijk vindt ik voetjes iets veiliger
want weet je trappers
voeten op de kappen scherpe bocht
trapper beneden en ja lap baf daar lig je dan
die regels in den tijd niet te geloven
en wat gaat het nu worden
dat is hier weer zoals gewoonlijk afwachten wat ze in de wetstraat beslissen
neem nu nederland een a klasse geen helm ooit was dat hier bij ons ook zo
in den tijd kwam ik veel in nederland en allemaal 50cc mt's mbx mb's en veel puchs
camino in de minderheid
alle we zullen afwachten waar ze hier al een tijdje over spreken
rijbewijs vanaf 16 jaar tot een 125cc
maar pas op dat is belgie hier
ze praten al jaren over een achterplaat
ik denk dat het ijzer op is :lol:
zit weer op europees niveau he
we zullen het wel zien
de regel is ook honda maakt geen enkele 2 takt meer
alles is 4 takt milieu europa
en in de usa geen helm geen verzekering geen snelheidsbeperking
alleen registratie ne honda camino(hobbit) is daar als ne velo
hier vroeger moest je op de velo's en camino's an andere bromfietsen tot 49cc ook een plaatje hangen
allee ander continent andere regels
in belgie prov antwerpen denk ik tot 1991of 1992 maar ik heb een plaat liggen uit limburg van 1996
dus hier gaat dat dan ook nog provinciegewijs lap this is belgium
allee ik wijk weer af
aan iedereen al bedankt voor de reacties
grtz m :)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 26 Oct 2010, 13:05
by $waanské
het is hier geen zever topic :!: :wink:


zou wel eens antwoord op men vraag willen weten :!:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 28 Oct 2010, 17:21
by CaminoTime
Heb vandaag een nieuwe decompressiekabel aangesloten (geen originele). Nu start mijn brommerke niet meer. Maakt enkel plofgeluiden. Ik denk dat de kabel te strak zit waardoor de decompressieveer half ingedrukt staat. Toen ik nieuwe kabel (87cm) vergeleek met de oude was de oude een viertal cm langer dan de nieuwe (91cm). De oude was wel zo'n ineengefutselde.
Klopt mijn redenering? Wat kan ik best doen?
Heb hier eens gelezen dat je ook een schakelaartje tussen de zwart-witte draad van de bobine kunt plaatsen. Misschien ook een oplossing maar ik denk dat ik toch een simpele (goed werkende decompressiekabel) wil.
Trouwens mijn brommer valt altijd stil bij ralenti, maar als ik de gasschroef verder indraai en ik hef mijn achterwiel van de grond begint die als een gek te versnellen zonder dat ik gas geef.
Help!

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 28 Oct 2010, 17:37
by Sander
CaminoTime wrote:Heb vandaag een nieuwe decompressiekabel aangesloten (geen originele). Nu start mijn brommerke niet meer. Maakt enkel plofgeluiden. Ik denk dat de kabel te strak zit waardoor de decompressieveer half ingedrukt staat. Toen ik nieuwe kabel (87cm) vergeleek met de oude was de oude een viertal cm langer dan de nieuwe (91cm). De oude was wel zo'n ineengefutselde.
Klopt mijn redenering? Wat kan ik best doen?
Heb hier eens gelezen dat je ook een schakelaartje tussen de zwart-witte draad van de bobine kunt plaatsen. Misschien ook een oplossing maar ik denk dat ik toch een simpele (goed werkende decompressiekabel) wil.
Trouwens mijn brommer valt altijd stil bij ralenti, maar als ik de gasschroef verder indraai en ik hef mijn achterwiel van de grond begint die als een gek te versnellen zonder dat ik gas geef.
Help!
Beste is dat u een "originele" kabel koopt, op onderstaande link verkoopt iemand er nog eentje :wink: :

http://www.camino-tuning.be/koop-f5/bij ... 26504.html

Voor dat ralentiprobleem, heb je deze handleiding al eens geprobeerd ? :

http://www.camino-tuning.be/howto-manua ... 26609.html

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 28 Oct 2010, 19:43
by killingsnake
$waanské wrote:camino start slecht en blijft niet stationair draaien
zit nieuwe cilinder piston+segmenten onder
gereviseerde carbu

waar kan dit aan liggen ?

bougie vonkt en krijgt naft , heeft compressie :?

hij start soms maar valt direct erna uit :|
met gas liggen spelen haalt zelden iets uit
ontsteking eventueel. Niet goed afgesteld/verkeerd tijdstip/vonk niet sterk genoeg.

oftwel andere carb proberen...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 09:23
by $waanské
ik weet dat koppeling versleten is , maar dan zou ie toch moete blijven draaien ?
ik heb geen voelermaatjes , kan ik dit nog nazien met iets anders ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 10:01
by jasper wauters
bwah, niet echt
voelermaatjes kosten echt niet veel, en je hebt ze veel nodig, ook bij je samurai, want spelingen zijn het makkelijkst op te meten met voelermaatjes

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 11:19
by oldie
toevalluig per vergissing de zuiger ni ondersteboven gemonteerd?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 17:07
by element
Hallo,weet er soms iemand welke led's ik moet gebruiken om in te bouwen in mijn customlicht en voor mijn achterlicht+stoplicht? :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 19:49
by Sander
Led's ???

Lampen zal je bedoelen zeker ?
Vooraan: 12V 21W
Achteraan: 12V 5W of 4W
Remlicht: 12V 10W ? ben niet zeker van die 10W :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 19:56
by element
Sander wrote:Led's ???

Lampen zal je bedoelen zeker ?
Vooraan: 12V 21W
Achteraan: 12V 5W of 4W
Remlicht: 12V 10W ? ben niet zeker van die 10W :wink:
Nee nee ik bedoel wel degelijk Led's in plaats van lampen :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 20:00
by Sander
Dan moet je voorschakelweerstanden enzo gaan plaatsen, niet zo simpel allemaal...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 29 Oct 2010, 20:38
by killingsnake
En de stroom moet ook gelijkgericht worden. Led's zijn ook al diodes maar levensduur verkort aanzienlijk als je ze gewoon op wisselstroom zet. (waardoor ze eigenlijk 'knipperen', maar zo snel dat je het niet ziet)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 30 Oct 2010, 09:06
by oldie
killingsnake wrote:En de stroom moet ook gelijkgericht worden. Led's zijn ook al diodes maar levensduur verkort aanzienlijk als je ze gewoon op wisselstroom zet. (waardoor ze eigenlijk 'knipperen', maar zo snel dat je het niet ziet)
Als je een ledlicht op video opneemt zie je ze pinken :-D