Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: kleine vraagjes topic

Post by Jenze »

Sander wrote:Originele luchtfilter = orginele sproeier :wink:
laat ik het anders zeggen ....
orgineel luchtfilterhuis gebruiken ...
dus de mouse veranderen door bv nylonkous ofzo
of de 3 gaatse buis eruithalen en vervangen ....

dus eigenlijk gewoon orgi carbu zonder powerfilter ofzo , maar met aangepaste luchtfilterhuis ...
Image
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

hier zijn inderdaad al veel discusies over geweest en heb nu geen zin in al dat gezever
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

@ Jenze: Dan weet ik het niet...
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

Sander wrote:Hier zijn al duizenden discussies over geweest, gebruik de "zoekfunctie" :wink:
inderdaad
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: kleine vraagjes topic

Post by Jenze »

mhrfreak wrote:hier zijn inderdaad al veel discusies over geweest en heb nu geen zin in al dat gezever
wat zit je te zeveren ....
als je een hpi steekt en een 65-70cc + potje maar orgi carbu , orgi sproeier orgi fluchtfilter dan zal je er goed mee kunnen rijden maar gewoon niet het maximum eruit kunnen halen .

nu trg ontopic graag
Image
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

ja en goed kunnen vastrijden ook
jan L
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 337
Joined: Fri 22 Feb 2008, 21:48

Re: kleine vraagjes topic

Post by jan L »

mhrfreak wrote:ja en goed kunnen vastrijden ook
Ik denk inderdaad ook dat hij het dan niet lang uithoud.
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: kleine vraagjes topic

Post by Jenze »

nja dat is wrss omdat jullie slecht afstellen ,naft mengen , niet goed rijden ,onderhouden ofzo xD
ik rijd al 4 jaar op eentje met een 65cctje ,leo, orgi carbu ,orgi filter , en niks nada ...

en daarvoor was de brom van een ouwe brommerhandelaar , die polini zat erop met een potje en was toch al 10jaar oud
dus stop es met zeveren mannen
Image
jan L
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 337
Joined: Fri 22 Feb 2008, 21:48

Re: kleine vraagjes topic

Post by jan L »

Jenze wrote:nja dat is wrss omdat jullie slecht afstellen ,naft mengen , niet goed rijden ,onderhouden ofzo xD
ik rijd al 4 jaar op eentje met een 65cctje ,leo, orgi carbu ,orgi filter , en niks nada ...

en daarvoor was de brom van een ouwe brommerhandelaar , die polini zat erop met een potje en was toch al 10jaar oud
dus stop es met zeveren mannen

Wij zeggen toch niet dat we onze cilinders allemaal vastslagen. Het gaat er juist om dat je je carbu deftig moet afstellen en niet zomaar de originele afstelling in combinatie met een hpi ontsteking enz (dat is wel wat extremer dan gewoon een dr)
en je naft kan je inderdaad best mengen anders krijgt hij geen smering. En niet goed rijden, dat vind ik zever. gewoon warmrijden en gas open. als hij goed is afgesteld en genoeg smering krijgt kan hij daar tegen.
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

jan L wrote:
Jenze wrote:nja dat is wrss omdat jullie slecht afstellen ,naft mengen , niet goed rijden ,onderhouden ofzo xD
ik rijd al 4 jaar op eentje met een 65cctje ,leo, orgi carbu ,orgi filter , en niks nada ...

en daarvoor was de brom van een ouwe brommerhandelaar , die polini zat erop met een potje en was toch al 10jaar oud
dus stop es met zeveren mannen

Wij zeggen toch niet dat we onze cilinders allemaal vastslagen. Het gaat er juist om dat je je carbu deftig moet afstellen en niet zomaar de originele afstelling in combinatie met een hpi ontsteking enz (dat is wel wat extremer dan gewoon een dr)
en je naft kan je inderdaad best mengen anders krijgt hij geen smering. En niet goed rijden, dat vind ik zever. gewoon warmrijden en gas open. als hij goed is afgesteld en genoeg smering krijgt kan hij daar tegen.
inderdaad maar maar weinig mensen stellen hem juist af ook al denken ze da dat hij ok is
User avatar
sti
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 408
Joined: Mon 17 Dec 2007, 22:08
Location: geel, antwerpen

Re: kleine vraagjes topic

Post by sti »

Jenze wrote:er zijn wel 2 verschillende soorten fourchen gemaakt voor camino maar ze waren beiden voor zowel ster als spaakwielen

ik heb nog een van de eerste fourches liggen (jammer is die door ouderdom een beetje stukgegaan xD , maar is maakbaar)

mvg jenze
kan er mss iemand voor mij eens een foto maken van hoe het voorwiel (ster) exact geplaatst moet worden (ori)
dus van waar rondel,moer,etc. juist zit (pb me maar)
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Ik heb maanden met een leo en later een ninja, polini 67cc (uitgeboorde 65), scootvario enz. gereden zonder ooit last te hebben van een te arm mengsel of dergelijke.. En peerde altijd heus wel goed door..

Als je hpi gaat plaatsen moet je wel deftig je voorontsteking afstellen anders gaat de motor pingelen, te warm worden en zo krijg je gaatje in uw zuiger of vastloper..

Een grotere sproeier zou je kunnen helpen met koelen, dat wel..

En voor je commentaar geeft mag je mij eerst eens uitleggen waarom je met enkel en alleen een hpi te plaatsen een grotere sproeier zou moeten hebben?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
sti
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 408
Joined: Mon 17 Dec 2007, 22:08
Location: geel, antwerpen

Re: kleine vraagjes topic

Post by sti »

en weet mss iemand of deze fource op een camino past
bijhoorende info
een SPISNI FRANZONI Bologna, 28 mm, type weg mount voorrem trommel, Totale hoogte 69 cm op 31 cm aan weerszijden
Image
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

killingsnake wrote:Ik heb maanden met een leo en later een ninja, polini 67cc (uitgeboorde 65), scootvario enz. gereden zonder ooit last te hebben van een te arm mengsel of dergelijke.. En peerde altijd heus wel goed door..

Als je hpi gaat plaatsen moet je wel deftig je voorontsteking afstellen anders gaat de motor pingelen, te warm worden en zo krijg je gaatje in uw zuiger of vastloper..

Een grotere sproeier zou je kunnen helpen met koelen, dat wel..

En voor je commentaar geeft mag je mij eerst eens uitleggen waarom je met enkel en alleen een hpi te plaatsen een grotere sproeier zou moeten hebben?

ten eerste waar heb ik gezegd dat met enkel en alleen een hpi te steken dit nodig was :?: :rofl:
weet goed genoeg hoe je zo een hpi tje afsteld maar hier ging het helemaal niet over, bedoel maar dat je dan wel een grotere sproeier(meetstal) gaat nodig hebben als je je brommertje gaat opdrijven ook al heb je een originele filter en dat je ervoor moet zorgen dat je je brommer juist afsteld
maar heb geen zin in een discusie dus stop met zeveren hierover want wat maakt mij het uit dat jullie liever slecht afstellen.
ON TOPIC
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Wil je alstublieft eens normaal praten op het forum, je zit de mensen de hele tijd gewoon uit te lachen en niet nuttige reacties te posten, jij bent zelf diegen die oftopic gaat en zit te zeveren!

Het enige wat wij zeggen is wanneer je een 65cc cilinder steekt en voor de rest een niet al te zware setup hebt en de gewone originele camino luchtfilter gebruikt met geen andere filtermouse enz je geen andere sproeier hoeft te gebruiken wegens dat het mengsel niet te arm wordt! Tal van mensen hebben dit niet gedaan en hebben er geen nadelige effecten van ondervonden, waaronder ik, clio en nog vele anderen. Je zegt zelf dat het MEESTAL wel zo is? Wel bij camino HOEFT het NIET! Het mag, met oog op extra koeling, smering, etc, maar verder niks.

Het is niet zo dat wij niet naar onze bougiekleur kijken of weet ik veel wat zoals jij het laat overkomen! Maar wij hebben proefondervindelijk getest dat een grotere sproeier plaatsen niet hoeft. heb je het eigelijk zelf al geprobeerd?




Verder wil ik er niks meer over horen of je krijgt een waarschuwing! Wie zit er hier te zeveren misschien? Deze discussie is talloze malen gepleegd en jullie starten hem opnieuw weer op, het is genoeg geweest. Iedereen heeft jullie mening gehoord, iedereen de onze, laat men daaruit zijn conclusies trekken.
Trasforma il meglio in 'massimo'
Post Reply